کد خبر: ۳۳۹۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰ 05 December 2016

محمدحسن قدیری ابیانه ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه امین فولادشهر اظهار کرد: ضروری است تا دانشجویان روحیه مطالبه‌گری خود را تقویت کنند.

وی افزود: دانشگاهیان جایگاه ویژه‌ای در کشورمان دارند و چنین افراد شاخصی باید در حل مشکلات و چالش‌های اساسی کشور ورود پیدا کنند و نسبت به این مشکلات بی‌تفاوت نباشند.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیکتقویت روحیه خودباوری را یکی از ملزومات پیشرفت جوانان در کشور دانست و یادآور شد: دانشجویان باید به‌گونه‌ای به کسب علم و مهارت بپردازند که در آینده هم برای خود و هم برای جوانانی که به هر دلیلی بیکار هستند، بتوانند ایجاد اشتغال کنند.

وی با توجه به مشکلات اقتصادی در کشور تأکید کرد: زمانی که کشور در شرایط نامساعد اقتصادی به سر می‌برد، سر برآوردن فیش‌های حقوقی نجومی از دل کشور جای بسی تامل دارد.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی بابیان این مطلب که چرا برخی از دولت‌مردان صاحبان فیش‌های نجومی را سرمایه نظام می‌دانند، خاطرنشان کرد: مسؤولان کشورمان بجای بیان مباحث حاشیه‌ای به ریشه‌کنی چنین مقوله‌هایی بپردازند چراکه در غیر این صورت شاهد این خواهیم بود که مفسدان اقتصادی هم فردای دیگر زیرخاکی‌های باستانی ایران و واجب‌الاحترام لقب خواهند گرفت.

وی در ادامه با بیان این که دولت به قطع یارانه افراد ثروتمند تمایلی ندارد، اظهار کرد: دولت باید به‌جای پرداختن یارانه به افراد ثروتمند برای کارهایی نظیر اشتغال‌زایی زمان بگذارد.

قدیری ابیانه با تأکید بر اینکه سیستم آموزشی کشور باید در جهت کارآفرینی اصلاح شود، یادآور شد: متأسفانه آموزش‌ و پرورش و دانشگاه‌های ما افراد کارآفرین و افراد دارای مهارت زندگی تربیت نمی‌کند به همین خاطر ضروری است تا دستگاه‌های آموزشی ما اصلاح شوند.

وی در پایان با توجه عهدشکنی آمریکا در خصوص برجام تصریح کرد: دولت ما فکر می‌کرد که در صورت برقراری ارتباط با آمریکا مشکل کشور حل خواهد شد که در اینجا باید از این افراد سؤال کرد، کشوری که بر اساس اظهارات کارشناسان اقتصاد در شرایط نابه سامان اقتصادی به سر می‌برد و بیش از 20 هزار میلیارد دلار بدهی دارد چگونه می‌تواند به ما کمک کند!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار