علی لاریجانی:
تابناک: همه افراد از گرایش‌های مختلف احساس می‌کنند که پناه دارند و آیت الله مظاهری در کل کشور به عنوان فردی منصف و فردی که نگاهی عقلانی و دوراندیشانه دارد شناخته شده است.
کد خبر: ۳۳۳۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱ 24 November 2016
تابناک اصفهان: علی لاریجانی شامگاه چهارشنبه در دیدار با اعضای ستاد نکوداشت کنگره آیت ‌الله مظاهری از مراجع عظام تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان افزود: یکی از این وجوه، وجهه فقهی و اصولی ایشان است که ایشان فردی نامدار، صاحبنظر و تحصیلکرده هستند و از این جهت نکوداشت ایشان همانند سایر مراجع پراهمیت است و این نکوداشت نشاندهنده توجه مردم به علما و فضلای کشور است.
 
رئیس مجلس با بیان اینکه آیت الله مظاهری، اصفهان را از بعد علمی نجات دادند، افزود: اصفهان در گذشته چهره‌های برجسته علمی بزرگی داشت، از زمان صفویه شهر اصفهان، شهر برجسته علمی در کشور بود و مرحوم آیت الله مطهری همیشه عکس آیت الله ارباب را در اتاق خود نگه می‌داشت و علاقه ویژه‌ای به ایشان می ورزید.
 
*برکات حضور اقدامات آیت الله مظاهری برای شهر اصفهان در آینده نمایان می‌شود
 
رئیس قوه مقننه با بیان اینکه اصفهان در گذشته کانون فکری بوده و چهره های علمی برجسته‌ای داشته است، ادامه داد: در 30- 40 سال گذشته نیز اصفهان چنین جایگاهی داشت اما آن وجه بزرگ را نداشتند که با آمدن آیت الله مظاهری که از خودگذشتگی علمی بود جنبه نجات‌بخشی برای حوزه اصفهان داشت.
 
لاریجانی با تأکید بر اینکه ثمرات و برکات حضور اقدامات آیت الله مظاهری برای شهر اصفهان در آینده مشخص می‌شود، اظهار کرد: حوزه اصفهان در طول 10 الی 20 سال آینده رونق می‌گیرد همانند آنچه که در قم با حضور آیت الله حائری اتفاق افتاد و سبب اعتلای جریان فکری و علمی در قم شد.
 
*آیت الله مظاهری کاوش‌های فراوانی در مسائل سیاسی ایران و جهان دارند
 
وی با بیان اینکه وجه دیگر شخصیت آیت‌الله مظاهری روشن بینی ایشان است، افزود: آیت‌الله مظاهری از مسائل عمومی مسلمین ایران و جهان آگاه هستند و به جز بحث علمی ایشان کاوش‌های فراوانی در مسائل سیاسی ایران و جهان دارند که این کاوش سطحی نبوده و عمقی است.
 
رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه وجه اخلاقی آیت‌الله مظاهری از ابتدای انقلاب آرامش روانی به جامعه تزریق کرده است، ادامه داد: اگر ما بپذیریم که در جامعه اسلامی مسئله اخلاق و معنویت یک رکن است این ارکان با تذکر آموزش و فهماندن مسائل امکان‌پذیر می‌شود و تربیت امری غیراکتسابی نبوده و قطعا اکتسابی است.
 
*حوزه علمیه به مسائل اخلاقی بیش از سایر مسائل نیاز دارد
 
رئیس مجلس با اشاره به اینکه پخش برنامه سخنرانی آیت الله مظاهری در شب های جمعه از رادیو بسیار آرامبخش بود، عنوان کرد: با توجه به مشغله ذهنی که در دوره مدرن ایجاد شده می‌توان با اخلاق این مشغله ذهنی را آرام کرد و با توجه به لسان عمومی ایشان تمامی اقشار از سخنان آیت الله مظاهری بهره می‌برند که صدای ایشان در این تأثیرگذاری بسیار موثر بوده است.
 
لاریجانی افزود: هنگامی که نام آیت الله مظاهری برده می‌شود نخستین چیزی که در ذهن نمود پیدا می‌کند وجه اخلاقی ایشان است.
 
رئیس قوه مقننه با بیان اینکه حوزه علمیه به مسائل اخلاقی بیش از سایر مسائل نیاز دارد، ادامه داد: جامعه نیازمند تذکر است که آیت الله مظاهری شاید در این زمینه یکه بوده است و با پخش سخنان وی از رادیو جامعه آرام نگه داشته می‌شد.
 
*آیت الله مظاهری شخصیتی مردمی و حوزوی است
 
لاریجانی با تأکید بر اینکه مشی عقلایی و معتدل آیت الله مظاهری در زمینه‌های مختلف سبب می‌شود سعه وجودی ایشان برای جامعه آرامش ایجاد کند، تأکید کرد: همه افراد از گرایش‌های مختلف احساس می‌کنند که پناه دارند و آیت الله مظاهری در کل کشور به عنوان فردی منصف و فردی که نگاهی عقلانی و دوراندیشانه دارد شناخته شده است.
 
رئیس مجلس با بیان اینکه آیت الله مظاهری با دقت نظر، دید منصفانه و آینده نگری مسائل کشور را بررسی می کنند، افزود: امیدوارم که کار ستاد نکوداشت کنگره آیت‌الله العظمی مظاهری ماندگار شود و توصیه بنده این است که از ظرفیت حوزه علمیه قم و اصفهان در این نکوداشت به احسن وجه استفاده شود و برگزاری این کنگره اقدامی دولتی نباشد.
 
رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه آیت الله مظاهری شخصیتی مردمی و حوزوی است، تصریح کرد: بخش‌های دولتی باید پشت صحنه فعالیت کنند و وجهه قالب فعالیت‌های حوزوی و مردمی باشد و استفاده از وجهه حوزوی و مردمی باید در اولویت قرار گیرد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با تشکر از ستاد نکوداشت کنگره آیت الله العظمی مظاهری برای برگزاری کنگره یاد شده گفت: در کشور کمتر به بزرگداشت بزرگان علم، ادب و فرهنگ در زمان حیات ایشان پرداخته می‌شود.
 
وی افزود: بنده در زمانی که در صدا و سیما مشغول به فعالیت بودم برنامه چهره‌های ماندگار را برای رفع این خلاء تهیه کردم تا در حیات افراد به آنها پرداخته شود.
 
*مراجع عظام تقلید نیازی به معرفی ندارند و معرفی شده هستند
 
لاریجانی با بیان اینکه مراجع عظام تقلید نیازی به معرفی ندارند و معرفی شده هستند، افزود: برای اینکه نسل جوان و مردم از وجود این ذخایر علمی اطلاع پیدا کنند، برگزاری نکوداشت لازم و ضروری است.
 
رئیس قوه مقننه با بیان اینکه وجود این افراد و نکوداشت آنها اعتماد روحی برای جامعه ایجاد می‌کند، ادامه داد: رجال برجسته علمی و فقهی این روزها در کشور وجود دارند و انصافا ایران همیشه از دیگر کشورهای منطقه در مسائل فقه، اصول و مسائل دینی جلوتر بوده و همچنین در مسائل معقول افراد برجسته‌ فراوانی داشته است.
 
در ابتدای این نشست رسول زرگرپور استاندار اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین ' حبیب ارزانی ' مدیرکل ارشاد اصفهان، و حجت الاسلام حسینی معاون وزیر ارشاد گزارشی از نحوه فعالیت برای برگزاری کنگره نکوداشت آیت الله مظاهری ارائه کردند.
 
نکوداشت آیت الله مظاهری 25 آذرماه همزمان با هفته وحدت و روز اخلاق و هرورزی در اصفهان برگزار می شود.ایرنا این خبر را منتشر کرده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار