مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس از نجات جان 41 حادثه‌دیده توسط کارکنان این سازمان طی مردادماه گذشته خبر داد.
کد خبر: ۲۹۶۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸ 16 September 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، فرجام دانش در یک نشست خبری با اشاره به عملکرد مردادماه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس، اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی بندرعباس به دلیل داشتن نیروی انسانی جسور و فداکار، یکی از قوی‌ترین آتش‌نشانی‌های کشور است.

وی افزود: به‌جرئت می‌توان گفت، طی دو دهه اخیر تمام نیروهای جذب‌شده در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس، از مراحل بسیار سخت و دشوار متفاوتی عبور کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس ادامه داد: آتش‌نشانی بندرعباس یکی از مجهزترین سازمان‌های کشور است و شهرداری بندرعباس در چند سال اخیر، تلاش‌های خوبی را در زمینه‌های تأمین نیروی انسانی متخصص و تجهیزات پیشرفت موردنیاز انجام داده است

دانش در ادامه با اشاره به عملکرد این سازمان طی پنج‌ماهه نخست سال جاری، گفت: در این مدت 528 مورد آتش‌سوزی توسط نیروهای این سازمان پوشش داده‌شده که بیشتر این آتش‌سوزی‌ها به علت سهل‌انگاری رخ‌داده است.

وی با اشاره به نجات جان 41 نفر طی عملیات مختلف مقابله با آتش‌سوزی از ابتدای سال جاری تاکنون، خاطرنشان کرد: در بخش امداد و نجات نیز مجموعاً 521 حادثه توسط کارکنان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس پوشش داده‌شده که در این عملیات 520 نفر نجات‌یافته‌اند.

این مقام مسئول بابیان اینکه میانگین زمان رسیدن به محل حادثه از لحظه اتمام تماس اخباری حوادث، 4 دقیقه است، تصریح کرد: محبوس شدن، حوادث آسانسور، گرفتن یا نجات حیوانات، سانحه خودرویی، گیرکردن خودرو، حادثه چرخ‌گوشت، گیرکردن بدن، سقوط، غرق‌شدگی، خودکشی، گاز و بخارهای سمی، انفجار، آب‌گرفتگی، برق‌گرفتگی، ریزش آوار و غیره جزو اصلی‌ترین حوزه‌های فعالیتی بخش امداد و نجات سازمان آتش‌نشانی بندرعباس است.

دانش همچنین عنوان کرد: در بخش آموزش نیز که یکی از اصلی‌ترین رویکردهای آتش‌نشانی بندرعباس است، طی پنج‌ماهه نخست امسال 11 هزار و 876 نفر ساعت آموزش به کارکنان ارائه‌شده است.

وی ادامه داد: آموزش کارکنان ادارات و شرکت‌ها، داوطلبان آتش‌نشانی، شهروندان و آموزش غواصی نیز جزو آموزش‌های ارائه‌شده توسط کارشناسان این سازمان است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس اظهار کرد: در بخش پیشگیری نیز اقداماتی مانند نصب کپسول‌های اطفاء حریق، بررسی ساختمان‌های تازه‌ساز و غیره مدنظر بوده و انجام‌شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار