تابناک: گرایش مردم به زیبا‌رویی به هر قیمت حال با خرید آنچنانی لوازم آرایش یا هزینه‌های گزاف برای عمل جراحی پلاستیکی باعث شده که ایران از سالهای پیش در رتبه‌های اول جهان در عرصه لوازم آرایشی و عمل زیبایی قرار گرفت.
کد خبر: ۳۲۴۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷ 06 November 2016
تابناک اصفهان: گرایش مردم به زیبا‌رویی به هر قیمت حال با خرید آنچنانی لوازم آرایش یا هزینه‌های گزاف برای عمل جراحی پلاستیکی باعث شده که ایران از سالهای پیش در رتبه‌های اول جهان در عرصه لوازم آرایشی و عمل زیبایی قرار گیرد.
 
هزینه ای که ایرانی ها برای خرید لوازم آرایشی می کنند سه برابر هزینه های امور فرهنگی و تفریح آنها است.
 
اینکه چه شده است که مردم سلامتی روحی و تفریح را فدای زیبایی ظاهر و چند قلم آرایشی می کنند و حاضر هستند خود را زیر بار تیغ جراحی و هر نوع پزشک وجراحی بدهند و هر نوع درد و عمل و هزینه ای را تحمل کند واقعا اینکه فرهنگ ایرانی به این سطح رسیده است ؟ اینکه چرا در طی این همه سال اینقدر در رشد فرهنگ ضعیف عمل کردیم جای تامل دارد.
 
مردم در اولویت شناسی اصول زندگی اینقدر به بیراهه رفته اند چراکه از سوی جامعه شناسان، محققین، روانشناسان، مسئولان و کارشناسان جامعه، به طور قطع ضعیف عمل شده است.
 
ایرانی ها سالانه 135 هزار تومان برای امور فرهنگی و تفریح هزینه می کنند، 420 هزار تومان برای خرید لوازم آرایشی سهم مردم ایران از بازار جهانی جراحی زیبایی 3 دهم درصد اما از بازار جهانی کتاب فقط یک دهم درصد است.
 
ایرانی ها تقریبا 3 برابر آلمانی ها، فرانسوی ها و انگلیسی ها لوازم آرایش می خرند. آیا این نشان از زشت بودن مردم ایران است یا از اعتماد به نفس ضعیف یا از الگوهایی است که برای ما ساختند که به طور قطع رسانه ملی در این حوزه با نمایش فیلم های آنچنانی در نشان دادن الگوهای سالم به مردم به غلط رفته است.
 
در نهایت ایران به همراه برزیل رکوردار جراحی زیبایی در جهان است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار