کد خبر: ۳۰۱۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹ 24 September 2016
ایمنا نوشت: وانگ شان در خصوص انتخاب اصفهان به عنوان هجدهمین میزبان شورای جهانی صنایع دستی با اشاره به برگزاری جلسه شورای جهانی صنایع دستی در ماه اوریل در شانگهای چین افزود: در آن جلسه تمامی اعضاء هیات مدیره و روسای منطقه ای شورای جهانی صنایع دستی حاضر بودند و نماینده ایران با یک سخنرانی میزبانی نشست هجدهم را با میزبانی اصفهان مطرح کرد.

برگزاری نشست شورای جهانی صنایع دستی در اصفهان تصمیم درستی بود

وی با اشاره به اینکه در آن جلسه همه اعضای هیئت مدیره بر این باور بودند که ایران فرهنگ بسیار غنی و متمایزی بخصوص در زمینه صنایع دستی دارد ادامه داد: بر همین اساس اعضای این جلسه تصمیم گرفتند که یک جلسه در اصفهان داشته باشند و تا کنون  هم بر این باور هستیم که برگزاری این جلسه در اصفهان تصمیم درستی بوده است.

وانگ شان در ادامه بیان داشت: نکته دیگر اینکه به محض ورود به اصفهان متوجه شدیم که ایران کشوری بسیار غنی است و از تعدادی کاخ های قدیمی و مراکز تجاری  ایران بازدید کردیم و توانستیم شناخت بهتری نسبت به صنایع دستی ایران پیدا کنیم.

قدردانی از حمایت دولت ایران و شهرداری اصفهان در خصوص حمایت از صنایع دستی

رئیس شورای جهانی صنایع دستی در ادامه سخنان خود بیان داشت:  باید از حمایت دولت ایران در بخش صنایع دستی و گردشگری در اصفهان و شهرداری اصفهان در بخش حمایت از صنایع دستی تشکر نمود که این بستر را  آماده کردند تا با فرهنگ زیبای این شهر آشنا شویم و علاوه بر آن بتوانیم این رخداد مهم را در اصفهان برگزار کنیم.

وی در ادامه به تشریح برنامه های این نشست پرداخت و گفت: در این نشست ما فعالیتهای مختلفی خواهیم داشت از جمله این فعالیتها می توان به کارگاه های آموزشی، جلسات مجمع عمومی، ملاقاتهای مختلف و بخصوص نمایشگاه هایی که در آن صنایع دستی مختلف از اقصی نقاط جهان در معرض نمایش قرار می گیرد اشاره نمود..
وانگ شان  ادامه داد: به همین مناسبت از تمامی مردم ایران دعوت می کنیم که در این نمایشگاه شرکت کنند و با فرهنگ های مختلف آشنا شوند.
این همایش فرصت مناسبی برای بهبود کیفیت صنایع دستی در سطح بین الملل است/صنایع دستی نشانگر هویت بشر است
رئیس شورای جهانی صنایع دستی  تصریح کرد: ما بر این باور هستیم که این همایش  فرصت مناسبی برای بهبود کیفیت و ارتقاء صنایع دستی در سطح بین الملل و داخلی و بومی است و در واقع یک مثل بسیار معروف در میان اعضاء شورای جهانی صنایع دستی است که بیان می کند؛ آینده دنیا آینده دست ساز است.
وانگ شان گفت: در واقع صنایع دستی صرفا اشیای ساخته شده به دست بشر نیست، بلکه بیانگر هویت فرهنگی بشر و کلیه دستاوردهای بشر تا کنون است.
 رئیس شورای جهانی صنایع دستی در پایان تصریح کرد: در آینده افراد بیشتری به سمت صنایع دستی جذب می شوند چرا که صنایع دستی از لحاظ مادی و معنوی حائز اهمیت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار