نگاهي به اتفاقات تلخ داستان نرگس اشتري کلباسي؛
تابناک اصفهان: دختري ايراني در آن سوي مرزها براي ساختن خاطراتي خوش آن هم براي کودکاني که از دست آوارگي ،جنگ و بي خانماني فرار مي کنند، همه چيزش را جمع مي کند تا شايد آسيب پذيرترين قشر جهان براي لحظاتي حتي کوتاه طعم تلخ بي خانماني و آوارگي را فراموش کند.
کد خبر: ۳۳۹۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱ 06 December 2016

به گزارش تابناک اصفهان، دختري ايراني در آن سوي مرزها براي ساختن خاطراتي خوش آن هم براي کودکاني که از دست آوارگي ،جنگ و بي خانماني فرار مي کنند، همه چيزش را جمع مي کند تا شايد آسيب پذيرترين قشر جهان براي لحظاتي حتي کوتاه طعم تلخ بي خانماني و آوارگي را فراموش کند.

او در طول اقامتش در هند سه مرکز نگهداري کودکان معلول و بي سرپرست را در يکي از دور افتاده ترين مناطق اين کشور ايجاد مي کند تا شايد کودکان به آينده و سرانجامي دور از خطر و بي خانماني دچار شود؛ يکي از اين کودکان که نرگس را مادر خود مي دانسته در جريان يک اردو بر اثر آنچه اشتباه غيرعمد تلقي مي شود به سرانجام روزهايي که بدون نرگس در انتظارش بوده مي رسد و جانش را از دست مي دهد و حالا اين رخداد تلخ، شروعي مي شود براي پايان همه دلخوشي هاي کودکان بنياد خيريه پريشتان که نرگس را مادر خود مي دانند!

نرگس در کشوري که تمام جواني اش را به پاي خدمت به آسيب پذير ترين قشر آن گذاشته به قتل غير عمد متهم مي شود؛ بخت بد نرگس محاکمه کننده اش در دادگاهي محلي در هند است؛ او به سهل انگاري عليه دختري که همراه با ساير کودکان يتيم خانه پريشتان به اردو رفته و در جريان يک اتفاق غير عمد غرق شده، متهم مي شود و سرنوشت ساير کودکان پريشتان را به اين ماجرا گره مي زند.

Image result for ‫نرگس اشتري‬‎

نرگس کلباسي کيست؟

نرگس کلباسي اشتري شهروند ايراني – بريتانيايي اهل اصفهان است؛ او در سنين کودکي به همراه پدر و مادر به انگليس مي رود، اما خيلي زود در همان آغاز راه، خانواده اش را ازدست مي دهد؛ به خاطر حمايت کننده اي که خود در سنين کودکي از آن محروم بوده به فعاليت هاي داوطلبانه براي کودکان روي مي آورد و يک سال در پرورشگاه هاي هند و سريلانکا فعاليت مي کند.

مدتي بعد نرگس با جمع آوري کمک هاي مردمي اقدام به تأسيس پرورشگاهي به نام پريشتان مي کند؛ پريشتان نام دختر بچه سريلانکايي است که در آن از دختران و کودکان نابينا نگهداري مي شود.

Image result for ‫ظريف و نرگس اشتري‬‎


سرانجام پرونده نرگس اشتري از لحاظ ديپلماتيک

نرگس به سبب اينکه شهروند ايراني و بريتانيايي محسوب مي شود، از لحاظ قوانين بين المللي تحت حمايت دو کشور قرار مي گيرد. وزارت خارجه انگليس در جواب طلب کمک نرگس مي گويد به او کمک مشاوره اي کرده است اما نرگس معتقد است تماس هايش با سفارت بريتانيا نتيجه اي نداشت.

در اين ميان اما سرکنسول ايران در حيدرآباد براي حمايت از اين شهروند خود به همراه يک وکيل به ياري نرگس رفته تا با تمام توانش از او حمايت کند؛ حسن نوریان سرکنسول ایران در هند برای پیگیری وضعیت حقوقی و کنسولی او به رایاگادا در ایالت اوریسا رفت و برای حضور در دادگاه و پشتیبانی از نرگس اشتری در دادگاه حاضر شد. چند روزپيش يعني 13 آذر نيز محمدجواد ظریف، وزير امورز خارجه در جريان سفر خود به هند در محل سفارت ایران در دهلی‌نو با نرگس کلباسی اشتری دیدار کرده است.

Image result for ‫نرگس اشتري‬‎

حکم دادگاه نرگس چيست؟

سرانجام روز گذشته ( دوشنبه ۱۵ آذر ) دادگاه محلی، در حکمي، اين دختر نيکوکار اصفهاني را به یک سال زندان و ۳۰۰ هزار روپیه جریمه نقدی محکوم کرده است؛ با اين وجود سرکنسول ایران در حیدرآباد مي گويد: «نرگس کلباسی هم اکنون با سپردن وثیقه ملکی از بازداشت خارج شده و همه باید منتظر دادگاه تجدیدنظر باشيم.»

اين سرانجام تلخ براي دختري که همه چيزش را براي آرامش کودکان از دست داده است، حالا به بحث داغ شبکه هاي اجتماعي تبديل شده و کاربران هشتگ #help narges را در اظهارنظرها و واکنش هاي مجازي شان به کار مي برند؛

نرگس اما در اين ميان به فکر کودکان پريشتان است؛ کودکاني که حالا او را مادري مهرباني مي دانند و در هر دادگاهي از آغوش گرم و حمايت هايش همه جانبه اش شهادت مي دهند.

گزارش از تحريريه تابناک اصفهان

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار