مدير عامل سازمان آرامستان هاي شهرداري اصفهان خبرداد:
تابناک: پزشكان مركز پزشكي قانوني اصفهان از ۱۵ فروردين ماه در آرامستان باغ رضوان مستقر شدند تا صدور گواهي فوت در اصفهان ساماندهي شود.
کد خبر: ۳۰۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴ 02 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان، مدير عامل سازمان آرامستان هاي شهرداري اصفهان با اشاره به راه اندازي دفتر پزشكي قانوني در آرامستان باغ رضوان گفت :پزشكان مركز پزشكي قانوني اصفهان از ۱۵ فروردين ماه در آرامستان باغ رضوان مستقر شدند .

محمد علي خبوشاني با بيان اينكه يكي از معضلاتي كه پيش از راه اندازي دفتر پزشكي قانوني در آرامستان باغ رضوان ،اصفهان با آن مواجه بود ، صدور گواهي فوت براي مر گ هاي خانگي بود ، عنوان كرد : در بر خي موارد در مرگ هاي خانگي پزشكان عمومي بدون معاينه و در نسخه پزشكي دست نويس گواهي فوت صادر مي كردند كه در اين گواهي ها علت فوت واقعي منعكس نمي شد .

وي با بيان اينكه برخي از پزشكان براي صدور گواهي فوت از فرم هاي دانشگاه علوم پزشكي در ۴ نسخه استفاده نمي كردند ، افزود :در گذشته براي صدور گواهي فوت از شهروندان مبالغ هنگفت نيز دريافت مي شد .

مديرعامل سازمان آرامستانهاي شهرداري اصفهان از تصميم گيري براي راه اندازي دفتر پزشكي قانوني براي ساماندهي صدور گواهي فوت در اصفهان گفت و افزود :متوفياني كه در منزل و يا بيمارستان فوت شده اند و نياز به كالبد شكافي ندارند، براي صدور گواهي فوت به باغ رضوان منتقل مي شوند .

خبوشاني گفت كه دفتري در نزديكي سالن معراج به پزشكي قانوني اختصاص يافته و اتاق معاينه براي
معاينه اجساد فراهم شده است و پس از معاينه اجساد در اين اتاق جواز دفن صادر مي شود .

به گفته مدير عامل سازمان آرامستان هاي شهرداري اصفهان پس از استقرار دفتر پزشكي قانوني در باغ رضوان از ازدحام مقابل پزشكي قانوني اصفهان در ميدان فيض كاسته شده است و وقت شهروندان نيز كم تر تلف مي شود زيرا پيش از اين شهروندان بايد ابتدا به پزشكي قانوني مراجعه مي كردند و در نوبت قرار مي گرفتند و پس از آن به باغ رضوان مراجعه مي كردند اما اكنون مستقيم به باغ رضوان مراجعه مي كنند و همه مراحل صدور گواهي فوت ، تغسيل و تكفين در باغ رضوا ن انجام مي شود .

خبوشاني با بيان اينكه پس از معاينه اجساد در دفتر پزشكي قانوني برخي از اجساد در باغ رضوان دفن مي شود ، عنوان كرد :اكنون تغسيل و تكفين اجسادي كه دفن آنها در باغ رضوان انجام نمي شود نيز به دليل رعايت مسائل شرعي و بهداشتي در باغ رضوان انجام مي شود .

وي با اشاره به اينكه روزانه دو پزشك خانم و آقا براي معاينه اجساد در دفتر پزشكي قانوني در باغ رضوان حضور دارند ، گفت :مركز پزشكي قانوني در اين مدت همكاري خوبي با سازمان آرامستان هاي شهرداري اصفهان داشته است و اين سازمان نيز تلاش مي كند موارد مورد نياز مركز پزشكي قانوني را فراهم كند و در ۲۱ روزي كه از راه اندازي دفتر پزشكي قانوني در آرامستان باغ رضوان مي گذرد ، شهروندان از راه اندازي اين دفتر رضايت داشته اند .

مدير عامل سازمان آرامستان هاي شهرداري اصفهان با بيان اينكه با وجود استقرار پزشكي قانوني در باغ رضوان در اين زمينه به صورت مناسب اطلاع رساني نشده است ، عنوان كرد :از طريق دانشگاه علوم پزشكي به بيمارستان ها اطلاع رساني مي شود و مركز پزشكي قانون اصفهان نيز اطلاع رساني مي كند اما رسانه ها نيز بايد براي اطلاع رساني در اين زمينه كمك كنند .
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار