ارزانی در جمع خبرنگاران:
تابناک: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه قانون نصب العین است، گفت: مجوز یک کنسرت قانون محسوب می‌شود، پس همه باید کمک کنیم تا قانون اجرایی و عملیاتی شود.
کد خبر: ۳۲۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰ 08 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حبیب رضا ارزانی عصر روز گذشته (پنج شنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال تصدی‌گری نیستیم، بلکه 30 هدف عالی داریم که هیچ کدام اجرایی نیست، بلکه هدایت‌گری است.

وی ادامه داد: در خصوص فعالیت فرهنگی و هنری در اصفهان هرکجا ببینیم یک گروه مردمی که شهرداری هم جزء آن‌هاست بخواهد کمک کند، دست آن‌ها را می‌فشاریم و از آن‌ها برای همکاری دعوت می‌کنیم و هر آنچه در راستای اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد را پیش می‌بریم. مشکلی برای اجرا نداریم و قرار نیست متولی امر مشخصی باشیم، بلکه مهم این است که کار فرهنگی و هنری پیش برود.

سالن‌های سینما در اصفهان کم نمی شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت سینماهای اصفهان، افزود: در حال پیگیری وضعیت سینما فلسطین هستیم و تلاش می کنیم تا هرچه زودتر به فضای سینمایی خود بازگردد. قول می‌دهم که سالن‌های سینمایی شهر کم نشود، البته شاید به ارگان‌های مختلف برای بازسازی واگذار شوند، اما قطعاً هیچ‌یک از سینماهای این شهر تغییر کاربری نخواهد داد.

موزه بزرگ اصفهان تا پایان سال به نتیجه می رسد

ارزانی در خصوص بودجه که مهمترین مشکل اداره فرهنگ و ارشاد استان اصفهان است، گفت: نگاه ما در زمینه فرهنگ و ارشاد اسلامی یک نگاه بلند مدت است، اما با توجه به مشکلات بودجه‌ای استان قطعاً پروژه‌ها را با اولویت سنجی پیش خواهیم برد و برای سال‌های مختلف برنامه‌ریزی خواهیم کرد. برای امسال قطعاً یکی از پروژه‌های مهم "موزه بزرگ اصفهان" است که باید به نتیجه برسد.

وی به جایگاه والای فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و افزود: نگاه مسوولان کشور و استان، کلان است و از این ارگان انتظاراتی دارند، اما این اداره با انتظارها فاصله دارد و تلاش می‌کنیم از حداکثر اهتمام استانی استفاده کنیم تا مشکلات رفع شود.

از خیرین فرهنگی استفاده می کنیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: نباید در حوزه فرهنگ و هنر فقط چشمانمان منتظر بودجه از تهران یا استانداری اصفهان باشد، بلکه باید فضاهایی را ایجاد و هنر را به مردم واگذار کنیم تا آن‌ها خودشان هنر را جلو ببرند. به عنوان نمونه اگر برای عرضه محصولات فرهنگی بسته بودن‌ها و تنگ‌نظری‌ها را کنار بگذاریم، سلیقه‌ای عمل نکنیم و فضا را برای ارایه محصولات فرهنگی و هنری آماده کنیم، قطعاً می‌توانیم به پیشبرد فرهنگ و هنر کمک کنیم. در کنار آن خیرین فرهنگی هم داریم که در ماه مبارک رمضان از جضور آن‌ها استفاده خواهیم کرد.

مجوز یک کنسرت قانون است

ارزانی در خصوص چگونگی برگزاری کنسرت در اصفهان و شکل لغو یا عدم لغو آن، خاطرنشان کرد: قانون یک نصب العین برای تمام مردم ایران است و اگر قرار است چیزی را در کنسرت تغییر دهیم، باید قانون را تغییر دهیم. نمی‌شود تهران برای خودش یک قانون در کنسرت داشته باشد و اصفهان یک قانون و شهر دیگری یک قانون دیگر، زیرا قوانینی که در مجلس تصویب می‌شود برای کل کشور است.

وی اضافه کرد: معتقدیم اگر بر اساس قوانین مجوزی داده می‌شود این مجوزی است که از مجلس، دولت، وزارتخانه و نظام حمایت شده و نباید سلیقه‌ای عمل کنیم. من معتقدم مجوز یک کنسرت قانون محسوب می‌شود، پس همه ما باید کمک کنیم قانون اجرایی و عملیاتی شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار