تابناک اصفهان: حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌رضا ارزانی در گفتگو با ایمنا با اشاره آغاز هفته بسیج اظهارداشت: بدون شک یکی از ابتکارات و شاهکارهای حضرت امام خمینی (ره) در ابتدای انقلاب اسلامی ایجاد بسیج و حضور تمامی آحاد مردم در تشکل منسجمی به نام بسیج بود.
کد خبر: ۳۳۴۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵ 26 November 2016
تابناک اصفهان: حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌رضا ارزانی با اشاره آغاز هفته بسیج اظهارداشت: بدون شک یکی از ابتکارات و شاهکارهای حضرت امام خمینی (ره) در ابتدای انقلاب اسلامی ایجاد بسیج و حضور تمامی آحاد مردم در تشکل منسجمی به نام بسیج بود.

وی با بیان اینکه بعضی از انقلاب‌ها متعلق به یک گروه خاص بوده و بخش خاصی از جامعه درگیر آن می شود، ادامه داد: اما پس از رای 98 درصدی مردم مشخص شد که انقلاب اسلامی، متعلق به تمامی مردم بوده و همه جامعه به آن علاقه مند است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: بنابراین در فضای آن زمان لازم بود ساختاری تعریف شود که تمام جامعه بتوانند در این ساختار و تشکل حضور داشته باشند که با توجه به این مسئله، بهترین ساختار که از ابتکارات حضرت امام(ره) نیز به حساب می‌آید، تشکیل بسیج بود؛ این موضوع به خوبی توانست تمام آحاد و اقشار مختلف مردم را در خود جای دهد و جایگاه ویژه ای در انقلاب اسلامی پیدا کند.

وی افزود: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در بیانات مختلف خود اشاراتی درباره مولفه های بسیج و بسیجی داشتند و همواره حفظ روحیه و فرهنگ بسیجی را از مهمترین نکات انقلاب عنوان کرده اند.

حجت الاسلام ارزانی پیرامون مولفه های فرهنگ بسیجی در جامعه انقلابی تاکید کرد: موضوع انقلابی بودن، حس حیات، حس زندگی، روحیه همدلی، همکاری با آحاد جامعه و برتر نبودن قشر خاصی بر دیگری، برنامه ریزی، نظم و انسجام، سادگی و بی آلایشی، حس همراهی و تکریم از مهمترین مولفه های روحیه بسیجی در انقلاب اسلامی است.

وی گفت: مولفه های فرهنگ بسیجی به قدری داری اهمیت بوده که به ارتقا، حفظ و حراست حیات انقلاب اسلامی کمک می‌کند، و روح آرمانگرای انقلاب را زندا نگه می‌دارد؛ امروز توجه روحیه و فرهنگ بسیجی بهترین راه حفظ نظام جمهوری اسلامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برای رسیدن به جامعه آرمانی لازم است روحیات و فرهنگ بسیجی در جامعه حفظ و نهادینه شود، تصریح کرد: داشتن روحیه بسیجی ربطی به گروه یا جناح خاصی ندارد و باید در همه آحاد مردم این روحیه تقویت شود.

وی افزود: امروز در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری و همچنین اقشار مختلف بسیجی شاهد حضور فعالانه مردم هستیم و این موضوع در تحقق آرمان بسیج یعنی وحدت و همدلی تمام آحاد مسلمین و جامعه تاثیرگذار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان خاطرنشان کرد: زمانی که همه افراد جامعه خود را متعلق به یک تفکر و نهاد بدانند و همه خود را فرزند این نظام و انقلاب بدانند، شاهد رقم خوردن نتایج مثبتی در انقلاب اسلامی هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به خاطره‌ای از فعالیت خود در بسیج اشاره کرد و بر ضرورت فعالیت در کلیه زمینه های بسیج تاکید کرد.

حجت الاسلام ارزانی گفت: من در دوران تحصیل در دبیرستان سپاه که در محل لانه جاسوسی سابق تاسیس شده بود تحصیل می کردم و در کنار تحصیل با توجه به علایق خود در بسیج و گروه سرود این دبیرستان فعالیت داشتم.

وی افزود: زمانی در سال 64 به مناسبت هفته بسیج سرودی با همراهی و همکاری دانشکده افسری اجرا کردیم و به خاطر دارم مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در هنگام اجرای سرود از مقابل ما که در صف اول بودیم عبور کردند و تفقدی نسبت به بنده داشتند که این لطف پدرانه ایشان از خاطرات خوب قابل توجه من در روز 5 آذر شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار