رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «نجفی «سردسته» اصلاح‌طلبان است»، «محور گفت و گوهای روحانی از زبان نهاوندیان»، «انتقاد آیت‌الله نوری همدانی از افزایش بی‌حجابی»، و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۳۰۰۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰ 23 September 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

درخواست نخست وزیر ژاپن از روحانی

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن روز پنجشنبه در دیدار با حسن روحانی رئیس جمهور ایران از او خواست تهران روابط نظامی اش با کره شمالی را قطع کند و از این کشور سلاح نخرد.نخست وزیر ژاپن در دیدار با روحانی که در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک انجام شد گفت: ما باید به کره شمالی پیام شفافی را بفرستیم که هدف آن نابودی برنامه هسته ای اش باشد.روحانی هم در این دیدار گفت: ایجاد سلاح هسته ای در هر منطقه ای از جهان نمی تواند سهمی در ایجاد ثبات داشته باشد.رسانه های ژاپنی و برخی رسانه های غربی قبل از این مدعی شده بودند تماس های نزدیک نظامی میان ایران و کره شمالی وجود دارد و ایران نیز از کره شمالی فناوری های مهمی را در زمینه ساخت موشک های بالستیک دریافت کرده بود.

انتخاب انتخاباتی در جامعه روحانیت مبارز

حجج الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد به عنوان قائم‌مقام و غلامرضا مصباحی مقدم نیز به عنوان سخنگوی کمیته انتخابات جامعه روحانیت مبارز انتخاب شدند. پیشتر سخنگوی جامعه روحانیت مبارز از ریاست آیت الله موحدی کرمانی بر کمیته انتخابات این تشکل خبر داد و اعلام کرده بود که در نشست بعدی این کمیته قرار است اعضای آن مشخص شوند.

دستمزد رامبد جوان برای اجرای خندوانه لو رفت!

در ماه هایی که هیاهوی فیش‌گیت همه جا را درنوردیده و از سیاست به سینما هم کشیده شده حالا روزنامه "هفت صبح” دستمزد رامبد جوان برای حضور در "خندوانه” را فاش کرده است.این روزنامه که منبع اطلاعاتش را افراد مطلع دانسته است از این گفته که رامبد جوان برای هر شب اجرای "خندوانه” چیزی حدود ۳۰ میلیون تومان می گیرد. گویا این مبلغ جمع دستمزد او از تلویزیون و نیز پولی است که حامیان مالی برنامه برای تولید "خندوانه” وسط گذاشته اند. در واقع بخش عمده این پول توسط حامیان مالی برنامه به رامبد جوان پرداخت می‌شود.پیش از این میزان دریافتی مهران مدیری از "دورهمی” ۳۰ میلیون عنوان شده بود اما هاشم رضایت یکی از تهیه کنندگان برنامه این طور واکنش نشان داده بود که هیچ وقت مهران مدیری ۳۰ میلیون تومان دریافت نمی‌کند.

مستقلان مجلس ۱۰۲ نفری شدند

سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی می‌گوید که اعضای فراکسیون مستقلان مجلس دهم ۱۰۲ نفر شده است.مهرداد بائوج لاهوتی سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی با اشاره به جلسه هفته آینده کمیسیون متبوع خود، اظهار کرد: احتمالاً یک شنبه 4 مهر محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و علی طیب زاده نیا وزیر اقتصاد مهمان فراکسیون مستقلان ولایی هستند.وی ادامه داد: در این جلسه با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه به بررسی برنامه ششم توسعه پرداخته می‌شود.سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی با بیان اینکه تا کنون 102 نفر در این فراکسیون به عضویت درآمده اند، گفت: فرمهایی در میان اعضا و نمایندگان دیگر توزیع و از آنها خواسته شده کسانی که در این فراکسیون عضویت دارند به عضویت فراکسیون دیگری درنیایند؛ اما تاکنون مشخص نیست، چه تعدادی از اعضا این فرمها را امضا کرده‌اند.لاهوتی در مورد ترکیب اعضای هیأت رئیسه تصریح کرد: اعضا در مورد ریاست جلالی توافق نظر دارند و امکان اینکه ترکیب هیأت رئیسه موقت تغییر نکند، زیاد است.

نجفی «سردسته» اصلاح‌طلبان است

الیاس حضرتی عضو ارشد فراکسیون امید(اصلاح‌طلبان) مجلس درباره مخالفت برخی از اصلاح‌طلبان با روش شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، خاطرنشان کرد: تعداد مخالفان و کسانی که نظرات خاصی در این زمینه دارند کم است اما نظراتشان قابل بررسی است و حرف بی‌ربطی نمی‌زنند.حضرتی تصریح کرد: مخالفت با شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان موجب انشقاق در این جبهه نمی‌شود. اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده در قالب شورای سیاست‌گذاری و یا هر اسم دیگری، به صورت پراکنده شرکت نمی‌کنند.وی درباره احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی در انتخابات 96، خاطرنشان کرد: مجموعه اصلاح‌طلبان به فردی غیر از روحانی برای انتخابات ریاست‌جمهوری فکر نمی‌کنند.وی درباره انتخاب محمدعلی نجفی به عنوان رئیس ستاد روحانی برای انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار کرد: نجفی «سردسته» اصلاح‌ طلبان است. وی فردی متین، عاقل و خوش سابقه است و از انتخاب وی هم حمایت می‌کنیم.

احمدی‌نژاد روی نیمکت ذخیره‌ها

اسدالله بادامچیان در گفت وگویی در پاسخ به اینکه «چرا احمدی نژاد از حضور در انتخابات ریاست جمهوری نهی شد؟ نامزدی او چه آفتی می توانست داشته باشد؟» گفت: این به نظر من سئوال ندارد، من قبل از اینکه این طور شود چون با آقای احمدی نژاد رفیقم به او گفتم "به صحنه های انتخاباتی نیا و مثل بازیکن ذخیره روی نیمکت بنشین. هیچ نظامی رئیس جمهور دو دوره ای خود را دور نمی اندازد، او را ذخیره نگه می دارد تا به جایش استفاده کند.” متأسفانه رئیس دولت اصلاحات گوش به نصیحت من نداد کار به جایی رسید که دچار این همه مشکل شدیم. آقای احمدی نژاد هم همین طور. او از خود من هم بپرسد به او می گویم "الان مصلحتش نیست که وارد این صحنه شود مگر شرایط یک زمانی آماده شود که آن یک بحث دیگری است" اما اینکه در وضعیت کنونی بیاید در صحنه دچار مشکل می شود. اگر هوس بود یک بار بس بود.خبرآنلاین این گفت‌وگو را منتشر کرد.

۱۳۰۰ میلیاردی که در دولت احمدی‌نژاد باد هوا شد

مهدی کرباسیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیأت عامل ایمیدرو در گفت‌وگویی که با «شرق» داشت، پرده از ماجرایی برداشت که در زمان وزارت علی‌اکبر محرابیان در وزارت صنایع و معادن رخ داده بود. او در این مصاحبه گفت: تغییرات مدیرعامل به دلایل مختلفی رخ داده است. سال ١٣٨٩، فولاد هرمزگان با قیمت هزار و ٣٠٠ میلیارد تومان به فولاد مبارکه فروخته می‌شود. در آن مقطع فولاد مبارکه از جمله شرکت‌هایی بوده که وضعیت مالی خوبی داشته و می‌توانسته این شرکت فولادی را بخرد. تا اینجای کار مشکلی وجود نداشته و سبب شده فولاد هرمزگان و فولاد مبارکه بتوانند همدیگر را حمایت کنند. مشکل آنجایی آغاز می‌شود که از هزارو٣٠٠میلیاردتومانی که به حساب معرفی‌شده از سوی ایمیدرو واریز می‌شود، ٨٠٠ میلیارد تومان با تلفن و دستور و فشار به جای دیگری می‌رود. قبل از آن قرار بوده ٨٠٠ میلیارد تومان از هزارو ٣٠٠ میلیارد تومان، برای پروژه‌های هفت طرح فولادی، هزینه شود، اما با فشارهایی که در آن زمان بر ایمیدرو وارد و منجر به تغییر مدیرعامل این سازمان می‌شود، هم این مدیرعامل عزل می‌شود و هم این پول سر از جای دیگری درمی‌آورد. این فشار از ناحیه وزیر صنعت‌ومعدن وقت (محرابیان) و بالاتر از آن (احمدی‌نژاد) وارد می‌شود. دستور داده می‌شود این ٨٠٠ میلیارد تومان به حساب دولت برای جبران کسری بودجه یارانه نقدی واریز شود و پولی که قرار بود در هفت طرح فولادی سرمایه‌گذاری شود، یکباره بر باد می‌رود. از اساس قرار بوده پول فروش فولاد هرمزگان برای هفت طرح فولادی و طرح‌های دیگر هزینه شود، اما ٥٧٠ میلیارد تومان باقی هم به جای اینکه در طرح‌های دیگر ایمیدرو سرمایه‌گذاری شود، در اختیار کمیته‌ای در وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار می‌گیرد. این کمیته که زیر نظر وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت بود، در قالب حمایت از تولید، این پول را از طریق بانک ملی بین شرکت‌های مختلف تولیدی در سطح کشور تقسیم می‌کند.

محور گفت و گوهای روحانی از زبان نهاوندیان

محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به سفر رئیس جمهور به ونزوئلا و شرکت در اجلاس جنبش غیرمتعهدها اظهارداشت: رئیس جمهور و هیأت همراه با راهبرد تعامل سازنده و دیپلماسی فعال بر همکاری بیشتر با کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها تأکید کردند. رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: موضع کشورهای اروپایی برای برداشته شدن تحریم‌های بانکی و بیمه‌ای، همنوایی بیشتری با ایران دارد و ما خواسته‌ایم که آمریکا در این زمینه باید گام‌های جدی‌تری بردارد.

توصیه ناطق نوری به نمایندگان

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری در دیدار چند تن از نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به آن‌ها توصیه کرد که وحدت و همدلی را در مجلس سرلوحه کار خود قرار دهند.سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بازدید روز گذشته خود به همراه طیبه سیاووشی، فریده اولاد قباد و فاطمه سعیدی از منطقه لواسانات اظهار کرد: در این دیدار با حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری در حوزه علمیه لواسانات دیدار کردیم و ایشان در این دیدار خواستار وحدت کلمه و توجه به همدلی در مجلس شدند. وی افزود: آقای ناطق نوری هم‌چنین ضمن ارائه گزارشی در مورد وضعیت حوزه علمیه لواسانات، از مجمع نمایندگان تهران و کمیسیون فرهنگی دعوت کردند از این حوزه علمیه بازدیدی به عمل آوردند.

روایت عراقچی از مجوز فروش هواپیما توسط امریکایی ها

رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام با اشاره به برگزاری جلسه معاونان به عنوان نشست مقدماتی جلسه وزرای خارجه ایران و ۱+۵ گفت: در این جلسه نحوه اجرای برجام در فاصله جلسه گذشته کمیسیون مشترک تاکنون هم در حوزه هسته ای و هم در حوزه تحریم ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت. وی با بیان اینکه در این جلسه همچنین موضوع تأخیر دولت آمریکا در صدور مجوزهای فروش هواپیما به ایران توسط ایرباس و بوئینگ مطرح شد، تصریح کرد: هیأت آمریکایی توضیح داد که ظرف دیروز و امروز بخشی از مجوزهای مورد نیاز را صادر کرده و طی هفته‌های آینده بقیه مجوزها نیز صادر خواهد شد.

حفظ میراث باستانی شهرری در گرو ۳۰۰ میلیون تومان

طوفانی که خرداد ماه سال جاری رخ داد؛ سبب شد داربست‌های محافظ و شیروانی‌های ساخته شده برای تپه باستانی میل در شهر ری که متعلق به دوران ساسانی است و به آتشکده ری نیز شهرت دارد، از بین برود.پس از این اتفاق رئیس اداره میراث فرهنگی شهر ری عنوان کرده بود باید تا پیش از آغاز فصل بارندگی، سازه‌ای جدید برای حفاظت از این اثر باستانی، تهیه شود اما اکنون پس از گذشت حدود ۴ ماه و در آستانه فصل بارندگی هیچ سازه جدیدی برای حفاظت از این اثر احداث نشده است.امیر مسیب رحیم‌زاده (رئیس اداره میراث فرهنگی شهر ری) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ در این‌باره گفت: طرح سازه‌ای که باید احداث شود، مشخص شده و اگر بودجه‌ای که قولش را داه‌اند؛ تامین شود، این طرح اجرا می‌شود.وی با اشاره به اینکه بودجه این سازه باید از سوی فرمانداری، سازمان میراث فرهنگی و اداره کل میراث فرهنگی استان تهران تامین شود، اظهار کرد: پیگیر هستیم تا بتوانیم پیش از آغاز فصل بارندگی این کار را انجام دهیم.رئیس اداره میراث فرهنگی شهرری توضیح داد: حدود ۳۰۰ میلیون تومان بودجه برای اجرای این طرح نیاز است، امیدواریم تا ۲ الی ۳ هفته آینده بودجه تامین شود و حدود ۲۰ روز نیز طول می‌انجامد تا آنچه می‌خواهیم؛ احداث شود.

قول جهانگیری به مردم در زمینه سرشماری

اسحاق جهانگیری عصر امروز (چهارشنبه) در دیدار اعضای ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن با قدردانی از برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده از سوی مرکز آمار ایران برای برگزاری سرشماری سال 95، اظهار داشت: اقدامات انجام شده برای برگزاری این سرشماری با روش‌های نوین و حرکت از روش‌های سنتی به‌سمت نظام مدرن سرشماری اقدامی ارزشمند و قابل تقدیر است. معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به پیش‌نیاز بودن اطلاعات برای برنامه‌ریزی در جهت توسعه کشور گفت: اطلاعات و داده‌های مردم در سرشماری اطلاعاتی محرمانه می‌ماند.

انتقاد آیت‌الله نوری همدانی از افزایش بی‌حجابی

آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به نقش مهم و تأثیرگذار این ستاد در کشور اظهار داشت: هیچ قشر و گروهی تأثیرگذاری و نقش‌آفرین‌تر از قشر شما نیست و کار این ستاد بسیار مقدس و مهم است. آیت‌الله نوری همدانی گفت: موضوع حجاب و عفاف نباید این‌ قدر ادامه پیدا کند و وزارتخانه‌ها باید ابتدا از خودشان برای برخورد با آن شروع کنند.

رد درخواست آمریکا توسط روحانی

رئیس جمهور ایران با درخواست آمریکا برای توقف پرواز هواپیماها در شمال سوریه مخالفت کرد.به گزارش رویترز، حسن روحانی رئیس جمهور ایران روز چهارشنبه درخواست آمریکا را مبنی بر توقف پرواز همه هواپیماهای سوریه و روسیه در شمال سوریه، رد کرد.روحانی در گفتگویی با شبکه خبری «ان بی سی» گفت متوقف کردن پروازها به داعش و جبهه النصره کمک خواهد کرد.وی افزود: «آنها (داعش و جبهه النصره) باید تحت فشار قرار داشته باشند. اگر ما هواپیماها را زمینگیر کنیم، 100 درصد به نفع آنها خواهد بود.»روز گذشته وزیر امور خارجه ی آمریکا مدعی شد دولت سوریه اهداف غیرنظامی را در این کشور بمباران می کند و لذا برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی باید منطقه پرواز ممنوع در سوریه ایجاد شود.جان کری در نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی موضوع بحران در سوریه ادعا کرد دولت سوریه با این بهانه که دارد النصره را هدف قرار می دهد، اهداف غیرنظامی را بمباران می کند.

حرکت زشت انگشتی رئیس جمهوری فیلیپین علیه اتحادیه اروپا

رئیس جمهور فیلیپین در جدیدترین سخنان جنجالی اش علیه اتحادیه اروپا لعنت فرستاد.به گزارش عصرایران، پارلمان اتحادیه اروپا به تازگی از اقدامات شدید رئیس جمهوری فیلیپین علیه خلافکاران در این کشور و موج کشتار خلافکاران و مصرف کنندگان و فعالان خرید و فروش موادمخدر توسط پلیس انتقاد و آن را محکوم کرده بود.رئیس جمهور فیلیپین در سخنرانی اش علیه اتحادیه اروپا انگشتان دستش را به نشان توهین آمیزی بالا گرفت.این حرکت پیام بسیار بدی است و در ردیف توهین قرار می گیرد. در دو ماه اخیر حدود 3 هزار نفر در عملیات های پلیس فیلیپین کشته شده اند.

حرکت زشت انگشتی یک رئیس جمهور علیه اتحادیه اروپا/ رد درخواست آمریکا توسط روحانی/احمدی‌نژاد روی نیمکت ذخیره‌ها/ توصیه ناطق نوری به نمایندگان/ قول جهانگیری به مردم/ دستمزد رامبد جوان برای اجرای خندوانه لو رفت!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار