کد خبر: ۳۰۱۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳ 24 September 2016
معاون صنایع دستی کشور در سی و ششمین مجمع عمومی آسیه و اقیانوسیه اظهار داشت: برای ایران و اصفهان افتخار بزرگی است که میزبان نمایندگان صنایع دستی دنیا باشد.
 
بهمن نامور مطلق افزود: امیدواریم که در این اجلاس و مجمع بزرگ جهانی و مجامعی که در کنار آن برگزار می شود بتوانیم سرنوشت هنرمندان صنایع دستی را بهبود بخشیم.
وی گفت: تلاش ما در این جهت است که ایران بتواند میربان خوبی برای همه میهمانان باشد.

در ادامه نشست عمومی مجمع، غدا هیجاوی رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی، ضمن تشکر از ایران و اصفهان برای برگزاری هجدهمین نشست شواری جهانی صنایع دستی اظهار داشت: شهرهای اصفهان، تبریز، لالجین و مشهد به عنوان یک شهر صنایع دستی ثبت شده اند اما اصفهان یک تفاوت مهم با دیگر شهرها دارد و آن گردآمدن مجموعه ای از صنایع دستی در اصفهان است.
 
وی افزود: خیلی خوشحالم که هنرمندان ایران نسبت به هنر خود مسئولیت پذیری دارند و سعی می کنند با هنرمندان جهان ارتباط برقرار کنند.
 
وی با اشاره به این که شورای جهانی صنایع دستی سعی دارد ارتباط میان شهرهایی که به عنوان شهر جهانی صنایع دستی ثبت شده اند را بیش از گذشته افزایش دهد، گفت: این شورا شامل پنج منطقه ازجمله آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، اروپا، آفریق و منطقه آسیا- اقیانوسیه است که منطقه آسیا- اقیانوسیه ضمن داشتن آثاری غنی در حوزه صنایع دستی، منطقه ای فعال در زمینه هنرهای صنایع دستی بشمار می رود.
 
غدا هیجاوی در ادامه سخنان، به ارائه گزارش شورای جهانی صنایع دستی پرداخت.
 
نشست عمومی سی و ششمین مجمع عمومی آسیا و اقیانوسیه با  سخنان «اِدریک اُونگ» معاون ارشد دکتر غدا هیجاوی و مدیر منطقه شرق آسیا از کشور مالزی، «کِوین موراگ» نایب رئیس منطقه استرالیا و «لیندی جوبرد» از استرالیا ادامه یافت و هریک به ارائه سخنانی درباره فعالیت های شورای جهانی صنایع دستی در منطقه استرالیا پرداختند.
 
گفتنی است در انتخابات انجام شده در سی و ششمین مجمع عمومی آسیا و اقیانوسیه که پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران انجام شد، ایران به عنوان مدیر غرب آسیا در حوزه صنایع دستی انتخاب و مورد تجلیل قرار گرفت و بهمن نامورمطلق مجدداً در مسئولیت خود به عنوان ریاست غرب آسیا ابقا شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار