صالح:
تابناک: مدیر دفتر مدیریت مصرف و کاهش هدر رفت آب آبفای اصفهان گفت: بدنبال تدوین سند جامع مدیریت تامین، تولید و مصرف آب شرب از سال گذشته، اصفهان مجهز به ۸۵ ایستگاه کنترل فشار شد.
کد خبر: ۳۴۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴ 12 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر محسن صالح اظهار داشت: در سند جامع مدیریت تامین ، تولید و مصرف آب شرب در اصفهان پیش بینی شده است که ۱۳۲ ایستگاه کنترل فشار در شهر اصفهان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه مدیریت فشار در ردیف مدیریت تولید تعریف شده است، بیان داشت: با توجه به اینکه بدنبال فشار زیاد آب ناخودآگاه با مصرف بالای آب مواجه خواهیم بود بنابراین الزام ایجاد ایستگاه های کنترل فشار آب را احساس کردیم.

مدیر دفتر مدیریت مصرف و کاهش هدر رفت آب شرکت آبفای استان اصفهان خاطرنشان کرد: با احداث این ایستگاه ها از راه دور و به صورت آنلاین فشار شبکه را پایش می کنیم و بر اساس استانداردهای موجود فشار آب در هر لحظه کنترل می شود تا ضمن جلوگیری از حوادث شبکه از نشت بی دلیل و مصرف بی رویه آن پیشگیری شود.

وی ادامه داد: سند جامع مدیریت تامین ، تولید و مصرف آب شرب یک سند فراسازمانی است که در اجرای برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت آن ارگان های زیادی باید ورود پیدا کرده و کمک کنند.

صالح با اعلام اینکه این سند در یک فرآیند ۱۰ ساله تعریف شده است، گفت: هر سه بخش مدیریت تامین، تولید و مصرف آب با یکسری روش‌ها، پروژه ها و انجام اقداماتی نیاز آبی را مدیریت و به حداقل رسانده تا با پتانسیل موجود، شرایط را مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه در بخش مدیریت تامین بحث بهسازی آبگیری برای تصفیه خانه بابا شیخ علی و بهسازی خطوط انتقال و غیره انجام می گیرد ، اظهار داشت: در بخش مدیریت توزیع، مدیریت فشار شبکه توزیع که به شدت در کاهش مصرف موثر است در اولویت برنامه ها قرار گرفته است.

مدیر دفتر مدیریت مصرف و کاهش هدر رفت آب شرکت آبفای استان اصفهان اعلام کرد: بهسازی شبکه فرسوده و استفاده از روش های نوین تامین آب و بازچرخاندن پساب و استفاده از آب خاکستری نیز در مدیریت تامین آب تعریف شده است.

وی با اظهار اینکه در مدیریت مصرف که طرف ما بیشتر مردم هستند در قالب اقدامات بسیاری از جمله امور فرهنگی مانند آموزش و برنامه‌ریزی، این امر نهادینه خواهد شد، ادامه داد: اقدامات فنی از قبیل توصیه به استفاده از لوازم کاهنده مصرف و ایجاد شرایط توزیع این لوزام در بین مشترکین از دیگر اقدامات در این مدیریت است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار