سرپرست فرمانداری چرداول در جلسه شورای اداری که با حضور نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد از اجرای طرحهای صنعتی وزیربنایی در شهرستان چرداول خبرداد. وی گفت:اجرای این طرحها تاثیر بسزایی در اشتغالزایی وصنعت این شهرستان بدنبال خواهند داشت
کد خبر: ۳۰۷۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۴ 06 October 2016

دولت در شهرستان چرداول گفت : طرح های بزرگی همچون کارخانه فولاد گستر با یک هزار و 500 میلیون ریال و طرح کوشاب غرب با 500 میلیارد ریال در دست ساخت است که تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسند و تحول چشمگیری در اشتغالزایی و صنعت این شهرستان بوجود می آورند.

به گزارش تابناک ایلام،مراد یگانه در جلسه شورای اداری شهرستان چرداول عملیاتی شدن سد چناره را از اولویت های دولت در شهرستان چرداول دانست و گفت: مطالعات و مجوز تخصیص آب این سد بزرگ توسط وزارت نیرو داده شده و اکنون در مرحله واگذاری به پیمانکار است که برای تسریع در این مرحله نیازمند رایزنی و پیگیری های نمایندگان استان در مجلس هستیم.

یگانه تاکید کرد: بستر اجرایی شدن فعالیت واحدهای دامداری و باغداری توسط بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان در این شهرستان مهیا شده و تمهیدات اولیه برای سرمایه گذاری نیز فراهم آمده است.
پیگیری تخصیص اعتبارات ملی برای پروژه پمپاژ آب داجیوند، کهره یکی دیگر از خواسته های یگانه از نمایندگان مردم حوزه انتخابیه ایلام در مجلس شورای اسلامی بود.

سرپرست فرمانداری چرداول یادآور شد: یک شهرک صنعتی و 2 ناحیه صنعتی در شباب، سرابله و هلیلان وجود دارد که چهار کارخانه و کارگاه تولیدی، صنعتی فعال و 2 کارگاه نیمه فعال در این مراکز فعالیت دارند.

وی گفت: 9 واحد تولیدی، صنعتی در شهرستان غیر فعال هستند که تلاش می کنیم با تسهیلات در نظر گرفته دولت یازدهم این واحدها را احیا کرده و زمینه بازگشت آنها به چرخه تولید را فراهم کنیم.

یگانه به موقعیت جغرافیایی بخش هلیلان اشاره کرد و افزود: دوری از مرکز شهرستان و استان، پراکندگی روستاها، جمعیت، پتانسیل های کشاورزی و صنعتی از عوامل ارتقای این منطقه است.

وی رفع محرومیت های هلیلان را در گرو ارتقای این بخش به شهرستان دانست و یادآور شد: تزریق اعتبارات جداگانه و مستقل می تواند نیازهای این منطقه را بر طرف کند چون اعتبارات کنونی جوابگوی نیازمندی ها و مشکلات آن نیست
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار