یادداشت روز؛
حجت الاسلام محمدرضا زائری در ستون هفتگی خود در روزنامه خراسان نوشت: ايام عزاداري سالار شهيدان در ماه محرم فرصتي استثنايي براي حفظ ارتباط مخاطب عام با ارزشهاي ديني است.
کد خبر: ۳۰۴۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳ 01 October 2016

به گزارش تابناک اصفهان، حجت الاسلام محمدرضا زائری در ستون هفتگی خود در روزنامه خراسان نوشت: ايام عزاداري سالار شهيدان در ماه محرم فرصتي استثنايي براي حفظ ارتباط  مخاطب عام با ارزشهاي ديني است. 

اين فرصت خاص و موقعيت ويژه براي ترويج معنويت و تبليغ دين در هيچ زمان ديگري از سال تكرار نمي شود.

دلهاي مردم در مجالس عزاداري امام حسين عليه السلام براي پذيرش پيام خداوند آماده است و افراد گوناگون با خصوصيات كاملا متفاوت همه با شور و عشق نسبت به اين نور درخشان آسمان هدايت كنار هم جمع مي شوند.

تقدير خداوند اين بوده كه كشتي نجات امام حسين عليه السلام كساني را به مقصد هدايت و سعادت برساند كه به هيچ شكل ديگري امكان دستگيري شان نيست.

سياه و سپيد ، مسلمان و هندو ، شرقي و غربي و ... همه در اين ايام با حضور در مجالس سوگواري ياد آن مظلوم بزرگ تاريخ را گرامي مي دارند و نسبت به آن حضرت اداي احترام مي كنند.

دكتر سيدعباس صالحي معاون محترم فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در افتتاح نمايشگاه تخصصي كتاب عاشورا خاطره اي اثرگذار از مادر شهيد هرمز باباخاني سرباز شهيد مسيحي از اروميه نقل كردند با اين مضمون كه گفته بود:

"بعد از شهادت پسرم هر سال در روز عاشورا هيأت عزاداري محل به خانه ما مي آمدند و با ياد فرزندم به ذكر مصيبت و سينه زني مي پرداختند.
يك سال به دلايلي بچه هاي هيأت در روز عاشورا نتوانستند به خانه ما بيايند و عزاداري كنند.

بعد از آن يكي از جوانان هيأت در خواب پسرم را مي بيند كه از غيبت آنها گلايه مي كند و به او مي گويد : "چرا امسال نيامديد توي خانه ما يا حسين بگوييد ؟" بعد از آن بود كه جوانان هيأت براي حضور منظم در خانه ما توجه بيشتري دارند "
اين اعتقاد و باور عمومي كه در گروههاي مختلف اجتماعي مشاهده مي شود همان موقعيت استثنايي براي ترويج معارف و ايجاد وحدت ملي و همبستگي عمومي است.

امام حسين عليه السلام با شهادت خود و عزيزانش چنين فرصتي را براي دستگيري از مردم فراهم ساخته تا همواره راه همگان براي رسيدن به خداوند گشوده باشد.

وظيفه بزرگ ما اين است كه مراقبت كنيم رفتار و گفتار ما در ماه محرم موجب تضعيف اين موقعيت نشود و اين راه گشوده را بر روي كسي نبندد، تا اگر براي هدايت و سعادت مردم كاري حسيني نمي كنيم لااقل در مسير حركت حسيني شدن شان سنگ نياندازيم.

* يادداشت روزنامه خراسان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار