پزشکی قانونی با ارسال نامه ای به خانواده موسایی علت مرگ ستایش موسایی را، آسیب سلو لهای مغزی ناشی از نرسیدن اکسیژن تعیین کرد.
کد خبر: ۳۳۳۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۸ 24 November 2016
به گزارش تابناک قم، اواخر شهریور امسال دختر بچه 8 ساله قمی به خاطر یک شکستگی استخوان پا بعد از تصادف به بیمارستان نکویی قم منتقل می شود و زیر عمل جراحی به علت سهل انگاری پزشک بیهوشی دراستفاده غلط از اکسیژن، به کما رفته و در نتیجه مرگ مغزی می شود.

در این خصوص عموی ستایش با بیان این که دستگاه اکسیژن حین عمل به مدت 6 دقیقه قطع بوده وستایش دختر بچه 8 ساله بدون تنفس می ماند گفت: سهل انگاری پزشکان کودک ما را به مرگ مغزی دچار کرد ولی پزشکان بدون اینکه این مسئله را به متخصصین مغز اطلاع دهند تا برای درمان اقدامی کنند این کودک به مدت 14 روز در بیمارستان در حالت کما به سر می برد و حالا امروز خبر دادند ستایش مرگ مغزی شده است و تنها راه اهداء عضو ستایش هست.

قصور پزشکان قمی در مرگ ستایش تایید شد

بعد از این مسئله خانوداه ستایش با اهدای اعضای بدن فرزند خود باعث نجات چند نفر از هموطنانمان شدند.

بعد از رسانه ای شدند این مسئله توسط خبرنگار ثامن، محمدرضا مظفری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی در خصوص کما رفتن و مرگ مغزی کودک 8 ساله در قم عنوان کرد: تاکنون هیچ گونه قصور پزشکی در مورد این بیمار به اثبات نرسیده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: قصور پزشکی توسط سازمان نظام پزشکی به اثبات می رسد که تاکنون پرونده ای برای بررسی ارسال نشده است.

وی ادامه داد: در صورتی که خانواده بیمار شکایتی را ارائه نمایند پرونده به هیات بدوی سازمان نظام پزشکی می رود و بررسی لازم صورت می گیرد.

تا اینکه پزشکی قانونی به خاطر شکایت خانواده ستایش 8 ساله بعد از بررسی های لازم قصور پزشکان در مرگ ستایش را تایید کرد.

نامه پزشکی قانونی که توسط خانواده ستایش به دفترسایت خبری ثامن ارسال شده

قصور پزشکان قمی در مرگ ستایش تایید شد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار