باید قبول کنیم که مسئولین در این آزمون مردود شدند، اما باید تا بازگشت مسافران صبر کرد تا سایر پیش بینی ها روی می دهد.
کد خبر: ۳۳۰۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷ 18 November 2016

به گزارش تابناک به نقل ار تیترشهر: مرز مهران بسته شد، بسته شدن مرز این بار نه از طرف ایران بلکه به دلیل اختلاف شدید مرزبانان ایرانی و عراقی بر سر اتفاقات2 روز گذشته است. در روز سه شنبه تعدادی از مسافران راهپیمایی اربعین به دلیل نداشتن مدارک لازم از جمله پاسپورت و ویزا با ایجاد تجمع و فضای التهاب آفرین در محل استقرار نیروی انتظامی در گمرک مهران در یک حرکت خودجوش دست به اعتراض زدند و با فشار و زور از گمرک عبور کرده و وارد خاک عراق شدند، این در حالی بود که این وضع در مرز عراق نیز تکرار شد و سبب اعتراض دولت و مرز بانی عرق گردید، آنها نیز در پی دستور دولت مرکزی، مرز مهران را بسته اعلام کردند. این خبر نشان می دهد بسیاری از پیش بینی ها درست از آب درآمد دستگاه های متولی سماندهی راهپیمایی اربعین یا به عبارتی ستاد اربعین پس از اتفاقات سال گذشته نتوانست طی یک سال هیج اقدام درستی انجام دهند، در سال گذشته سوء مدیریت سبب شد تا جان بسیاری از مسافران به خطر بی افتد و اتفاقی همانند شبیه منا رخ دهد، این رخداد یک هشدار جدی به مسئولین بود اما قرار شد در سال بعد بسیاری از این اتفاقات مدیریت و ساماندهی شود اما امسال نیز ازدحام جمعیت تمامی برنامه های کاغذی مسئولین را خنثی کرد و شاکله کار از هم پاشید.

خبرهای بسیار بدی از پارکنیگ های مرزی می آید نرخ این پارکنیگ ها از شبی 5 هزار تومان تا 7 هزار تومان شروع می شود و بالا می رود، این درحالی بود که قرار شده بود جمعیت در خود شهر ایلام مدیریت شود زیرا شهر مرزی مهران توان کشش این حجم جمعیت را ندارد، اما متاسفانه این برنامه عملیاتی نشد و داستان سال گذشته تکرار شد. اگر بخواهیم برنامه ریزی دقیقی طراحی کنیم کار سختی نیست، ای کاش مسئولین امر می توانستند از ظرفیت عظیم مردمی به ویژه از نیروی بسیج استفاده کنند تا نظم خوبی به زائرین بدهند، ای کاش با ایجاد یک پایانه صحرایی و موقت تعداد رسیدگی و ثبت اطلاعات به صورت استاندارد در این پایانه ها صورت می گرفت تا نه قانون تحت الشعاع قرار گیرد و نه چنین رفتارهای هنجار شکنانه ای انجام شود.

مرز مهران به دلیل مسائل امنیتی باید بیش از سایر مرزهای غربی کشور، حفاظت شود اما چنین رفتارهایی امنیت منطقه را کاهش می دهد، باید قبول کنیم که مسئولین در این آزمون مردود شدند، اما باید تا بازگشت مسافران صبر کرد تا سایر پیش بینی ها روی می دهد یا خیر. پلیس گذرنامه، نیروهای مرزبانی و نیروهای امنیتی باید مانع از ورود نیروهای تکفیری داعش به داخل مرز ها شوند و بی نظمی شرایط مطلوب تروریست ها را فراهم می آورد امید است برای بازگشت تدبیری اندیشیده شود تا شاهد چنین بی نظمی هایی نباشیم و امنیت ملی زیر سوال نرود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار