یک عضو هیئت‌علمی دانشگاه هنر اصفهان:
یک عضو هیئت‌علمی دانشگاه هنر اصفهان گفت: در دانشکده مرمت دانشگاه هنر اصفهان تلاش می‌کنیم اصفهان به سمتی حرکت کند که به قطب مرمت ایران تبدیل شود.
کد خبر: ۳۱۷۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴ 24 October 2016
به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسنا منطقه اصفهان، عیسی اسفنجاری در حاشیه سمینار "شهر: گذشته، حال و آینده" در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان اظهار کرد: این سمینار با هدف توسعه آگاهی و معرفی دستاوردهای ملی و بین‌المللی حفاظت از شهرهای تاریخی به معرفی تاریخ و تجارب حفاظت و مدیریت شهر تاریخی "ادینبرو" در اسکاتلند می‌پردازد.

وی افزود: شهر "ادینبرو" به ثبت جهانی رسیده است و یکی از اهداف یونسکو برای به ثبت رساندن شهرها این است که شهرهای تاریخی در کنار هم و با هم تبادل اطلاعات و دانش داشته باشند. سمینار "شهر: گذشته، حال و آینده" که در قالب کارگاه برگزار می‌شود نیز تعاملی است برای انتقال اطلاعات در میان استادان مرمت شهرهای تاریخی.

این عضو هیئت‌علمی دانشگاه هنر اصفهان با بیان اینکه شیوه مرمت بناهای تاریخی یکسان نیست اما می‌توانیم از دیگران بیاموزیم، ادامه داد: یکی از اهداف برگزاری این کارگاه‌ها انتقال اطلاعات و تعامل میان دانشجویان، استادان و پژوهشگران بود چراکه همه ما در هر سطحی که باشیم می‌توانیم بیاموزیم و یاد بگیریم. تلاش ما این است که دانشجویان یاد بگیرند تا حافظانی برای کشور و شهر اصفهان باشند.

اسفنجاری با اشاره به اهمیت انتقال دانش از استادکاران مرمت به دانشجویان این رشته تصریح کرد: مهارت‌های استادکاران سنتی در زمینه مرمت بسیار حیاتی است زیرا بدون تجربه این افراد اجرای دانش تئوری ممکن نیست.

وی با اشاره به اینکه استادکاران باید هنر خود را به جوانان عرصه مرمت عرضه کنند، ادامه داد: جوانان ما باید از استادان مرمت آموزش ببینند و از سوی دیگر مرمت کاران قدیمی هنر خود را به آن‌ها عرضه کنند.

این عضو هیئت‌علمی دانشگاه هنر اصفهان افزود: در دانشکده مرمت دانشگاه هنر اصفهان تلاش می‌کنیم اصفهان به سمتی حرکت کند که به قطب مرمت ایران تبدیل شود. در اصفهان اساس و فونداسیون مرمت مدرن وجود دارد و می‌توان در این زمینه از تجربه سایر کشورها نیز استفاده کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار