مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کرمانشاه:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه گفت: انشعابات افسارگسیخته در مناطق حاشیه شهرها و همچنین وجود شبکه آب و فاضلاب فرسوده در برخی مناطق در شهر کرمانشاه موجب بروز مشکلاتی در زمینه آبرسانی شده که باید ساماندهی شوند
کد خبر: ۳۱۰۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵ 13 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از فارس، علی‌رضا تخت‌شاهی امروز در جلسه استانداری کرمانشاه که با حضور استاندار و فرمانداران استان برگزار شد، اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه جمعیتی بیش از یک‌میلیون و 400 هزار نفر در 28 شهر استان را زیرپوشش خدمات آب‌رسانی شرب سالم و بهداشتی دارد.

وی از دست اجرا بودن هفت تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرهای کنگاور، هرسین، روانسر، جوانرود، تازه آباد و پاوه خبر داد و گفت: بحرانی‌ترین موضوع در زمینه آب مربوط به شهرستان هرسین است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه با بیان اینکه برای انجام تصفیه‌خانه و پکیچ هرسین 6 ماه زمان لازم است، گفت: تصفیه‌خانه شهرستان هرسین در بیش از 6 هکتار و با ظرفیت 13 هزار مترمکعب در شبانه روز در حال ساخت است که 50 فیلتر با بازده خاص در این راستا وجود دارد.

این مسؤول به پنج هزار و 319 کیلومتر طول شبکه توزیع و خط انتقال آب و نیز  330 هزار مترمعکب حجم مخازن آب استان کرمانشاه اشاره و بیان کرد: انشعابات افسارگسیخته در مناطق حاشیه شهرها و همچنین وجود شبکه آب و فاضلاب فرسوده در برخی مناطق در شهر کرمانشاه موجب بروز مشکلاتی در زمینه آبرسانی شده که باید ساماندهی شوند.

تخت‌شاهی به 87 درصد جمعیت شهری زیر پوشش سیستم فاضلاب شهری اشاره کرد و ادامه داد: توسعه شهرها باید با تقویت فشار و شناسایی مناطق مجاز انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه با بیان اینکه منبع غنی آبی در کنگاور وجود ندارد، گفت: تصفیه‌خانه شهر کنگاور در زمینی به مساحت 6 هکتار در دست اجرا است.

وی بررسی و مشخص شدن پروژه‌های آبرسانی را در کمیته برنامه‌ریزی مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: برای تامین آب سومار 20 لیتر در ثانیه آب لازم است، اما انشعابات غیرمجاز در مسیر کار را سخت کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار