تابناک: بدنبال بحران آب در اصفهان، جهاد کشاورزی خواستار اجرای هرچه زودتر طرح اصلاح الگوی کشت در این استان شد و از کشاورزان خواست که محصولات که نیاز به آب کمتری دارند و مقاوم به خشکسالی هستند.
کد خبر: ۳۲۷۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷ 12 November 2016
تابناک اصفهان: بدنبال بحران آب در اصفهان، جهاد کشاورزی خواستار اجرای هرچه زودتر طرح اصلاح الگوی کشت در این استان شد و از کشاورزان خواست که محصولات که نیاز به آب کمتری دارند  ومقاوم به خشکسالی هستند را جایگزین محصولات پر آبی مثل برنج بکنند که بسیاری از کشاورزان با آن مقاومت کردند اما در این میان شاهدیم که مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نجف آباد خبر از جایگزینی ارزن و پیاز به جای کاشت برنج داده است.
 
مجتبی مطهری افزود: کشت ارزن در این شهرستان در راستای اجرای سیاست جایگزین کردن محصول بهاره با نیاز آبی کم به جای برنج انجام گرفته است.
 
وی بیان داشت: با پیگیری و توصیه کارشناسان اداره تولیدات گیاهی شهرستان، کشت ارزن در سطح 26.2 هکتار از اراضی بخش مرکزی شهرستان نجف آبادبا موفقیت اجرا و از این میزان سطح 44 تن ارزن برداشت شد.
 
وی افزود: گیاه ارزن گیاهی بهاره و مقاوم به خشکی و تنش آبی است و برای خوراک دام و پرندگان به صورت علوفه استفاده می شود.
 
مطهری همچنین از آغاز برداشت پیاز در این شهرستان خبرداد و گفت: در سال زراعی جاری 285 هکتار از اراضی شهرستان به کشت پیاز اختصاص یافته است.
 
وی متوسط عملکرد پیاز در مزارع شهرستان را بالغ بر 60 تن در هکتار عنوان کرد و افزود : امسال بیش از 17 هزار تن پیاز در این شهرستان تولید و عرضه خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
بسیار ساده اندیشیه که با دست کشی از کشاورزی زاینده رود زنده بشه

نمیدونم کی گفته اصفهانیعا زرنگن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار