تابناک / هفتمین پارک در سال ۹۵ توسط شهرداری رشت افتتاح شد.
کد خبر: ۳۱۵۱۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷ 21 October 2016
تابناک / هفتمین پارک در سال ۹۵ توسط شهرداری رشت افتتاح شد.
 
 پارک کودک قلمستان با حضور دکتر سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت، مظفر نیکومنش نودهی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا عضو شورای اسلامی رشت، مجتبی شهرستانی مدیر خدمات شهری شهرداری رشت، علیرضا زارع معاون خدمات شهری شهرداری منطقه دو رشت و برنجی معاون فنی شهرداری منطقه ۲ رشت افتتاح شد.
 
 در این مراسم دکتر سید محمد علی ثابت قدم با اشاره به اینکه تا پیش از آغاز سال جاری در کل شهر رشت در مقیاس های مختلف پارک های شهری ،منطقه ای و ناحیه ای و محلی ۴۱ پارک داشتیم تصریح کرد: امروز افتخار داریم در مدت ۱۰۰ روز از سال جاری، هفتمین پارک را افتتاح کنیم.
 
 شهردار رشت با اعلام اینکه تا پایان سال ۱۲ پارک دیگر در شهر رشت افتتاح خواهد شد افزود: احتمال افتتاح پارک های بیشتری نیز وجود دارد.
 
وی احداث این پارکها را نتیجه زحمات اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری رشت عنوان کرد و گفت: ما به دنبال این هستیم  پارک های محلی را در ۵۵ محله شهری به گونه ای گسترش دهیم که شهروندان بتوانند در یک فاصله نزدیک و بدون ایجاد ترافیک، حداکثر استفاده از فضاهای عمومی را داشته باشند.
 شهردار رشت تاکید کرد: هدف و رسالت ما در اجرای این پارکها کاهش ترافیک،نشاط و شادابی کودکان و نوجوانان است و نشاط شادابی کودکان و نوجوانان خوشحالی خانواده ها و مسئولان را به همراه دارد.
 
 
 
 
مظفر نیکومنش نودهی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه توسعه فعالیت های فرهنگی در دستور کار شورای اسلامی رشت قرار دارد گفت: ایجاد پارک ها علاوه بر اینکه یک کار عمرانی است؛ در دل خود اهداف فرهنگی دارد که می توان برای آن برنامه های متنوعی تعریف کرد
 رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر  رشت افتتاح این پارک را به اهالی  محترم قلمستان تبریک گفت و افزود: ان شاء الله این پارک مبارک مردم محله باشد و بتوانند در صحت و سلامت از آن استفاده کنند
 
 برنجی معاون فنی شهرداری منطقه دو رشت نیز با بیان اینکه مساحت پارک کودک قلمستان حدود ۳ هزار متر مربع است گفت: این مکان در گذشته فضای نامناسبی داشته است. با ایجاد پارک بازی برای کودکان و قرار دادن ست ورزشی در این پارک فضایی ایجاد شد تا خانواده ها در کنار هم از این فضا بهره مند شوند.
 

از نکات جالب توجه در حاشیه افتتاح  پارک کودک قلمستان، تشکر کودکان و نوجوانان این محله از دکتر سید محمد علی ثابت قدم به دلیل  احداث این پارک بود
 
 
 فضای مکث در فلکه رازی افتتاح شد .
 
 فضای مکث در فلکه رازی با حضور دکتر سید محمد علی ثابت قدم شهردار رشت، مظفر نیکومنش نودهی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی رشت و محمد حسین واثق کار گرنیا عضو شورای اسلامی شهر  رشت افتتاح شد .

 دکتر سید  محمد علی ثابت قدم در این مراسم با اشاره به اینکه مشارکت های مردمی و تعاملات اجتماعی در محیط های عمومی از موضوعات مورد توجه در طراحی شهری است گفت: فضاهای مکث شهری با هدف کاهش آسیب های اجتماعی؛ تعامل و گفتمان اجتماعی شهروندان و افزایش فضای سبز ایجاد می شوند.
 شهردار رشت افزود: ایجاد فضاهای مکث شهری فرصت تعاملات و واکنش های اجتماعی را فراهم می کند و باعث به وجود آمدن خاطره جمعی مشترک، حس تعلق به فضا و محل در شهروندان می شود.
 در حاشیه این مراسم، شهروندان به گفتگو و بیان مشکلات شهر با شهردار رشت پرداختند.


 یکی از شهروندان با اشاره به مشکلات آلودگی رودخانه های گوهر رود و زرجوب  اظهار داشت: این رودخانه ها نعمت شهر هستند و از شهردار رشت می خواهیم که بقیه سازمانها را برای پاکسازی این دو رودخانه ها همراه کنند.

 وی با بیان اینکه جهت دهی و هدایت دیگر سازمانها را برای رهایی این دو رودخانه از آلودگی از شهردار رشت خواستاریم تصریح کرد: این کار تنها از
شهردار تلاشگر رشت بر می آید.
 وی از زحمات شهردار رشت در اجرای پروژهای عمرانی تشکر و قدردانی کرد  و گفت: رفع مشکل رودخانه های رشت خواسته مردم این منطقه و شهروندان رشت است و امیدواریم که شهردار رشت مثل همیشه ثابت قدم باشند.
 
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار