کد خبر: ۳۱۷۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹ 25 October 2016
عضو مرکزیت احزاب منحله مشارکت و مجاهدین انقلاب می‌گوید، معاون اول واقعی روحانی، نهاوندیان است نه جهانگیری!
عبداله ناصری از اعضای شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان به روزنامه آرمان گفت: آقای روحانی برخلاف رئیس دولت اصلاحات که همه تصمیمات مهم را به صورت جمعی می‌گرفت برخی از تصمیمات را به صورت فردی و بدون استفاده از خردجمعی می‌گیرد از سوی دیگر در دولت آقای روحانی اغلب اعضای کابینه و از جمله آقای ظریف که قهرمان برجام است خود را از عرصه اطلاع‌رسانی کنار کشیده‌اند.
وی درباره نهاوندیان (رئیس دفتر رئیس‌جمهور) گفت: به نظر من مهم‌ترین عضو کابینه آقای روحانی، آقای نهاوندیان است که در سه سال گذشته شخص دوم دولت بوده است. حیطه اختیارات آقای نهاوندیان به اندازه‌ای در نهاد ریاست‌جمهوری زیاد شده که باید وی را معاون اول دانست. این وضعیت پس از حاشیه‌سازی برای آقای فریدون تشدید شده و آقای نهاوندیان عملا به «مرد شماره دو» دولت تبدیل شده است.
در قدیم نیز حاجبان و ملازمان حاکمان از نفوذ زیادی در بین دستگاه حاکمه برخوردار بودند و به همین دلیل تاثیرگذاری زیادی در سرنوشت جامعه داشتند.
ناصری تصریح کرد: در شرایط کنونی آقای نهاوندیان با عملکرد خود حیطه اختیارات برخی افراد را کاهش داده است. در طول سه سال گذشته اصلاح‌طلبان بارها درخواست دیدار با آقای روحانی را داشته‌اند که در این زمینه با مانعی به نام آقای نهاوندیان به عنوان رئیس دفتر رئیس‌جمهور برخورد کرده‌اند. آقای نهاوندیان به دلیل تجربه بسیار زیادی که در امور تشکیلاتی و سازماندهی دارد و در این زمینه قوی عمل می‌کند موفق شده از نفوذ گسترده‌ای در نهاد ریاست‌جمهوری برخوردار شود.
وی گفت: در طول سه سال گذشته یکی از انتقادات جدی که به آقای روحانی وارد می‌شد مربوط به این قسمت بود یکی از دغدغه‌های اصلی حامیان آقای روحانی فضای باز سیاسی بود.
ناصری می‌گوید:  آقای نهاوندیان بارها مانع از دیدار اصلاح‌طلبان با آقای روحانی شده است. اصلاح‌طلبان نیز مجبور می‌شوند بیشتر دغدغه‌های خود را از طریق آقای جهانگیری به عنوان معاون اول رئیس‌جمهور به آقای روحانی منتقل کنند.
نکته دیگر اینکه آقای عطریانفر در گفت‌وگو با روزنامه آرمان امروز عنوان کرده بود که در سال 92 اصلاح‌طلبان تحت هر شرایطی آقای روحانی را بر آقای عارف ترجیح می‌دادند. این در حالی است که اصلا اینچنین نبود اصلاح‌طلبان در لحظات آخر برای تصمیم‌گیری که کدام کاندیدا به سود کاندیدای دیگر کناره‌گیری کند یک نظرسنجی در یازده استان برگزار کردند که این نظرسنجی‌ها نشان داد که آقای روحانی از شانس بیشتری نسبت به آقای عارف در انتخابات برخوردار است. بدون شک اگر آقای عارف در این نظرسنجی‌ها وضعیت بهتری پیدا می‌کرد گزینه اول اصلاح‌طلبان برای ریاست‌جمهوری آقای عارف بود.
وی در پاسخ این سؤال که «به نظر شما گزینه‌های حضور و عدم حضور در دولت آینده آقای روحانی چه کسانی هستند؟» می‌گوید:  اگر آقای روحانی قصد دارد برخی از نیروهای خود را در دولت دوم نیز حفظ کند باید «ناز» آنها را بخرد. بسیاری از مدیران دولت آقای روحانی با توجه به وضعیت کشور در سه سال گذشته از نظر منابع مالی حاضر نیستند دوباره در دولت حضور داشته باشند و آقای روحانی را همراهی کنند به همین دلیل اگر آقای روحانی قصد داشته باشد از این افراد استفاده کند باید شرایط جدیدی را به این افراد پیشنهاد کند.
آیا آقای فریدون در دولت آینده آقای روحانی حضور خواهند داشت؟ ناصری در پاسخ این سؤال خاطر‌نشان کرد: بنده بعید می‌دانم چنین اتفاقی رخ بدهد و آقای فریدون در دولت آینده حضور داشته باشند. بدون شک آقای روحانی پس از برجام با دو چالش جدی مواجه بوده است. نخست ماجرای فیش‌های حقوقی بوده که مدت‌ها وقت و انرژی دولت را به خود معطوف کرد و دوم حاشیه‌هایی است که برای آقای فریدون در نهاد ریاست‌جمهوری به وجود آمد که آقای روحانی را با چالش مواجه کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار