اصفهانی‌ها به خط فقر نزدیک می‌شوند
تابناک: اگر این ناهمخوانی دخل و خرج ادامه دار باشد مردم اصفهان در چند سال دیگر جزو مردم فقیر کشور قرار میگیرند.
کد خبر: ۳۱۲۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶ 16 October 2016
تابناک اصفهان: بر اساس اطلاعات مرکز آمار، اصفهان بعد از تهران و چهارمحال بختیاری در حالی پرهزینه‌ترین و پر مصرف‌ترین مردم کشور شناخته شدند که در لیست پردرآمدترین استان‌های ایران قرار ندارد و این تنها یک هشدار برای نزدیک شدن مردم اصفهان به خط فقر هست.
 
اصفهان که همیشه به یک استان کارگری شناخته شده است و غالب خانواد‌ه‌های این استان کارگر هستند و درآمد آنها از یک میلیون تجاوز نمی‌کند در این سالها با اختلاف فاحش درآمدهای خانوار اصفهانی با هزینه‌های که نه پلکانی بلکه در طول سال به شکل مناسبتی افزایش می‌یابد باعث شده که خانوارها در سیستم آمار کشور جزو پر هزینه‌ترین مردم و جزو کم درآمدترین مردم کشور شناخته شوند.
 
اگر این ناهمخوانی دخل و خرج ادامه دار باشد مردم اصفهان در چند سال دیگر جزو مردم فقیر کشور قرار میگیرند هر چند طی این سالها با فشار اقتصادی زیادی که بر مردم این استان به جهت دریافت مالیات زیاد وارد شده است و افزایش بیکاری در بین مردم و همچنین رکود صنایع در استانی کارگری فاصله طبقاتی بسیاری ایجاد شده است.
 
استانی که در یک دهه پیش وقتی در شهر پا می‌گذاشتیم بالای شهر و پایین شهر تفاوت چندانی نداشت، حاشیه شهر و حلبی نشینی وجود نداشت زیرا که اختلاف طبقاتی آنچنان نبوده است.
 
اما امروز این اختلاف آنگونه تشدید شده است که هر روز بر حاشیه نشینی شهر اصفهان افزود، مردم فقیر حلبی نشین شدند، مردم طبقه متوسط اجاره نشین و در حد یک زندگی بخور و نمیر و مرفهین اصفهان جای متوسط نشین‌ها را گرفته است و ثروتمندان از اصفهان عزیمت و به تهران مهاجرت کردند.
 
عدم رونق اقتصادی در این استان عامل فقر در اصفهان شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار