نایب رئیس سندیکای آسانسور و پله‌برقی خراسان رضوی گفت: آمار حوادث آسانسور و پله‌برقی بسیار بالاست و با توجه به اینکه شرکت‌های غیرمجاز مثل قارچ سبز شده‌‌اند نیازمند این هستیم که بیشتر به مقوله استانداردسازی توجه داشته باشیم.
کد خبر: ۲۹۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱ 30 April 2015
محمدرضا زیبایی در نشستی خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سندیکا زیرمجموعه اتاق بازرگانی بوده که 15 سال قدمت و یک هزار و 100 عضو دارد و در حقیقت قدیمی‌ترین تشکل پله‌برقی و آسانسور در کشور است.

نایب رئیس سندیکای آسانسور و پله‌برقی خراسان رضوی افزود: تا به امروز اتحادیه‌ای برای آسانسور نداشتیم و اتحادیه‌های همگنی در این راستا وجود داشته است اما وزیر صنعت به تازگی با تشکیل اتحادیه آسانسور موافقت کرده که این موضوع به سهولت کار می‌انجامد.

زیبایی با اشاره به مجوز آسانسورها تصریح کرد: مجوز آسانسور عبارتی است به نام پروانه واحد طراحی و مونتاژ آسانسور که این پروانه را سازمان صنعت، معدن و تجارت هر استان صادر می‌کند و ثبت شرکت به تنهایی در این حوزه کافی نیست.

وی با بیان اینکه اعتبار پروانه سه ساله است و در صورت تخلف پروانه شرکت باطل می‌شود، تاکید کرد: در سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین در سندیکا استان می‌توان شرکت‌های دارای پروانه را دید و مصرف‌کننده می‌تواند با اطمینان خاطر از شرکت‌های دارای پروانه خرید کند.

نایب رئیس سندیکای آسانسور و پله‌برقی خراسان رضوی یادآور شد: هم‌اکنون 200 فرد حقیقی و حقوقی غیرمجاز در مشهد فعالیت می‌کنند و این در صورتی است که 110 شرکت مجاز در استان خراسان رضوی در حال فعالیت هستند و بیشتر حوادثی که در آسانسور‌ها رخ می‌دهد ناشی از فعالیت شرکت‌های غیرمجاز است.

زیبایی با تاکید بر اینکه سرویس و نگهداری آسانسور باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: آسانسور تنها بخش متحرک یک ساختمان است و با توجه به اینکه روز به روز به تعداد آسانسورها اضافه می‌شود باید هر سه سال یک ساختمان مسکونی از نظر استاندارد آسانسور مورد بررسی شود.

*80 درصد قطعات آسانسورها چینی است

وی با بیان اینکه گرفتن استعلام استاندارد آسانسور یک مرحله ما را به ایمنی نزدیکتر می‌کند، اظهار کرد: آمار حوادث آسانسور و پله‌برقی بسیار بالاست و با توجه به اینکه شرکت‌های غیرمجاز مثل قارچ سبز شده‌‌اند نیازمند این هستیم که بیشتر به مقوله استانداردسازی توجه داشته باشیم.

نایب رئیس سندیکای آسانسور و پله‌برقی خراسان رضوی با اشاره به اینکه از سال 85 استاندارد آسانسور اجباری شد، یادآور شد: حوادث ناشی از آسانسور و پله‌برقی به دو دلیل اتفاق می‌افتد یکی اینکه از سال 90 کیفیت آسانسورها تنزل پیدا کرده و دوم اینکه ورود قطعات وارداتی و چینی بسیار زیاد شده است.

زیبایی با بیان اینکه 70 تا 80 درصد قطعات چینی با کیفیت پایین در آسانسورها استفاده می‌شود، افزود: عدم تسلط فنی افراد نیز یکی از مواردی است که حوادث را به وجود می‌آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار