معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه 22 سند در زمینه‌های مختلف در سازمان پدافند غیرعامل کشور تهیه شده است گفت: رسیدن به اهداف پدافند غیرعامل عزم ملی را می طلبد.
کد خبر: ۳۳۵۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷ 27 November 2016
به گزارش تابناک یزد،سردار غلامعلی حیدری  در جمع خبرنگاران استان یزد افزود: پدافند غیر عامل به عنوان یکی از موثرترین و پایدارترین روش های دفاع در مقابل تهدیدات مطرح است که کاهش آسیب پذیری و افزایش پایداری را به ارمغان می آورد.
وی با اشاره به اینکه پایدارسازی زیرساخت ها و تولید علم در پدافند غیرعامل مقابل تهدیدها، آسیب ناپذیری مراکز حیاتی را کاهش می دهد اظهار کرد: ارتقای نظام مدیریتی و اثربخش در شرایط بحران از اهداف پدافند غیرعامل است.
معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه تمام دنیا به موضوع پدافند غیرعامل توجه دارند تصریح کرد: با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی، عرصه‌های تهدیدات پدافند غیر عامل افزایش یافته است.
سردار حیدری آمادگی پیش از بحران و راهبردهای مقابله ای قوی در تمامی ابعاد، سرمایه کشور است و باید هر روزکامل تر شود افزود: به عنوان مثال تمام نانوایی ها از سوخت گاز استفاده می کنند و پدافند غیرعامل در این حوزه به معنای راهبردهایی است که در صورت قطعی گاز بر اثر حوادث طبیعی، غیرطبیعی و یا تروریستی بتواند از بحران و مشکل پیشگیری کند.
به گفته سردار حیدری تجهیز تمامی نانوایی ها به سوخت دوم و موتوربرق اضطراری از اقداماتی است که در زمره برنامه های پدافند غیرعامل طبقه بندی می شود.
وی اضافه کرد:پدافند غیرعامل نیاز پایه برای کشور در تمامی زمینه هاست و مادامی که بر اصول سیاست های کلان مقام معظم رهبری حرکت شود کشور در برابر تهدیدهای دشمن مصون است و آمادگی در برابر هر توطئه وجود دارد.
سردار حیدری فرهنگ‌سازی در زمینه آموزش مردم برای آشنایی با پدافند غیرعامل را ضروری دانست و گفت: همانند دفاع مقدس باید پدافند غیرعامل هم مردمی شود.
حیدری نقش رسانه ها در این زمینه را ضروری خواند و افزود: یکهزار و 200 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و 30 نفر در مقطع دکتری در رشته پدافند غیرعامل در کشور در حال تحصیل یا فارغ التحصیل شده اند.
معاونت بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور اولویت اصلی پدافند غیرعامل را سرمایه انسانی خواند و گفت: زیر ساختها و فضای سایبری در اولویت های بعدی قرار دارد.
وی خاطر نشان کرد: ما 2 نوع پدافند داریم پدافند عامل یعنی دفاع مسلحانه در برابر تهدیدات و دیگری پدافند غیرعامل یعنی دفاع غیر مسلحانه است.
حسین اسماعیلی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد هم در این نشست گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه پدافند غیر عامل ارائه کرد.
پدافند غیرعامل از اوایل قرن بیستم در جهان شکل گرفت و در ایران نیز سازمان پدافند غیرعامل ابتدا به شکل سازمان غیرنظامی دفاعی تشکیل شد که محور فعالیت هایش نیز برهمین اساس بود.
پدافند غیرعامل مجموعه ای از اقدامات غیرمسلحانه است که باعث افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری و نهایتا موجب تشکیل مدیریت بحران می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار