معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: برای پرداخت حقوق و مزایا مبلغی بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان کسری داریم و تا الان از این گردنه گذر کرده‌ایم اما مبلغی حدود ۱۸۰ میلیارد تومان از بیمه‌ها طلب داریم.
کد خبر: ۳۳۹۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱ 05 December 2016
به گزارش تابناک قم، محمدرضا مظفری عصر امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات پرستاران که در تالار امام رضا(ع) فرمانداری قم برگزار شد، بابیان اینکه طرح تحول نظام سلامت یک طرح مبارک و میمونی بود که مقام معظم رهبری نیز بر ادامه روند اجرای طرح تأکید دارند، اظهار داشت: البته این طرح دارای اشکالاتی است که باید موردتوجه مسئولان قرار گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم بابیان اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت هر کس به دست مریض نسخه بدهد و بگوید به دنبال تهیه دارو برو تخلف محسوب می‌شود، افزود: همچنین دلال‌بازی‌هایی که در بخش پروتزها بود با اجرای این طرح برطرف شده و گرفتن زیرمیزی از مریض بسیار کاهش‌یافته است.

مظفری بیان کرد: قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت پرداختی‌های بیماران 15 درصد بوده که با اجرای این طرح کاهش چشمگیری یافته است همچنین بخش‌های قدیمی بیمارستان کامکار و نکویی  تجهیز شده است حتی در بیمارستان فرقانی دارای تجهیزات برند اروپایی است.

وی افزود: دولت در زمینه بهداشت و درمان ورود کرده و کلیات طرح تحول خوب شده و یک سری از فسادها کاهش‌یافته است همچنین با بیمه‌ها هماهنگی و تعامل داریم و بیمه‌ها هستند که بابت خدمت پول می‌دهند اما در کشور ما به دلیل وابستگی بیمه‌ها به دولت این اتفاق و تعامل کمتر صورت می‌گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم بابیان اینکه باید میان کارمند رسمی  و کارمند شرکتی تفاوت قائل شد، افزود: پرستاران شرکتی تقریباً تمام مزایای پرستاران رسمی را می‌گیرند و موانع مربوط به استخدام به  قانون بالادستی برمی‌گردد.

مظفری بابیان اینکه برای بیمارستان‌های فرقانی، نیروگاه و امیرالمؤمنین(ع) قول مجوز استخدام داده‌اند، افزود: 96 درصد درآمد بیمارستان شهید بهشتی از طریق بیمه تأمین می‌شود و 15 ماه است که بیمه به این بیمارستان حقوق نداده است اما با مدیریت توانسته‌ایم مشکلات مربوطه را حل کنیم.

وی با بیان اینکه ارسال الکترونیک اسناد به بیمه یکی از نقاط قوت بیمارستان‌های قم است ، خاطر نشان کرد: از تمام اهرم‌ها برای عبور از مشکلات استفاده می‌کنیم تا بتوانیم به این مجموعه کمک کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به ابلاغ رسمی برای فوق العاده ویژه گفت: برای پرداخت حقوق و مزایا  مبلغی بالغ بر 10 میلیارد تومان کسری داریم و تا الان از این گردنه گذر کرده‌ایم اما مبلغی حدود 180 میلیارد تومان از بیمه‌ها طلب داریم.

مظفری با تأکید بر رعایت استانداردها در بیمارستان‌ها گفت: 1175 تخت در سیستم دولتی داریم و تا چند ماه آینده800 تخت به تعداد تخت‌های استان اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه هیچ کجای کشور تمام شهربه جز قم تحت پوشش حوزه بهداشت قرار نگرفته است، گفت: اشکالاتی به طرح مبتنی بر عملکرد وارد است تا جایی که امکان داشته باشد در پی رفع نواقص آن هستیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار