نبض کند بازار در اصفهان؛
تابناک: تولید مصالح بی کیفیت ساختمانی در استان اصفهان باعث شده که نه تنها بازار داخلی از دست برود بلکه دیگر مشتریان خارج از کشور هم زیر بار خرید این مصالح نروند.
کد خبر: ۳۱۵۲۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰ 21 October 2016
تابناک اصفهان: تولید مصالح بی کیفیت ساختمانی در استان اصفهان باعث شده که نه تنها بازار داخلی از دست برود بلکه دیگر مشتریان خارج از کشور هم زیر بار خرید این مصالح نروند.
 
آجر و سیمان که از یکماه پیش قیمت اصلی خود را از دست داده  و به شدت کاهش یافته است به گفته رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی استان اصفهان، کیفیت پایین و عدم استاندارد بودن این مصالح باعث از دست دادن بازار داخلی وخارجی شده است.
 
وی با اظهار اینکه دیگر کشورهای افغانستان و عربی که خریدار مصالح ساختمانی از اصفهان بودند زیر بار خرید این مصالح نمی روند.
 
جالب توجه این است که با وجود این اظهار نظر صادقانه رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی استان اصفهان، معاون عمرانی شهرداری اصفهان اعلام کرده است: استفاده از مصالح ایرانی در دستور کار مهندسان عمران شهرداری اصفهان قرار گرفته و الزام به استفاده از مصالح داخلی با لحاظ کردن شرط کیفیت مطرح شده است.
 
البته قد علم کردن ساختمانهای بی کیفیت توسط شهرداری اصفهان سر دراز دارد که یکی از بارزترین این ساختمانها مجتمع مطبوعاتی اصفهان است که از بدترین مصالح ساخت استفاده کرده اند و به هنگام اعتراض جامعه خبری به این نوع ساختمان سازی تنها شنیدیم که این کار توسط یکی از پیمانکاران انجام گرفته و اعتبار زیادی نیز هزینه شده و باید علت را از پیمانکار مربوطه پرسید.
 
رئیس سازمان نظام مهندسی استان اصفهان که نیز عمر مفید ساختمانها در استان اصفهان را 25 تا 30 سال دانست و این در حالی که در کشورهایی که یک دهه قبل در ساختمان سازی از ایران عقب بودند، عمر مفید یک ساختمان 100 سال است، گفت: اشکال از مصالح ساختمانی نیست و این مصالح کیفیت بالایی دارد اما آنچه باعث بی کیفیت ساختمان سازی می شود اینکه  استفاده نادرست از مصالح است و اینکه مصالح استفاده شده در ساختمان سازی های شهری هیچ تناسبی با محیط شهری ندارد.
 
هر چند یکی از دلایل عدم استقبال مردمی از ساختمان های مسکن مهر ،عدم استفاده از مصالح با کیفیت در این ساختمان سازی ها است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار