فرماندار اشکذر با تقدیر از واحدهایی که نسبت به رفع آلایندگی اقدام کرده‌اند از تعطیلی واحدهای آلاینده‌ای که تاکنون فیلتر نصب نکرده‌اند، در آینده‌ای نزدیک خبرداد.
کد خبر: ۳۱۹۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷ 28 October 2016
به گزارش تابناک یزد،محمدعلی شاه‌حسینی در نشست کارگروه رفع آلایندگی واحدهای تولیدی شهرستان اشکذر بابیان شکایت‌های متعدد مردم در خصوص آلایندگی برخی واحدهای فولاد مستقر در شهرک صنعتی اشکذر افزود: به چند واحد صنعتی آلاینده تذکر داده‌شده و پرونده قضایی برای چند واحد متخلف نیز در دادگستری شهرستان تشکیل‌شده است.
وی با تقدیر از واحدهایی که نسبت به رفع آلودگی اقدام کرده‌اند، تصریح کرد: برخی واحدها با وجود تذکرات متعدد تاکنون برای نصب فیلترهای کاهش آلایندگی اقدامی نکرده‌اند که در هفته آتی نسبت به توقف و تعطیلی این واحدها از طریق دستگاه قضایی اقدام می شود.
شاه حسینی اظهار داشت: با پایش های انجام شده در محور یزد ـ اردکان مراکز تولید آلاینده شناسایی‌ شده و در نظر است در یک برنامه زمان‌بندی در صورت رفع نکردن یا کاهش آلایندگی زیست‌محیطی با این واحدها طبق ضوابط قانونی برخورد شود.
شهردار اشکذر نیز با تشریح مشکلات زیست‌محیطی شهرک نیکو رهاسازی و تخلیه پساب برخی از واحدهای تولیدی این شهرک را از مشکلات موجود دانست و گفت: طرحی‌ مطالعاتی برای ایجاد واحد تصفیه پساب این شهرک انجام‌شده است.
مهدی جعفری پور از تذکر به واحدهای آلاینده در شهرک نیکو خبرداد و افزود: راه‌های فرعی این شهرک برای کنترل ورود و خروج کامیون‌های حامل پساب بسته شده و برای نظارت بیشتر بر عملکرد واحدهای متخلف دوربین نیز در این محدوده نصب شده است.
معاون نظارت و پایش سازمان حفاظت محیط‌ زیست استان یزد نیز با تأکید بر همراهی محیط‌ زیست در مدیریت نظارت و پایش وضع موجود واحدهای تولیدی خاطرنشان کرد: اداره کل محیط‌ زیست به‌عنوان یک واحد بین بخشی آمادگی دارد با نگاه جامع‌نگر و با در نظر گرفتن تمامی جوانب نسبت به کاهش آلودگی در شهرستان اشکذر اقدام کند.
محمدرضا کوچک زاده با تاکید بر توجه به مباحث محیط‌ زیست، بهداشت و ایمنی در جامعه از شروع بازدید و پایش واحدهای صنعتی شهرستان اشکذر از هفته آتی خبر داد.
این نشست با حضور معاون نظارت و پایش سازمان حفاظت محیط‌ زیست استان یزد به ‌منظور اتخاذ تصمیم قاطع برای توقف و تعطیلی واحدهای آلاینده مستقر در شهرک صنعتی اشکذر تشکیل شد.
مرکز شهرستان اشکذر در 20 کیلومتری مرکز استان یزد قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار