تابناک: ایران سه میلیون پناهنده را پذیرا شده که تامین امکانات برای این تعداد پناهنده بسیار سخت و دشوار است.
کد خبر: ۳۳۳۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹ 23 November 2016
تابناک اصفهان: سیوانکا دانا پالا که در راس هیاتی به منظور بررسی شرایط و امکانات پناهندگان تبعه افغانستان وعراق به اصفهان سفر کرده است، سه شنبه شب در دیدار با استاندار اصفهان افزود: سال گذشته جمهوری اسلامی ایران 52 میلیون دلار برای کمک به پناهندگان هزینه کرد درحالی که جامعه جهانی برای کمک به این پناهندگان تنها هشت میلیون دلار کمک کرد که در مقابل رقمی که ایران برای پناهندگان هزینه کرده است، بسیار کم است.
 
وی افزود: ایران سه میلیون پناهنده را پذیرا شده که تامین امکانات برای این تعداد پناهنده بسیار سخت و دشوار است.
 
وی تصریح کرد: در اختیار قرار دادن امکانات و پذیرش این شمار از پناهجویان و مهاجرانی که به اجبار محل سکونت خود را ترک کرده اند، چالش هایی را به دنبال دارد اما جمهوری اسلامی ایران از پناهندگان افغانستانی و عراقی به خوبی میزبانی کرده است.
 
وی با اشاره به درگیری های منطقه وبحران سوریه گفت: شرایط سوریه و سیل مهاجران و پناهندگان سوری به کشورهای اروپایی، توجه جامعه جهانی برای کمک به پناهندگان را به خود جلب کرد و موجب شد تا سمینارهای بزرگی در کشورها از جمله آمریکا برای کمک به مهاجران و پناهندگان برگزار شود.
 
داناپالا با بیان اینکه کمک به پناهجویان و مهاجران یک مسئولیت بین المللی است، اضافه کرد: یکی از نتایج این سمینارها این بود که جامعه جهانی یکبار دیگر با پناهجویان و پناهندگان ابراز همدردی و به کشورهایی که میزبان این پناهجویان و پناهندگان می شوند، کمک کنند.
 
هیاتی متشکل از سفرای استرالیا، هند، ژاپن، سوئد، ترکیه ، انگلستان و افغانستان به ریاست ' سیوانکا دناپالا ' رئیس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان در تهران روز گذشته به منظور بررسی وضعیت پناهندگان وارد اصفهان شدند.
 
این هیات قراراست امروز در سفر به کاشان ضمن بازدید از مراکز فرهنگی و تاریخی این شهر، امکانات و وضعیت زندگی پناهندگان را ارزیابی کنند.
 
کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان درسال 1950 توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد تأسیس شد. کمیساریا موظف است حرکت های بین المللی را در جهت حمایت جهانی از پناهندگان و سایر اشخاص تحت حمایت این آژانس و حل مشکلات آنان، هماهنگ و هدایت کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار