کد خبر: ۳۰۸۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶ 08 October 2016


معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: دانش آموزان این استان در تجمع بزرگ عاشورایی با سردادن لبیک یا امام حسین (ع ) با امام ، شهدا و ولایت فقیه تجدید میثاق کردند.

مسعود مهرانی نیا روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هر ساله دانش آموزان البرزی همزمان با دانش آموزان سراسر کشور به یاد شجاعت و ایثارگری حضرت قاسم(ع) در کربلا اقدام به برگزاری سوگواره احلی من العسل یا قاسم بن الحسن می کنند.

وی اظهارکرد: امروز دانش آموزان البرزی با حضوری پرشور و گسترده در تجمع بزرگ عاشورایی این استان در آستان مقدس امامزاده حسن کرج گردهم آمدند تا بار دیگر بر حرکت همه دانش آموزان و سایر ملت ایران در خط ولایت تاکید کنند.

وی با اشاره به برگزاری آیین ویژه عزاداری دانش آموزان البرزی در شهادت حضرت قاسم (ع) و سالار شهیدان خاطر نشان شد: دانش آموزان با بستن سربند های یاحسین و برافراشتن پرچم های یا امام حسین (ع) و یا زینب (س) ندای ما همه سرباز ولایت هستیم را سردادند و بار دیگر با امام راحل و شهدا گرانقدر بر حرکت در خط ولایت فقیه لبیک یا حسین گفتند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز برگزاری این سوگواره ملی را که برای چهاردهمین سال در مدارس کشور برگزار می شود را در احیای نهضت حسینی در جامعه مهم و تاثیر گذار دانست.

مهرانی نیا از بصیرت افزایی ، الگوبرداری ، ترویج فرهنگ عاشورایی و ایثار و شهادت بعنوان دیگر اهداف مهم و ماندگار این سوگواره ملی در بین دانش اموزان نام برد.

وی گفت: در تجمع بزرگ دانش آموزان عاشورایی که بصورت متمرکز استانی در استان مقدس امامزاده حسن کرج با حضور مسوولان استانی و خانواده معظم شهدا برگزار شد ، دانش آموزان بار دیگر با شیوه صحیح و گروهی عزاداری نیز آشنا شدند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز بیان کرد: در این آیین مذهبی دانش آموزان عزادار شهدای کربلا با بالا بردن دستان مهربان و دل های پاکشان برای تعجیل در ظهور حضرت مهدی (عج) دعا فرج را همخوانی کردند.

مهرانی نیا با اشاره به برگزاری اجتماع عاشورایی دانش آموزان در همه مدارس استان یادآورشد: امروز 420 هزار دانش آموز البرزی با امام ، شهدا و ولایت فقیه میثاقی دوباره بستند تا به دشمنان مکتب اسلام و انقلاب گوش زد کنند تا ابد سرباز ولایت باقی می مانند.

به گفته وی،امروز دانش آموزان ایران اسلامی به خصوص البرزی ها با سر دادن ندای لبیک یا امام حسین (ع) موجب شکسته شدن دل های زیادی از عاشقان مکتب عاشورا در هر نقطه ای که صدای آنان طنین انداز شده بود می شدند و چه اشک های گرانبهایی که بر گونه های عاشقان سالار شهیدان در این آیین عاشورایی جاری می شد.

وی تاکید کرد: امروز دانش آموزان البرزی سرباز بودن خود در خط ولایت را اعلام کردند تا به دشمنان و بدخواهان انقلاب و نظام هشدار دهند تا آخرین نفس از اسلام و انقلاب به یادگارمانده از شهدا پاسداری می کنند.

البرز 420 هزار دانش آموزدارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار