کد خبر: ۳۰۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴ 02 May 2015
عضو مجمع عالی کارگران کشور نادیده گرفتن حقوق کارگران را منفعت‌طلبی برشمرد و گفت: قدرت خرید کارگران 73 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس ،حمیدرضا امام‌قلی‌تبار در همایش کار و کارگری شهرستان بابل با اشاره به اینکه کارگران سنگرسازان جهاد اقتصادی هستند، اظهار کرد: نسل اول کارگران از بدو انقلاب در تمام صحنه‌ها در هشت سال دفاع مقدس، دوران سازندگی و دوره اقتصاد مقاومتی حضور کامل داشتند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته روز جهانی کارگر به همایش و مناسبت‌ها منحصر می‌شد، افزود: نسل دوم کارگران نسلی کارشناس، متخصص و کارآمد هستند که اگر مسئولان از توانمندی آنها استفاده کنند قادر به مدیریت چرخه اقتصاد کشور در امر تولید هستند.

عضو مجمع عالی کارگران کشور تصریح کرد: در جامعه‌ای هستیم که قشر کارگر قشری متوسط و ضعیف بوده و روز به روز در جامعه نادیده گرفته می‌شوند لذا این انتظار از مسئولان می‌رود که به درخواست‌های این کارگران توجه شود.

امام‌قلی‌تبار با اشاره به اینکه کارگران نه تنها با نوآوری در تولید از خروج ارز از کشور جلوگیری کردند بلکه جلوی توطئه هجمه استکبار را هم گرفتند، یادآور شد: در بابل شرکت‌هایی فعال است که کارگران آن بعد از پنج ماه حقوق می‌گیرند اما خدشه‌ای در کار خود ایجاد نمی‌کنند.

وی نادیده گرفتن حقوق کارگران را منفعت‌طلبی برشمرد و خاطرنشان کرد: قدرت خرید کارگران 73 درصد کاهش یافت و این مسئله فاصله طبقاتی بین اقشار جامعه را بیشتر کرده است.

عضو مجمع عالی کارگران کشور گفت: عده‌ای به دلیل حمایت از تولید، تحریم و اقتصاد مقاومتی حقوق کارگران را نادیده گرفتند، در حالی که حمایت از تولید هدایت سرمایه سرگردان کشور است.

عضو مجمع عالی کارگران کشور یادآور شد: با وجودی که با رشد سیستم و توسعه بانکی مواجه هستیم چرا هنوز شبکه صنفی ما غیرفعال است، چرا کارگران باید جور کارشناسی غیرکارشناسانه را بکشند.

امام‌قلی‌تبار ادامه داد: حقوق ناکافی، نداشتن مسکن، ایاب و ذهاب، هزینه سنگین آموزش و پرورش، تحمل هزینه ارزش افزوده و افزایش 43 درصدی قیمت نان مواردی هستند که بر دوش کارگر سنگینی می‌کند.

وی خطاب به نمایندگان گفت: همان‌گونه که در زمان انتخابات در بین مردم حضور دارند امروز نیز در بیان مسائل و مشکلات قشر کارگر نهایت تلاش را از خود نشان دهند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار