مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:
کد خبر: ۲۹۰۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰ 04 September 2016
به گزارش خبرنگار مهر، کمبود فضای آموزشی یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های این روزهای سیستم آموزشی استان اصفهان است و این در حالی است که در اقدامی عجیب برخی از فضاهای استاندارد فعلی که از اموال آموزش و پرورش هم نبوده تغییر کاربری داده و به اماکنی غیر از اهداف تعیین شده برای این مکان‌ها تبدیل شده است.

در این راستا مدارس موقوفه از سهم بالایی برخوردار بوده و تغییر کاربری این مدارس اعتراض مسئولان و عموم شهروندان را بر انگیخته است.

وجود ۶۱۰ مرکز موقوفه در استان اصفهان

از این رو حجت‌الاسلام رضا صادقی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از وجود بیش از ۶۱۰ مرکز آموزشی موقوفه در استان اصفهان خبر داد و اظهار داشت: این اماکن در اجاره اداره کل آموزش و پرورش قرار دارد و این در حالی است که آموزش و پرورش استان اصفهان طی چهار سال گذشته نسبت به پرداخت مال‌الاجاره این مدارس موقوفه اقدام نکرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه کمبود اعتبارات دلیل اصلی بدهی‌های اداره کل آموزش و پرورش در ازای پرداخت اجاره مراکز آموزشی موقوفه است، تصریح کرد: اما آنچه زمینه گلایه ما را فراهم آورده تغییر کاربری برخی از این مراکز آموزشی به کاربری‌های غیر آموزشی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه برخی از مدارس موقوفه استان اصفهان به فروشگاه، محل فروش تاج گل، تعاونی، پارکینگ و خیریه‌ها تغییر کاربری داده‌ است، بیان داشت: این در حالی است که تغییر کاربری این مدارس شرعاً و قانوناً اشکال دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر آموزش و پرورش چهار میلیارد تومان برای پراخت اجاره بهای مراکز آموزشی موقوفه بدهکار است، افزود: این در حالی است که برخی از مراکز آموزشی موقوفه نیز از سوی آموزش و پرورش به غیر اجاره داده شده است.

اداره ورزش و جوانان دومین بدهکار اوقاف

حجت‌الاسلام صادقی افزود: بسیاری از این مراکز آموزشی تحت نظارت شخصیت حقوقی است و مالکان منتظر تعیین تکلیف ملک خود هستند.

وی اداره ورزش و جوانان را نیز دومین بدهکار موقوفات استان دانست و تصریح کرد: برای دریافت اجاره فضاهای موقوفه ورزشی نیز دچار مشکل هستیم و این موضوعات را در مراجع قضایی نیز مطرح کرده‌ایم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار