چشم انتظاری کشاورزان برای کشت پاییزه و بازهم بی‌مدیریتی وزارت نیرو؛
تابناک: با آغاز نیمه دوم سال و نزدیک شدن به ایام کشت پاییزه برخی مسئولان با این بهانه که آب شرب مردم اصفهان در خطر و به خط قرمز رسیده است بدنبال این هستند که کشاورزان خود از حقابه بگذرند و رضایت به استفاده از آب باقی مانده برای شرب مردم اصفهان بدهند.
کد خبر: ۳۰۹۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱ 09 October 2016
تابناک اصفهان: از مدت‌ها قبل شنیده شد که آبی برای کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان وجود ندارد که در پی این گفته کشاورزان اقدام به تجمعات دوره‌ای و گردهمایی‌های گسترده‌ای حتی با حضور نمایندگان مجلس کردند.
 
نمایندگان کشاورزان اعلام کردند که اگر نمایندگان مجلس نیز نتوانند اقدامی برای پس گرفتن حقابه کشاورزان کنند بهتر است از کار خود استعفا بدهند.
 
با آغاز نیمه دوم سال و نزدیک شدن به ایام برای کشت پاییزه با این بهانه که آب شرب مردم اصفهان در خطر است و به خط قرمز رسیده است بدنبال این هستند که کشاورزان خود از حقابه بگذرند و رضایت به استفاده از آب باقی مانده برای شرب مردم اصفهان بدهند.
 
کشاورزان که سالهاست این را می‌دانند خشکی زاینده رود نه از بی آبی و نه از کاهش بارندگی است و نه از بحران آب، بلکه تنها از عدم مدیریت و رها کردن حریم آب و برداشت های غیر مجاز در بالا دست است، تن به این حقه‌های خطر آب شرب ندادند و بار دیگر در جلسات مکرر با مسئولان خواستار دادن حقابه به کشاورزان شرق اصفهان شدند.
 
مسئله خشکی زاینده رود که دیگر تنها به دغدغه ذهنی کشاورزان بر نمی‌گردد ، برای مردم اصفهان نیز امر حیاتی شده است چراکه بارها تحقیقات پزشکی نشان داده که خشک کردن زاینده رود نقش کلیدی در افزایش بار بیماریها دارد.
 
به طوری که مرکز تحقیقات قلب و عروق اصفهان از سالها پیش بر نقش آلودگی هوا که ناشی از خشک شدن زاینده رود است بر بروز 10 بیماری تحقیقات انجام داده است که یکی از این بیماریها، افزایش بیماری های قلب و عروق در کودکان است.
 
به غیر از آن تحقیقات جامعه پزشکی اصفهان نیز بر نقش خشکی زاینده رود بر افزایش میزان افسردگی و بیماری های روحی و روانی تاکید کرده است .
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار