يک سوال؛
تابناک اصفهان: روز 18 آذرماه امسال با هشتم ربيع الاول، آغاز سالروز امامت حضرت ولي عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) مصادف است و از صبح امروز به همین بهانه برخی از رسانه ها خبر تعطیلی این روز را به نقل از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام کرده اند
کد خبر: ۳۳۶۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹ 01 December 2016
تابناک اصفهان: روز 18 آذرماه امسال با هشتم ربيع الاول، آغاز سالروز امامت حضرت ولي عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) مصادف است و از صبح امروز به همین بهانه برخی از رسانه ها خبر تعطیلی این روز را به نقل از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام کرده اند ، اما صحت و سقم این خبر هنوز به تایید نهایی نرسیده و در این میان برخی از نمایندگان مجلس می گویند که تعطیلی این روز به نظر شورای نگهبان بستگی دارد و این شورا است که باید تصمیم نهایی را در این باره بگیرد.

نماینده مردم کبودرآهنگ: 18 آذر ماه تعطیل رسمی است

خبرگزاری فارس خبر تعطیلی این روز را به نقل از محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ اعلام کرده است. این نماینده مجلس معتقد است : نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای هشتم ربیع الاول، آغاز سالروز امامت حضرت ولی عصر(عج) را تعطیل رسمی اعلام کردند.
فارس همچنین نوشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ماده الحاقی 38 لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه های توسعه ای کشور مصوب کردند که هشتم ربیع‌الاول سالروز شهادت حضرت امام حسن عسگری(ع) و آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) به‌عنوان تعطیل رسمی تعیین می‌ شود که با توجه به چاپ شدن تقویم ها قبل از تاریخ فوق این تعطیلی در تقویم کشور درج نشده است.
در نهایت می توان این گونه عنوان کرد که خبرگزاری فارس به نقل از این نماینده مجلس به صراحت 18 آذرماه را تعطیل اعلام کرده است.

نماینده مردم اصفهان: شایعه تعطیلی 18 آذرماه صحت ندارد

از سوی دیگر اما، احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تعطیلی این روز را تکذیب کرده و به خبرنگار ایمنا گفته است: هرگونه بررسی میزان تعطیلی رسمی در تقویم کشور در حوزه وظایف شورای فرهنگ عمومی به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در صورت تصویب در آن شورا این موضوع در تقویم لحاظ می گردد.
به گفته سالک مناسبت هایی مثل روز قدس و یا سالروز شهادت اهل بیت (ع) که طبق سنوات هرسال در تقویم به صورت تعطیلی رسمی اعلام شده روند عادی خود را پشت سر می گذارد و تا زمانی که شورای فرهنگ عمومی تعطیلی این مناسبت ها را لغو و یا تعطیلی مناسبت های دیگر را اعلام نکند این گونه اخبار و شایعات صحت نخواهد داشت.
سالک با بیان این که البته بحث کلی کاهش میزان تعطیلی روزهای سال در تقویم کشور در کمیسیون های مجلس در دست بررسی است و هنوز به صحن علنی نیامده است معتقد است: این موضوع هنوز به مرحله قانونگذاری نرسیده و در صورت قانونگذاری مراحل خود برای اجرایی شدن را طی خواهد کرد و این تنها موضوعی است که در بحث تعطیلی روزهای سال در مجلس در دست پیگیری قرار دارد.

تعطیلی 18 آذر ، تنها در حد حرف بین نمایندگان بوده است

به جهت پیگیری این موضوع با حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت و گو انجام شد که این نماینده نیز در گفتگو با خبرنگار ایمنا، در مورد تایید تعطیلی روز 18 آذرماه گفت: اگر این روز در تقویم رسمی کشور به عنوان روز تعطیل اعلام شده باشد، این روز تعطیل است و در غیر اینصورت نمایندگان مجلس شورای اسلامی این موضوع را بررسی کرده و در صورت تصویب در صحن مجلس این روز تعطیل اعلام محسوب شده و به اطلاع عموم مردم می رسد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پنجشنبه هفته آینده را غیر تعطیل اعلام کرد و گفت: در خصوص این روز صحبت‌هایی در مجلس مطرح بوده، اما این موضوع در حد گفتگو بین نمایندگان بوده است.

تعطیلی 18 آذر منوطبه نظر نهایی شورای نگهبان است

دیگر رسانه ها نیز در همین رابطه پیگیر اعلام نتیجه نهایی موضوع هستند به طوری که خبرگزاری ایسنا در گفت و گو با غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نهایتا در مجموع به این جمله پسنده کرده که تعطیلی پنج شنبه آینده (18 آذر) منوط به نظر نهایی شورای نگهبان است و باید منتظر نظر آن شورا ماند.

وقتی باید منتظر ماند

آنچه از گفته های مسئولین و نمایندگان مختلف مردم در مجلس شورای اسلامی برمی آید، موضوع تعطیلی روز 18 آذرماه هنوز محرز نشده و قطعیت آن منوط به نظر و اعلام شورای نگهبان است. اما مسئله تعجب برانگیر این است که سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) که سال هاست به عنوان یکی از مناسبت های مذهبی مهم در کشور ما مطرح است و چیزی نزدیک به یک هفته تا آن بیشتر باقی نماینده همچنان دستخوش تصمیمات لحظه ای اعضای مجلس شورای اسلامی است؟!! پیگیری در این خصوص اینکه نقش شورای نگهبان در تعطیل کردن روزهای سال چیست و چرا شورای فرهنگ عمومی که متولی مناسبت های تقویم شمسی و قمری است در این میان جایگاهی ندارد را به آینده و گزارشات بعدی می سپاریم.

* ايمنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار