مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت : در راستای توسعه مولدهای پراکنده انرژی، دیزل ژنراتور با ظرفیت تولید 100 مگاوات برق تا پایان امسال در استان یزد در مدار قرار می گیرد .
کد خبر: ۳۴۶۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۱ 21 December 2016
به گزارش تابناک یزد،محمدرضا صحتی بازدید سه معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور از ظرفیت های صنعت برق استان یزد، افزود: مصون سازی واحدها در برابر رفتار غافلگیرانه دشمن در موضوع سایبری، از ضرورت های غیرقابل انکار است.
وی افزود: استان یزد به لحاظ بهره مندی از انرژی خورشید، قابلیت بسیارخوبی را دارد و توسعه تولید برق از طریق سامانه های فتوولتاییک از دیگر برنامه های استان به شمار می رود.
مدیرعامل شرکت برق یزد با بیان اینکه 70 درصد انرژی برق استان در بخش صنعت استفاده می شود، میزان خاموشی به ازای هرمشترک در سال را 142 دقیقه دانست و تصریح کرد: متوسط مصرف برق در جهان 900 کیلووات ، در کشور 2700 کیلووات ساعت و در یزد 830 کیلووات ساعت است.
صحتی با یادآوری این نکته که مانورهای متنوعی در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران توسط شرکت توزیع برق یزد به صورت مستمر انجام می شود، خاطرنشان کرد:استفاده از نرم افزار بومی در دیسپاچینگ یزد، یک تفکر پیشگیرانه در حوزه پدافند غیرعامل است.
این مسئول ، تهیه قفل ترانسفورماتورها برای جلوگیری از سرقت ، تبدیل سیم به کابل برای جلوگیری از سرقت انرژی ، حمایت از طرح تحقیقاتی تیرکامپوزیت و جانمایی دیزل ژنراتورهای مقیاس کوچک را از دیگر برنامه ها در حوزه پدافند غیرعامل برشمرد.
در این جلسه اکبر پوررحیم معاون امور استان ها در سازمان پدافند غیرعامل کشور، درخشش یزدی ها در دوران دفاع مقدس و الگو بودن این استان در کنترل بحران ها را از ویژگی های مهم استان یزد برشمرد.
معاون سایبری سازمان پدافند غیرعامل نیز مصون سازی کشور در برابر تهدیدهای سایبری را ضروری خواند و افزود: تهدیدهای سایبری در بالاترین سطح تهدید از طرف دشمن است.
محمدرضا فرجی پور هزینه کم تهدید سایبری برای دشمنان را زمینه ساز توجه بیشتر آنان به این موضوع دانست و اضافه کرد: استفاده از نرم افزارهای غیربومی، راه نفوذ مناسبی را برای دشمنان بوجود آورده و شبکه های ارتباطی، یکی از همین ابزارها است.
وی تاکید کرد: گام نخست برای مقابله، شناخت سرمایه های سازمان، ارزش گذاری و میزان تاثیر بخشی به مجموعه نسبت به تهدیدها و آسیب های پیش رو است.
معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز با تبیین تهدیدهای اقتصادی و نظامی و ضرورت بیداری سازمان ها در برابر شبیخون دشمن، تاکید کرد: امروز دشمنان به دنبال حمله نظامی نیستند و مهمترین تهدید امروز کشور، تهدید سایبری است.
محمدعلی مطیعی ، فناوری های جدید را به عنوان فرصت و تهدید برای سازمان ها دانست و گفت : سازمان ها لازم است آسیب پذیری های حوزه سایبری خود را شناسایی و نرم افزارها و فناوری ها مورد استفاده را در برابر تهدید دشمن ایمن کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار