قائم مقام ستاد امربه معروف و نهی ازمنکر استان در گفتگو با تابناک:
کد خبر: ۳۰۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳ 02 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان، فریضه امر به معروف و نهی از منکر یکی از اساسی ترین مباحث اسلام است که تأکیدات بسیاری در راستای احیای این فریضه الهی از سوی ائمه و معصومین بیان شده است.پس از انقلاب اسلامی، در راستای بهبود شرایط و هم چنین ایجاد فضای مناسب برای اجرای این مسئله ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شد و پس از مدتی در هر شهرستان و استان این ستاد ایجاد شد.

در حال حاضر ریاست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور برعهده آیت الله جنتی و دبیر ستاد کشور نیز آیت الله زرگر است.ستاد احیای اصفهان، به عنوان یکی از ستادهای مهم و تأثیرگذار در بین استان به ریاست آیت الله طباطبایی نژاد، امام جمعه و نماینده ولی فقیه اداره می شود و آیت الله جواد عبدالهی دبیر این ستاد در استان اصفهان می باشد.

در حال حاضر پس از تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس شورای اسلامی شرایط بهتری برای این ستاد در سال جاری به وجود می آید از سوی دیگر ستاد احیای اصفهان در سال گذشته عملکرد فعالی در سطح شهر داشت که این عملکرد با انتقاداتی نیز همراه بود.از همین رو به سراغ این ستاد رفتیم و درباره این مسائل و چالش به بحث نشستیم که بخش ابتدایی این مصاحبه را در قسمت زیر مشاهده می کنید.

حجت الاسلام مجتبی اخوان در گفت و گو با تابناک درباره برنامه هایی که در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در سال 93 اجرا شده است، اظهار کرد: سال 93 برای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر یک سال خوبی بود چرا که از ابتدا در راستای اجرا برنامه ها، برنامه ریزی و زمان بندی شده بود و ما توانستیم به نوعی علمی فعالیت کنیم، البته پیش بینی ما این است که سال 94 سال بهتری نسبت به 93 باشد.

وی ادامه داد: با توجه به وجود 24 فرمانداری در سطح استان اصفهان ما نیز 24 ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در سطح استان داریم که در ابتدای سال 93 برنامه هایی برعهده این ستادها قرار داده شد، سپس برنامه ها در این ستادها بومی سازی و توسط هر معاونت اجرایی شد.

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با بیان اینکه این ستاد از معاونت های مختلف تشکیل شده است، تصریح کرد: نخستین معاونت ما، معاونت سازمان های نظامی و قضایی است که حق ورود به همه سازمان های نظامی و قضایی را دارد. این معاونت در طول سال 93 در راستای آموزش امر به معروف در این سازمان ها فعالیت های خوبی داشت.

وی افزود: معاونت تشکل ها، احزاب و اصناف از دیگر معاونت های ما است که حق ورود به همه اتحادیه ها، همه اصناف، همه هیئت های مذهبی، همه احزاب و همه تشکل ها را دارد. فعالیت این معاونت نیز در راستای آموزش و تشکیل شوراهای ستاد احیای در این مجموعه ها است، تا امر به معروف و نهی از منکر به درستی انجام شود.

حجت الاسلام اخوان با اشاره به فعالیت های معاونت سازمان ها و ادارات، تأکید کرد: این معاونت حق ورود به همه مجموعه های اداری، دولتی و غیر دولتی را دارد هم چنین حق ورود به همه مراکز آموزشی مثل دانشگاه ها و حتی حق ورود به همه مجموعه های درمانی را نیز دارد.

وی گفت: این معاونت مسئله امر به معروف را در این ادارات مدیریت می کند، برنامه می دهد و سرفصل برنامه ها را در اختیار این مجموعه ها می گذارد. البته در کنار این معاونت ها یک معاونت فرهنگی نیز داریم که وظیفه آن توجه به مسائل آموزشی و تولیدعلم، پشتیبانی سایر معاونت ها از لحاظ مسائل علمی و هم چنین رفع مشکلات فرهنگی سایر معاونت ها است.

مسئولان باید خادم مردم و نظام باشند

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره توصیه های ستاد احیا به مدیران دستگاه ها و ادارات بیان کرد: همه مدیران موظف اند به مردم خدمت رسانی خوبی داشته باشند مردم ما مستحق توجه هستند، مردمی که توانستند جنگ و بحران ها را مدیریت کنند و برای این کشور خون داده اند، سال ها است برابر تحریم های ظالمانه ایستاده اند به همین دلیل مستحق خدمات بیشتر مسئولان هستند و آن ها باید متوجه این باشند که به عنوان یک مسئول باید خود را خادم نظام و مردم بدانند و در راستای خدمت به مردم بیشتر تلاش کنند.

قائم مقام ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اصفهان تصریح کرد: برخورد مسئولین با مردم باید در راستای کرامت انسانی باشد و در جهت ارتقا سطح تفکر و تربیت آن ها نیز تلاش کنند.

ستاد احیای امر به معروف مثل یک پدر مقتدر عمل می کند!

وی پیرامون تأثیرگذاری ستاد احیای امر به معروف در سطح ادارات و سازمان ها تأکید داشت: ما اگر قرار باشد جایی توسط یکی از معاونت های ستاد وارد عمل بشویم به عنوان یک پدر وارد ماجرا می شویم چرا که اساس و بنای ما ورود پدرانه بوده البته در کنار این نیز سعی کردیم پدر مقتدری باشیم. ستاد احیا نه یک مقام قضایی است و نه یک مقام اجرایی اما به طور مثال اگر در اداره یا سازمانی مشکلی پیش بیاید ما مدیرکل را دعوت می کنیم و درباره آن مشکل با وی صحبت می کنیم. اگر صحبت های ما نیز تأثیر نداشت، از طریق استاندار و معاونت های مربوط وارد ماجرا می شویم البته تاکنون موردی نبوده که توجه نشود بیشتر مواقع صحبت های ما تأثیرگذار است.

ما رفیق دلسوز مردم هستیم

وی درباره تأثیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در بین مردم، گفت: مردم باید به عملکرد ما نگاه کنند البته گاهی مردم عملکرد ما را نمی دانند و فکر می کنند که ما در حال ایجاد محدودیت هستیم، طبیعی است هیچ انسانی از محدودیت استقبال نمی کند اما اگر عملکرد ما به مردم نشان داده شود که ستاد احیای رفق مردم است و همراه آن ها برابر مشکلات می ایستد و به نوعی مثل یک رفیق دلسوز و همراه به مردم یاری می رساند، مردم نیز همراهی خواهند کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار