تابناک: از بعد گردشگري و اقتصادي نيز حضور بيش از يك هزار و 700 شركت كننده در اين اجلاس جهاني مي تواند زمينه حضور گردشگران بيشتري را در شهر فراهم کند، به واقع این شرکت کنندگان تبديل به سفيران گردشگري اصفهان خواهند شد.
کد خبر: ۳۳۳۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵ 23 November 2016
تابناک اصفهان: مهدي جمالي نژاد با اشاره به منويات مقام معظم رهبري در خصوص توليد علم اظهارکرد: علم و تحقیق کلید قطعی پیشرفت کشور به شمار مي رود و هر اندازه که در اين مسير حرکت کنيم زمينه رشد و ارتقاء علمي کشور را محقق کرده و توانسته ايم با تکيه بر داشته هاي علمي کشور براي ايران اسلامي جذب سرمايه کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه در اين ميان لزوم توجه مراکز توليد علم از جمله شهرک علمي و تحقيقاتي يک امر ضروري است، افزود: اکنون با پيگيري هاي فراوان شهرک علمي و تحقيقاتي توانسته ايم در راستاي تحقق اين مهم ميزباني سي و پنجمين کنفرانس جهاني پارک هاي علم و فناوري (IASP 2018) در سال 2018 را بر عهده بگيريم.
 
وي با اشاره به اينكه ميزباني اين كنفرانس افتخار بزرگي است كه اكنون نصيب اصفهان شده،
ادامه داد: تاکنون كشورهاي فرانسه،‌ انگلستان، ژاپن، استراليا، آمريكا، ايرلند، فنلاند، كانادا، چين، برزيل، ايتاليا، تركيه، اسپانيا، پرتغال، آفريقاي جنوبي، كره جنوبي، دانمارك، استوني و قطر ميزباني اين اجلاس را بر عهده داشته كه بعضا برخي كشورها چند دوره ميزباني اين كنفرانس بين المللي را عهده دار بوده اند.
 
شهردار اصفهان در ادامه با اشاره به روند پذيرش اصفهان به ميزبان كنفرانس سي و پنجم گفت: بر اساس فراخوان انجمن بين المللي پارك هاي علمي و مناطق نوآوري در سال 2016، شهرداري اصفهان به همراه ساير دستگاه هاي مرتبط آمادگي خود را برای ميزباني اين كنفرانس اعلام كردند تا در نهايت ميزباني اجلاس از آن اصفهان شد.
 
وي در ادامه به بيان ويژگي هاي شاخص اين كنفرانس پرداخت و گفت: اين كنفرانس بزرگترين گردهمايي مديران و كارشناسان دنيا در حوزه پاركهاي علم و فناوري و تحقق دانش محوري است و به همين سبب در واقع بزرگترين واقعه سالانه در حوزه پاركهاي علمي در سطح بين المللي به شمار مي رود.
 
شهردار اصفهان به ميزباني اجلاس مسكو در سال جاري نيز اشاره کرد و گفت: در سال جاري بيش از يك هزار و 700 شركت كننده از 72 كشور جهان در اين اجلاس شركت کرده اند.
جمالي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود به اهميت ميزباني اصفهان و داشته هاي آن براي كلان شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: قطع به يقين برگزاري اين اجلاس در اصفهان مي تواند آورده هاي علمي بسياري را براي محققان و پژوهشگران اصفهاني به همراه داشته باشد و فرصت بسيار مغتنمي در اين عرصه و تحقق رويکردهاي دانشي خواهد بود.
 
وي ادامه داد: از بعد گردشگري و اقتصادي نيز حضور بيش از يك هزار و 700 شركت كننده در اين اجلاس جهاني مي تواند زمينه حضور گردشگران بيشتري را در شهر فراهم کند، به واقع این شرکت کنندگان تبديل به سفيران گردشگري اصفهان خواهند شد.
 
شهردار اصفهان در خصوص محل برگزاري اين اجلاس بين المللي نيز اظهار کرد: در جلسه اي كه با حضور شوراي اجرايي كنفرانس برگزار شد آمادگي خود را در خصوص برگزاري اجلاس در مركز همايش هاي بين المللي امام خامنه اي( مد ظله العالی) اعلام داشته كه تا آن زمان به بهره برداري رسيده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار