در پی توصیف‌هایی که از مرد با تجربه ورزش استان شنیده‌ایم یادآور می‌شویم که روزگاری سالن کشتی باهنر رشت در همسایگی اداره کل آموزش و پرورش صبح تا شب در خدمت نوجوانان و جوانان علاقمند به ورزش بود تا این که در برف سنگین سال ۸۳ در رشت آسیب دید و سرانجام تخریب شد و هم اکنون فقط یک زمین ناب از...
کد خبر: ۲۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲ 05 February 2015

گاهی به عملیات ورزا جنگ!
رضا صبوری در ستون «بی منظور»سوال جواب نوشت: احتمالا شما نام «ورزا جنگ» را شنیده و یا شایدم خود ورزا جنگ را دیده باشین! میدان بزرگی که دو گاو نر زبان بسته را به جان هم اندازن تا یکی بر دیگری پیروز شود. استقبال مردم هم بی نظیره، صدها نفر دور میدان جمع میشن و داد و فریاد می کنن و جالب اینکه به همدیگر عیدی هم میدن و از هم عیدی هم میگیرن! البته از دور به نظر می رسه که انگار دارند با هم شرط بندی میکنن و این یکی از شگفتی های این جنگ است و از شگفتی های دیگر این که این یکی و دو هزار تماشاگر جوری خود را از چشم ماموران پنهان میکنن و به محل جنگ میرن که از عجایب است و همه میدانیم ماموران همیشه در صحنه، همیشه در همه جا حاضرند تا از این جنگ ممنوع جلوگیری کنند، فقط نمی دانم چرا جنگ وقتی مثلا در محل بالا است در محل پایین که کیلومترها با جای جنگ فاصله دارد دنبال عاملین ورزا جنگ می گردن؟ گاهی وقتا که اتفاقی به محل جنگ میرسن یکی از برگزارکنندگان جنگ، گزارشی از نوع و شکل گاوهای جنگی به ماموران ارایه می کنه و اونا را بدرقه می کنه و هیچ چیز دیگر بین شون اتفاق نمی افته و اگر کسی حرف بی ربطی در رابطه گزارش عاملین به ماموران بزنه پیشاپیش تکذیب می شود!
«گاوان و خران بار بردار / به ز مردان مردم آزار»
این قصه که طرح آن بگفتم/هست قصه آدمای بیکار

آقای رهنما با احداث خانه کشتی گیلان بر محبوبیت خود بیفزاید
اکبر محبوبی‌فر در «یادداشت روز» سوال جواب نوشت:یادم نیست از چه کسی شنیدم که انسان‌های موفق باورهای موفق دارند اما چند روز پیش مصاحبه یکی از چهره‌های موفق ورزش استان را از رادیو درون تاکسی شنیدم که به مجری رادیو گیلان می‌گفت: آرزوی قلبی او اینست که گیلان دارای خانه کشتی شود، چون کشتی به عنوان ورزش اول مملکت است و کشتی گیله مردی نیز ریشه در آیین و سنت ما گیلانی‌ها دارد؛ اگر بگویم هیچ کس نمی‌تواند منکر توانایی‌های بی‌نظیر او در عرصه ورزش شود تعارفی در کار نیست و کمتر کسی در سال‌های اخیر، در ورزش و به ویژه در ورزش کاراته به اندازه مسعود رهنما مدیرکل ورزش و جوانان گیلان موفق ظاهر شده است.
وی با اشاره به تنگناها و نیازها و افق‌های پیش روی ورزش می‌گفت: با حمایت استاندار و با توجه به ارتباط خوب با نمایندگان در مجلس شورای اسلامی بودجه عمرانی ما دو برابر شده و پول خوبی هم برای پروژه‌ها در نظر گرفته شده است.
در پی توصیف‌هایی که از مرد با تجربه ورزش استان شنیده‌ایم یادآور می‌شویم که روزگاری سالن کشتی باهنر رشت در همسایگی اداره کل آموزش و پرورش صبح تا شب در خدمت نوجوانان و جوانان علاقمند به ورزش بود تا این که در برف سنگین سال ۸۳ در رشت آسیب دید و سرانجام تخریب شد و هم اکنون فقط یک زمین ناب از آن باقی مانده که میلیاردها تومان می‌ارزد و پروژه‌ای هم در حال حاضر برای آن مکان تعریف نشده است، آیا امکان آن وجود ندارد که خانه کشتی در مکان اصلی خودش یعنی در همین زمین احداث شود؟ فضایی که هزاران خاطره و یک تصویر فراموش نشدنی در قاب کشتی دارد و قشنگ‌ترین هدیه به جوانان خواهد بود، علی‌الخصوص برای آن‌هایی که از آغاز تا پایان تلاش دارند بر روی صحنه بایستند. به گفته افلاطون آغاز هر کاری مهم‌ترین قسمت آن است.
آقای رهنما اعتقاد داریم شما توانایی کمک به ورزش استان را دارید و می‌توانید با جذب اعتبارات مناسب استان گیلان را از شرایط فعلی خارج کنید و در توسعه فضاهای ورزشی به موفقیت‌های بیشتری برسید، احداث خانه کشتی گیلان هم می‌تواند در زمان مدیریت شما آغاز شود تا محبوبیت شما دو چندان گردد.

sol-
نسیم: رهاسازی ۱۵۰۰ بالن آرزو ها در شب پیروزی انقلاب در رشت

روزنامه نسیم با اشاره به در پیش بودن ۲۲ بهمن نوشت:مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت از اجرای ویژه برنامه های شهرداری رشت در ایام دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: بر اساس آخرین مصوبات کمیته تزئینات شهری ، آذین بندی و تزئین خیابان ها و معابر اصلی شهر از جمله خیابان های شریعتی، امام خمینی (ره)، سعدی و تختی با مدیریت سازمان زیبا سازی شهرداری انجام پذیرفت،
وی افزود: مناطق پنج گانه شهرداری رشت نیز مجری آذین بندی میادین و برخی از معابر سطح شهر در محدوده خود بوده اند. حسنی با اشاره به اجرای کارناوال شادی و توزیع کتاب شهروند کوچک در برخی از مدارس سطح شهر عنوان کرد: برگزاری مراسم متنوع در این دهه و استقبال مردمی ، حاکی از اهمیت این ایام و افزایش روحیه نشاط و پویایی در سپهر عمومی جامعه ، می باشد.
حسنی با اعلام برخی از برنامه های سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت از قبیل اجرای کارناول شادی در ۵ محله شهر رشت، نقاشی بزرگ خیابانی ، مسابقاب رباتیک کشوری و جشنواره حرکت و برکت» ، یاد آور شد: در راستای افزایش مشارکت های مردمی نیز روز ۱۶ بهمن جشن بزرگ انقلاب با حضور چهره های ملی در عرصه فرهنگ و هنر در سالن آتش نشانی برگزار خواهد شد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت در ادامه رهاسازی بالغ بر ۱۵۰۰ بالن آرزو ها، و نور افشانی در شب پیروزی انقلاب و تجهیز جایگاه، سیستم صوتی و آماده سازی خیابان ها جهت راه پیمایی یوم الله بیست و دو بهمن را از دیگر برنامه ها دانست و اظهار امیدواری کرد: با همکاری و هماهنگی شهروندان و مسئولین همچون همیشه شاهد حضور پرشکوه و حداکثری مردم در راه پیمایی این روز بزرگ باشیم.
۴۰۰۰۱

خزر:مثلث برمودا در گیلان
روزنامه خزر در شماره امروز خود نوشت:ناپدید شدن یک هواپیمای کوچک آموزشی در آسمان چابکسر اولین مورد از این دست حوادث طی چند سال اخیر به شمار نمی رود. در سال ۹۱ نیز یک هواپیمای مشابه در آسمان شهرستان رودسر ناپدید شد و پس از گذشت حدود یک ماه لاشه آن به همراه ۲ سرنشین کشته شده این هواپیما در جنگل های منطقه پیدا شد. در همان سال یک هواپیمای کوچک دیگر که تازه از روسیه خریداری شده بود به هنگام فرود، در بلوار انزلی سقوط کرد و حالا نوبت به یک هواپیمای کوچک آموزشی دیگر رسیده تا در آسمان چابکسر ناپدید شود. حوادثی که اگرچه برخی را به یاد ماجراهای مثلث برمودا می اندازد که در آن ناپدید شدن هواپیماها و کشتی ها وقایعی مکرر و غیرقابل توجه هستند اما ناپدید شدن چند هواپیما آن هم از نوع کوچک و آموزشی سنخیت چندانی با مثلث برمودای واقعی ندارد که همه روزه نظیر چنین حوادثی در سراسر جهان می افتد و کسی هم آن ها را به مثلث برمودا تشبیه نمی کند. با این وجود باید علت چنین حوادثی را در منطقه رودسر پیگیری کرد و برای جلوگیری از تکرار آن ها چاره ای اندیشید. چرا که همین تعداد حوادث هوایی نیز در منطقه به علت حجم بسیار محدو پروازها و تعداد کم هواپیماها، بالاتر از میانگین جهانی محسوب می شود.
Pag11pdf2na-12img_54d26104b3885

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار