رهبری به صراحت عدم کنشگری دکتر احمدی نژاد در صحنه پیش روی کشور تا انتخابات 96 را خواستار شده‌اند که این امر به معنای امتناع سیاست ورزی برای جریان عدالتخواه و جامعه گراست.
کد خبر: ۳۱۶۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱ 24 October 2016
به گزارش خبرگزاری دانشجو، عبدالرضا داوری مدیرمسئول ماهنامه بررسی های اقتصادی و مشاور و حامی احمدی نژاد در گفت و گویی با سایت مستبین، مواضع خود پیرامون نهی رهبری را ارائه کرده است.

 

عبدالرضا داوری در این گفت و گو معتقد است : «دکتر احمدی نژاد از همانروز نخست پیروزی در سوم تیر 84 در حصر نامرئی ساختار حقیقی قدرت قرار گرفت. البته به نظرم تاثیرگذاری دکتر احمدی نژاد به لحاظ کنشگری اجتماعی و سیاسی تا خرداد 96 منتفی و امری ممتنع است اما پیوند ایشان با توده های مردم حتی در عصر پسانهی هم همچنان زنده و پویاست.»

 

در ادامه بخش هایی دیگر از گفت و گوی انجام شده با داوری را می خوانید:

 ورود رهبری به عنوان عالی ترین مقام کشور در مساله ی حصر در نوع خود بی نظیر است. از نظر شما چرا رهبری حضور احمدی نژاد را منجر به ایجاد دو قطبی می بینند؟
دوقطبی شدن ذاتی فضای انتخابات و رقابتهای سیاسی است. اصلا انتخابات و رقابت واقعی بدون قطبی شدن و پلاریزاسیون سپهر سیاست نه ممکن است و نه مطلوب. همانطور که در سوال اول عرض کردم دلیل اصلی توصیه رهبر انقلاب را صرفا نباید در ممانعت از دوقطبی شدن فضای سیاسی انتخابات جستجو کرد.

 به نظر شما حضور جلیلی منجر به ایجاد دو قطبی جعلی سازش - مقاومت در انتخابات 92 نشد؟

همینطور است.

اگر دو قطبی ایجاد شد چرا رهبری در آن موقع تذکری بر این مساله نداشتند؟ 

 رفتار رهبر انقلاب در انتخابات 92 را باطل کننده همین نظریه می دانم.

رفتار رهبری چگونه منجر به ابطال این مساله شد؟

رهبری به صراحت عدم کنشگری دکتر احمدی نژاد در صحنه پیش روی کشور تا انتخابات 96 را خواستار شده اند که این امر به معنای امتناع سیاست ورزی برای جریان عدالتخواه و جامعه گراست.

نظرتان پیرامون "پلن بی" که از سوی برخی حامیان آقای احمدی نژاد بعد از نهی رهبری مطرح شده چیست؟ آیا به طور کلی با "پلن بی" و استدلال های مطرح شده جهت جلوگیری از انفعال و فعالیت در صحنه سیاسی کشور موافقید؟ 

دوستانی که بر پلن بی اصرار دارند افرادی دغدغه مند هستند که نگران افول جریان عدالتخواهی در افق انقلاب اسلامی هستند البته معتقدم تحلیل این دوستان از تحولات کشور به شدت سیاسی و محدود به کنشگری در حلقه های قدرت است. این دوستان به این نکته توجه ندارند که جریان عدالتخواه  و جامعه گرا با نمایندگی دکتر احمدی نژاد به حاشیه رانده شده و سیاست کلان نظام این است که صحنه سیاست ایران بدون حضور عدالتخواهان و جامعه گرایان را رقابت بین دو جریان بازارگرای غرب گریز( اصولگراها) و جریان بازارگرای غربگرا( اصلاح طلبان و اعتدالیون) شکل دهد. از منظر اقتصاد سیاسی پلن بی برای عدالتخواهان در مقطع کنونی منتفی است و در صورت اصرار بر پیاده سازی آن، جریان جامعه گرا در جریان بازارگرا هضم خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار