مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران :
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در پیامی به مناسبت برپایی هشتمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت، این نمایشگاه را فرصتی مناسب برای تعامل بیشتر با سازندگان داخلی برشمرد
کد خبر: ۳۲۵۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴ 08 November 2016
متن پیام علی کار که روز دوشنبه 17 آبان در آیین افتتاح این نمایشگاه توسط رضا خلیلی معاون مدیرعامل در عملیات غیر صنعتی قرائت شد به شرح زیر است:

صنعت نفت از موثرترین و بزرگترین صنایع جهان و به ویژه ایران است. بخش نفت در اقتصاد ایران سال های متمادی است که عمده درآمد ملی کشور را تامین کرده و در واقع این بخش در اقتصاد کشور نقش مسلط را داشته است. انرژی به عنوان نیروی محرکه اکثر فعالیت های اقتصادی جایگاه ویژه ای در توسعه دارد. روند شتابان توسعه اقتصادی و صنعتی در کشور های جهان تا حدود بسیار زیادی به سطح مصرف انرژی ارتباط می یابد .

ایران به عنوان یک کشور رو به رشد دارای منابع غنی و بزرگ نفت و گاز است و با این پتانسیل بالقوه انرژی، به دلیل همجواری با منابع انرژی دریای خزر و خلیج فارس و نیز دسترسی به آبراه های بین المللی، برای مبادله انرژی از جایگاه بسیار ویژه ای در جهان برخوردار است .

در این راستا برگزاری نمایشگاه های مرتبط و صنعت نمایشگاهی فرصت بسیار مناسبی ایجاد می کند تا مدیران، کارشناسان و متخصصان داخلی و خارجی و هیأت های اقتصادی با ظرفیت ها و توانمندها و فرصت های این حوزه بیش از پیش آشنا شوند .

نمایشگاه صنعت نفت خوزستان که در مهد نفت ایران برگزار می شود، فرصت مناسبی برای همگرایی و تعامل بیشتر سازندگان داخلی تجهیزات نفت است. امروز صنعت نفت کشور در دوره خاصی برای توسعه قرار دارد و بازگشت به سقف تولید نفت، تلاش برای دستیابی به شرایط پیش از تحریم ها و کلید خوردن پروژه های مهم و بزرگ نفتی، تعریف ۱۰ گروه کالای استراتژیک و پر مصرف صنعت نفت برای بومی سازی، انتقال دانش و تکنولوژی روز جهانی با قرار گرفتن شرکت های ایرانی در کنار شرکت های خارجی معتبر، فرصت خوبی را پیش روی شرکت های داخلی اعم از دولتی و خصوصی قرار داده است تا نقشی موثر در عرصه توسعه صنعت نفت کشور ایفا کنند. حضور شرکت ملی نفت ایران در این نمایشگاه و برگزاری آن توسط شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به روشنی بیانگر نگاه ویژه وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران به موضوع توانمندی و حمایت از شرکت های داخلی است .

با عنایت به ابلاغ مقام معظم رهبری، توجه به رویکرد اقتصاد مقاومتی در توسعه صنعت نفت، خط مشی شرکت قرار گرفت و ما را بر آن داشت تا با تعریف ۱۰ گروه کالای استراتژیک صنعت نفت و تامین بخش اعظمی از نیاز صنعت در داخل، برداشت صیانتی از مخازن نفت و گاز با اولویت تولید از میادین مشترک، تسهیل مشارکت و همکاری شرکت های داخلی و بین المللی و انتقال دانش و تکنولوژی روز و بومی سازی آن، حمایت از شرکت های داخلی برای دستیابی به بخش قابل توجهی از بازار ملی و منطقه ای در برنامه کاری شرکت قرار گیرد .

صنعت نفت ایران در دوران تحریم با تکیه بر توان داخلی موفقیت های ارزشمندی در حوزه میادین مشترک پارس جنوبی و غرب کارون به دست آورده است و در این سال ها فعالیت های پیچیده و تخصصی صنعت با همت متخصصان کشور به انجام رسید و اکنون با وجود زیر ساخت های مناسب فنی و عملیاتی و نیروی انسانی مجرب بستر مناسبی برای توسعه این صنعت استراتژیک کشور فراهم شده است. همچنین با همت سازندگان داخلی در این دوره، امروز شاهد ظرفیت بسیار مطلوبی در تولید تجهیزات و قطعات مورد نیاز صنعت نفت هستیم و امیدواریم با ارتقاء کیفی و دسترسی به دانش و تکنولوژی روز ، شاهد پیشرفت این بخش و خودکفایی در تامین قطعات و کالاهای مورد نیاز صنعت نفت باشیم .

شرکت ملی نفت ایران با معرفی بیش از ۴۰ طرح توسعه میادین نفتی و گازی، ظرفیت سرمایه گذاری مناسبی را برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی مهیا کرده است و امید است با اتکا بر توان داخلی و تجربه های ارزشمند آن در سال های اخیر در کنار شرکت های معتبر بین المللی صاحب دانش و تکنولوژی روز شاهد توسعه روز افزون این صنعت تاثیرگذار و مهم کشور باشیم .

شرکت ملی نفت ایران ضمن سپاسگزاری از همه شرکت ها، سازمان ها و موسساتی که در این نمایشگاه حضور پیدا کرده اند و همچنین با تقدیر از برگزارکنندگان و عوامل اجرایی این نمایشگاه و خدا قوت به ایشان، امیدوار است با تکیه بر دانش، تخصص و توانمندی بخش داخل گام های موثر و شتابنده ای در جهت شکوفایی صنعتی و اقتصادی کشور و توسعه همه جانبه صنعت نفت برداشته شود 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار