رئیس شورای اسلامی شهر در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی؛
تابناک اصفهان: رضا امینی که امروز برای چهارمین سال پیاپی به عنوان رئیس شورای شهر اصفهان انتخاب شد، پس از رأی گیری در جمع خبرنگاران حاضر شد و به بیان نکاتی پیرامون این انتخابات پرداخت.
کد خبر: ۲۸۵۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱ 27 August 2016
تابناک اصفهان: رضا امینی که امروز برای چهارمین سال پیاپی به عنوان رئیس شورای شهر اصفهان انتخاب شد، پس از رأی گیری در جمع خبرنگاران حاضر شد و به بیان نکاتی پیرامون این انتخابات پرداخت.

شرح کامل صحبت های امینی اینگونه آورده شده است.

امینی گفت: خوشبختانه امسال حاشیه‌های قبل از برگزاری انتخابات هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان نسبت به سه سال گذشته بسیار کمتر بود.

فضای انتخابات از حواشی استثنا نیست!

وي با اشاره به اينکه باید توجه داشته باشیم که رقابت‌های سیاسی در شورا داخلی است و البته تنش‌هایی که وجود دارد نيز طبیعی است، چرا که 21 نظر و شخصیت وجود دارد اما محصول این انتخابات به نفع مردم بوده است، اضافه کرد: در این راستا باید یادآور شوم که در هر فضای انتخاباتی و رقابتی حاشیه‌هایی ایجاد می‌شود و هیچ فضای انتخاباتی از آن مستثنی نیست.

تحقق منافع مردم اصل اول همه در انتخابات هیئت رئیسه

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصريح کرد: در انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر نخستين موضوعي که مورد توجه ما بود منافع مردم بوده و تحقق این موضوع مهم با تعامل ممکن است.

جریانات منفی، جان شورا به خطر می اندازد

وي با تاکيد بر اينکه ایجاد جریانات منفی در این زمينه نيز تنها منجر به باخت می‌شود، ادامه داد: افزایش تعداد اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره چهارم ساختار و مطالبات جدیدی را نیز از سوی ارگان‌ها و نهادهای مختلف به همراه داشته است.

اميني با اشاره به اينکه با توجه به اين موضوع مجلس شورای اسلامی و دولت به دلیل مشکلات ناشی از افزایش تعداد اعضای شورا با کاهش تعداد اعضای شوراها موافقت کرده اند، تاکيد کرد: در شهر اصفهان نیز انتخابات دوره پنجم شورای اسلامی شهر برای انتخاب 15 نفر برگزار مي شود.

اولویت های شورای چهارم از زبان امینی

وي با بيان اينکه شورای اسلامی شهر اصفهان در ابتدای آغاز فعالیت خود دو موضوع مترو و رودخانه زاینده رود را در اولویت کاری خود قرار داد و با توجه به اين موضوع طی سه سال گذشته با افزایش 10 برابری اعتبارات تخصیص یافته به مترو مواجه بوده‌ایم، افزود: فاز نخست خط يک متروي اصفهان از حدود يک سال گذشته تاکنون راه اندازي شده است.

رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان با تاکيد بر اينکه فاز دوم خط يک متروي اصفهان نيز از میدان 25 آبان تا چهار راه‌ تختی نیز آماده بهره برداری است و به میزان دو کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: همچنين فعاليت هاي عمراني در متروي اصفهان و ديگر پروژه هاي عمراني شهر به صورت شبانه روزي در حال انجام است.

وي با اشاره به اينکه در برخی ار پروژه‌‌ها شهرداری مشکلاتی را با دیگر نهادها و به ویژه میراث فرهنگی داشته که خوشبختانه با تعامل این موضوعات نیز برطرف شده است، اظهار کرد: اعتبارات مورد نياز برای بهر ه برداری از متروي اصفهان به صورت 50 درصد ملکی، 25 درصد تسهیلات بانکی و 25 درصد نیز به صورت نقدر پرداخت مي شود.

امینی با بيان اينکه بهره برداری از خط یک متروي اصفهان در سال 96 صورت مي گيرد و  باید توجه داشت که ما با مشکلات نقدینگی که بیشتر برای آزادسازی هم بوده مواجه بوده‌ایم، ادامه داد: ایستگاه‌‌های میدان آزادی، میدان انقلاب اسلامی و میدان امام حسین (ع) در حال بهره برداری است و در صورت تکمیل این پروژه ها 7.5 کیلومتر به مترو اصفهان اضافه مي شود.

وي تصريح کرد: ما با تمام توان تلاش داريم در سال چهارم فعاليت شوراي اسلامي شهر اصفهان در دوره چهارم بدون توجه به حاشیه‌ها فعالیت داشته باشیم و کارنامه خوبی را نزد شهروندان اصفهانی داشته باشیم و در سال جاری نیز پروژه‌‌های بزرگی در شهر کلنگ زنی مي شود.

رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان اضافه کرد: به بخشی از حلقه چهارم ترافیکی، سالن گلستان شهدای اصفهان با طرفیت چهار الی پنج هزار نفری و برخی از پروژه‌‌های بزرگ فرهنگی و تفریحی از جمله اين پروژه ها است.

وي با بيان اينکه تقاطع استقلال براساس برنامه و به صورت شبانه روزی در حال پیشرفت است که با پایان یافتن آن شاهد بزرگ‌ترین تقاطع غیرهمسطح شهر اصفهان خواهیم بود، تاکيد کرد: پروژه تقاطع 25 آبان در آینده اي نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد و دیگر تقاطع ورودی شهر در منطقه اشکاوند در حال انجام است.

اميني افزود: اما انجام اين پروژه نیازمند آزادسازی 60 هزار متر زمین بوده که ساخت این پروژه را با کندی مواجه کرده است.

وي با تاکيد بر اينکه برگزاری جشنواره کالاهای ایرانی که از 25 مرداد ماه آغازشده و تا 30 شهریور ماه در فروشگاه‌های کوثر ادامه دارد، ازجمله اقدامات عملی انجام‌ شده در راستای اقتصاد مقاومتی است، گفت: در طرح‌ها و پروژه‌های شهرداری تأکید بر استفاده از اجناس و کالای داخلی داریم.

رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان اظهار کرد: همچنين  تلاش داریم تا آنجا که ممکن است از به کار بردن وسایل خارجی حتی در جزئی‌ترین قسمت‌های مجموعه شورا و شهرداری جلوگیری کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار