در این شب شعر که به سنت هر ساله توسط حاج حسین فرهنگ در شهر شیراز برگزار می‌شود، جمع بسیار زیادی از شعرای سراسر کشور و همچنین نویسندگان حضور دارند و به یاد شهدای کربلا شعر می‌خوانند.
کد خبر: ۳۲۳۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹ 03 November 2016

تابناک فارس به نقل از فارس:اولین شب سی و یکمین دوره «شب شعر عاشورا» در شیراز با حضور پرشور شاعرانی از سراسر کشور و مردم شیراز برگزار شد. 

در این شب که اختصاص به حضرت ابوالفضل(ع) داشت، شاعرانی از شیراز، نیشابور، تهران، اصفهان، مازندران، قم اشعار خود را در رسای حضرت ابوالفضل(ع) خواندند. همراهی مردم با اشعار به قدری بود که در برخی اوقات صدای گریه و ناله با شعرخوانی‌ها هماهنگ می‌شد. 

 

در این شب شعر که به سنت هر ساله توسط حاج حسین فرهنگ در شهر شیراز برگزار می‌شود، جمع بسیار زیادی از شعرای سراسر کشور و همچنین نویسندگان حضور دارند و به یاد شهدای کربلا شعرسرایی می‌کنند. 

در بخشی از این مراسم، خلیل شفیعی از شعرای شیرازی شعری با مطلع زیر را قرائت کرد که با استقبال مردم مواجه شد:

همیشه همسفر درد بوده‌ام با عشق

فراتر از نیزه خدا را سروده‌ام با عشق

این شاعر همچنین در شعر حماسه‌ای دیگری برای حضرت ابوالفضل(ع) مخاطبان را با خود همراه کرد. 

همچنین مهدی جهاندار از شعرای اصفهانی حاضر در مراسم نیز شعری را خواند که چند بیت آن تقدیم می‌شود:

سیاه‌چشم و کشیده ابرو به قبله مایل ابوالفضایل

درخت طوبی و سرو موزون و ماه کامل ابوالفضائل

کتاب فضل پدر تو بودی که باب فضل پدر تو بودی

کسی نبوده تو را به فضل پدر چه حاصل ابوالفضایل

همچنین مهدی رزم‌آموز از شعرای تهران نیز در شعرخوانی حماسی خود برای حضرت ابوالفضل(ع) سالن و حضار را به شدت منقلب کرد به نحوی که خود هنگام شعر خواندن اشک می‌ریخت. شعر وی با مطلع ذیل شروع می‌شد: 

یا علی این چیست می‌آید شتابان سوی تو

با قدی رعنا و بازویی چون بازوی تو

رضا نیکوکار از شعرای شناخته‌شده کشور نیز در این مراسم شعر خود را در رسای تشنگی حضرت ابوالفضل(ع) از زبان کودکان حرم خواند: 

سوزاند عطش گلوی ما را اما

ما آب نخواستیم برگرد عمو

در این مراسم که تا ساعت 23 شب طول کشید، مجموعاً 17 شاعر از سراسر کشور شعرخوانی کردند. در سی و یکمین دوره شب شعر عاشورا در شیراز، شاعرانی چون احد ده‌بزرگی، هاشم کلونی، سیدامین جعفری، قاسم صرافان، حسین قرایی، مهدی جهان‌دار، امیر مرزبان، یوسف رحیمی، افسانه‌سادات حسینی، سیدحسین متولیان، احمد بابایی، مجتبی رحماندوست، محمدرضا زائری، رضا امیرخانی، قاسمعلی فراست، حسین فتاحی و... حضور دارند.

امشب نیز دومین شب شعرخوانی‌ها از ساعت 20 در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر شیراز برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار