تابناک: سازمان برنامه و بودجه کشور با پذیرش درخواست تنخواه برای پرداخت معوقات کارگران پلی اکریل و خرید مواد اولیه برای راه اندازی مجدد کارخانه، به دنبال آن است تا فعالیت این واحد برای تزریق مواد اولیه مورد نیاز صنعت نساجی از سر گرفته شود.
کد خبر: ۲۹۹۳۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵ 21 September 2016

به گزارش تابناک اصفهان، وضعیت اورژانسی پلی اکریل اصفهان در روزهای اخیر به یکی از مهمترین اخبار اقتصادی استان اصفهان تبدیل شده و پیگیری‌ها برای پرداخت بدهی کارگران تا تشکیل یک هیئت اجرایی ادامه یافت.

در اوایل هفته جاری هیئت اجرایی پلی اکریل تشکیل و قرار شد مطالبات و معوقات شش ماهه کارگران از طریق این هیئت مورد بررسی قرار گیرد. همزمان با تشکیل این هیئت، درخواست پرداخت 40 میلیارد تومان تنخواه از سوی دولت به این کارخانه مطرح شد که گویا دولت با این پیشنهاد موافقت کرده است.

سازمان برنامه و بودجه کشور با پذیرش درخواست تنخواه برای پرداخت معوقات کارگران پلی اکریل و خرید مواد اولیه برای راه اندازی مجدد کارخانه، به دنبال آن است تا فعالیت این واحد برای تزریق مواد اولیه مورد نیاز صنعت نساجی از سر گرفته شود.

پلی اکریل در حال حاضر خورا مورد نیاز سه کارخانه نساجی را تامین می کند که از دو سال اخیر و به دنبال بروز برخی مسائل مدیریتی و نیز واردات منسوجات به کشور، تولید در این کارخانه تحت تاثیر قرار گرفته است.

اما این فقط کارگران پلی اکریل نیستند که در ماه‌های گذشته به دلیل وضعیت موجود، متضرر شده اند بلکه بخش عمده ای از سهامداران شرکت پلی اکریل اصفهان به ویژه سهامداران خرد نیز در اثر اعمال برخی سلایق از سوی مدیران بورسی، دچار ضرر شدند.

شرکت پلی اکریل با رسیدن به وضعیتی مشابه ورشکستگی خواستار افزایش سرمایه خود در بورس بود که با موافقت مدیران بورس ایران روبرو نشد و در نهایت آخرین راه برای احیای موقت این کارخانه یعنی تزریق نقدینگی از سوی دولت در قالب تنخواه مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار