ادامه صحبت های وعاظ و مذهبیون پیرامون مذاکرات!
تابناک اصفهان: حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی از وعاظ مطرح کشور در یادواره 1100 شهید غرب اصفهان از عملکرد دولت در مذاکرات انتقاد کرد و گفت ادامه مذاکرات مشکلی از مشکلات کشور را حل نمی کند!
کد خبر: ۳۰۱۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰ 24 September 2016
به گزارش تابناک اصفهان، در این روزها شاهد انتقادات صریح وعاظ و مذهبیون به دولت هستیم؛ موضوعی که به نوعی سبب انتقادات مختلف به عملکرد این افراد شده است.
 
حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی از وعاظ مطرح کشور در یادواره 1100 شهید غرب اصفهان از عملکرد دولت در مذاکرات انتقاد کرد و گفت ادامه مذاکرات مشکلی از مشکلات کشور را حل نمی کند!
 
ایمنا از برنامه نوشت: مومنی گفت: در این حدیث آمده است "در آخر الزمان مردی از قم ظهور می کند که مردم را به سوی حق دعوت می کند و در اطرافش انسان هایی هستند که مانند پاره های آهن محکم و با استقامت هستند، گردبادهای روزگار آنها را نمی لرزاند، از جنگ خسته نمی شوند، ترسی به دل راه نمی دهند و برخدا توکل می کنند که عاقبت امور به دست خدا است".

وی ادامه داد: کسی که برای خدا قیام کند منیت و غرور در وجود او نیست و لذا خداوند ابهت و اقتداری به او عطا می کند که لرزه بر اندام دشمنان اسلام خواهد انداخت.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: امام خمینی (ره) با اتکای به خدا، مسیر حق را دنبال کردند و دشمن را به لرزه انداختند و امروز نیز مقام معظم رهبری آنچنان اقتداری دارند که وقتی انسان متوجه آن شود، ذره ای شک نخواهد کرد که مقام معظم رهبری خلف صالح ائمه اطهار (ع) است.

وی تاکید کرد: امروز دشمنان اسلام از مسلح به انواع سلاح ها هستند ولی از سلاح ایمان بی بهره اند و همین موجب ترس آنها از اقتدار ما شده است.

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه اسلام تعریف جامعی از عزت و ذلت بیان کرده است، گفت: متاسفانه معلوم نیست تعریف برخی از مسوولین اجرایی از عزت و ذلت چیست و هرچه از آنها در این خصوص پرسیده می شود که منظورتان از عزت و ذلت چیست، سخن شفافی بیان نمی کنند.

وی تصری کرد: برخی که تلاش می کنند به حریم ولایت وارد شوند، باید بدانند اگر وارد این حریم شدند، هیچ محدودیتی برای علمای دین نخواهند گذاشت که آنها را به صورت مستند و مستدل نقد کنند.

این کارشناس فرهنگی و سیاسی اظهار کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی فیش های حقوقی را دزدی از بیت المال و غیر قانونی معرفی می کنند چرا برخی مسوولان اجرایی این فیش ها را قانونی می دانند.

وی تصریح کرد: عدم التزام به ولایت فقیه در سخنان چنین افرادی مشهود است.
وی تاکید کرد: وقتی کسی جزء فتنه گران قرار گرفت؛ غلط می کنند عده ای از این فتنه گران حمایت کنند.

حجت الاسلام مومنی تاکید کرد: چرا برخی سنگ کنسرت را به سینه می زنند و خود را از مشکلات اساسی مردم غافل کرده اند.

وی با بیان اینکه کسانی که می گویند مردم از انقلاب اسلامی خسته شده اند، بیچاره هستند، افزود: باید به آنها گفت؛ آیا مردمی که عاشقانه طلب حضور در جبهه های مقاومت و دفاع از حرم را دارند، از انقلاب خسته شده اند یا شما؟

استاد حوزه علمیه قم گفت: این افراد می گویند ما به قدرت دفاعی نیازی نداریم ولی وقتی در خیابان حرکت می کنند دهها محافظ با خود همراه می برند.

این کارشناس مسائل فرهنگی و سیاسی تصریح کرد: کسانی که دم از تضیف توان نظامی می زنند خلاف سخن صریح قرآن و سیره اهل بیت (ع) چنین مسائلی را بیان می کنند.

وی با اشاره به برخی فرازهای نهج الیلاغه تاکید کرد: کسی که به قدرت لایتناهی خداوند بزرگ معتقد است، غیر خدا در برابر او پست و حقیر خواهد شد و لذا امام خمینی (ره) بر مبنای همین منطق فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی کند.

حجت الاسلام مومنی ادامه داد: برخی از مسولان اجرایی می گویند با شعارهای احساسی نمی شود کار را پیش برد، در حالی که ما به آنها می گوییم ما با همین شعارها ایستاده ایم.
وی به نقش رجز درجنگ های قدیم اشاره کرد و افزود: این شعار همان رجز است که در سیره اهل بیت (ع) و به ویژه واقعه عاشورا بسیار دیده می شود و قطعا در جنگ نرم بسیار تاثیر گذار است.

وی خاطر نشان کرد: امروز برخی ارزشها را ضد ارزش و برخی ضد ارزشها را ارزش جلوه می دهند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان شش شرط پایبندی به مبانی و ارزشهای اصلی انقلاب، هدفگیری منطبق با آرمانهای انقلاب، پایبندی به استقلال کشور، عدم تبعیت از دشمن ، تقوای دینی و تقوای سیاسی و نداشتن ترس را مهمترین شرایط کارگزاران نظام اسلامی می دانند.

وی با بیان اینکه یکی از اساسی ترین ارزشهای اصلی انقلاب، استقلال بود، خاطر نشان کرد: دشمن در مذاکرات ذره ای به تعهدات خود عمل نکرد و چه بلایی بر سر انرژی هسته ای آوردند.

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه یکی از آرمانها و اهداف انقلاب اسلامی آزادی قدس شریف و نابودی رژیم اشغالگر قدس بود، افزود: امروز نیز باید این مسیر را ادامه داد و لذا همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما هم خود در این مسیر اقدام می کنیم و هم از کسانی که در این مسیر هستند حمایت می کنیم.

وی در خصوص تقوای سیاسی گفت: رهبر معظم انقلاب منظور از تقوای سیاسی را پرهیز از لغزشگاههایی که دشمن می تواند از آنها سوء استفاده کنند، بیان کردند.
وی خاطر نشان کرد: کشور ما از پشتوانه خون شهدا، قرآن و امام زمان (عج) برخوردار است و لذا جوانان ما بر اساس این الگو هیچ هراسی از دشمن ندارند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار