سردار رحیم صفوی در اصفهان:
تابناک: در خاطر دارم زمانی را که رهبر معظم انقلاب به اصفهان سفر کرده‌ بودند و به دلیل خشک بودن رودخانه روی خود را به دلیل ناراحتی فراوان از نبود آب برگرداندند.
کد خبر: ۲۹۵۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲ 13 September 2016
تابناک اصفهان: سردار سید یحیی رحیم صفوی بعد از ظهر سه‌شنبه در آئین افتتاحیه تقاطع غیر همسطح ۲۵ آبان و رونمایی از ۱۶۰ تاکسی «آریو» فرودگاه اصفهان ضمن تبریک به مردم،  شورای شهر و شهرداری اصفهان برای بهره برداری از  پروژه‌های بزرگی که طی سه سال گذشته در بخش حمل و نقل (قطار شهری)، عمران (پروژه بزرگ میدان استقلال و تقاطع غیر همسطح ۲۵ آبان) و زیبا سازی شهر اصفهان اجرایی شده است، اظهار داشت: باید توجه داشت که این اقدامات ادامه رشادت‌های مردم اصفهان در هشت سال دفاع مقدس است که برای توسعه و استقلال کشور انجام می‌شود.

وی اصفهان را شهری ملی و جهانی دانست و افزود: مردم این شهر لیاقت زندگی بهتری را دارند و از این رو باید همه مسئولان در این راستا فعالیت‌های جهادی داشته باشند.

مشاور عالی و دستیار نظامی مقام معظم رهبری با بیان اینکه در گذشته صنعتی بودن شاخصه شهرهای توسعه یافته بود، تصریح کرد: این در حالی است که امروزه میزان خلاقیت مبنای توسعه یافتگی شهرهاست و از این رو در این زمینه شهر اصفهان فعالیت‌های خوبی را داشته است.


وی میزان کیفیت زندگی مردم و کارآمدی مدیران شهری را دو شاخصه اصلی شهرهای خلاق دانست و افزود: در شهرهای خلاق وضعیت کیفی زندگی مردم در جایگاه مناسبی است و رضایتمندی مردم از مسئولان شهری نیز باید بالا باشد.

سردار رحیم صفوی ایجاد ظرفیت‌های مناسب کسب و کار را نیز از دیگر شاخصه‌های شهرهای خلاق جهان عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به بالای شهر اصفهان در حوزه گردشگری تصریح کرد: اصفهان ظرفیت پذیرش میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی را دارد و از این رو باید زیرساخت‌های موجود در این شهر نیز افزایش یابد.

مشاور عالی و دستیار نظامی مقام معظم رهبری اصفهان را  قطب فرهنگی و علمی کشور دانست و افزود: همچنین اصفهان از ظرفیت‌های بالای صنعتی و فناوری برخوردار است و در حوزه دفاعی نیز هیچ استانی در کشور همانند اصفهان نیست.

وی به افزایش مشارکت شهروندان در اجرای پروژه‌های شهرداری اصفهان اشاره کرد و گفت: شهر برای مردم و به دست مردم اداره می‌شود و مردم باید در بُعد فرهنگی، عمرانی، سازندگی و اجتماعی شهر اصفهان مشارکت داشته باشند.


سردار رحیم صفوی در ادامه به لزوم توجه دولتمردان به احیای دائمی رودخانه زاینده رود اشاره کرد و بیان داشت: مردم اصفهان از دولتمردان انتظار دارند که زاینده رود را احیا کنند چرا که روحیه مردم اصفهان با زاینده رود شاد است.

وی اضافه کرد: در خاطر دارم زمانی را که رهبر معظم انقلاب به اصفهان سفر کرده‌ بودند و به دلیل خشک بودن رودخانه روی خود را به دلیل ناراحتی فراوان از نبود آب برگرداندند.

 مشاور عالی و دستیار نظامی مقام معظم رهبری افزود: دولتمردان همان اندازه که به دریاچه ارومیه توجه می‌کنند باید به زاینده رود هم توجه داشته باشند و اعتبار لازم برای احیای دائمکی این رودخانه را نیز تامین کنند.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی قطار سریع‌السیر اصفهان – تهران با سرعت بالای ۲۰۰ کیلومتر در ساعت نیز باید هر چه سریعتر اجرایی شود، تصریح کرد: همچنین بهبود وضعیت اشتغال و حل مشکل واحدهای تولیدی و صنایع بزرگ و کوچک استان اصفهان نیز باید مورد توجه باشد.

سردار رحیم صفوی با بیان اینکه استان اصفهان ظرفیت تبدیل به قطب علم و فناوری کشور در برنامه ششم توسعه را دارد، افزود: امیداوریم در برنامه ششم نگاه دولت به مردم شهر اصفهان نگاه بهتری باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار