رییس مجلس نمایندگان مالزی برگسترش روابط همه جانبه با اصفهان تاکید کرد
کد خبر: ۲۸۵۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۷ 27 August 2016
امین حاج مولیا  در این  دیدار  با تاکید بر نقش و جایگاه ویژه، حساس و تاثیر گذار جمهوری اسلامی ایران در امنیت منطقه و جهان، بر ضرورت افزایش همکاری های همه جانبه بین دو کشور و مبادلات فرهنگی و تجاری با اصفهان تاکید کرد.
رییس مجلس نمایندگان مالزی با اشاره به ملاقات های خود با سیاستمداران ایران، گفت: افتخار می کنیم که  نخستین  سفیر زن ایران به مالزی اعزام شده است.
استاندار اصفهان هم  با اشاره به خواهر خواندگی اصفهان و کوآلالامپور، خواستار تعمیق مناسبات، افزایش ارتباطات و توسعه روابط همه جانبه بین اصفهان و این کشور شد.
رسول زرگرپور  با اشاره به ظرفیت های استان گفت: اصفهان در تولید برخی محصولات کشاورزی، شیر، تخم مرغ و مرغ در کشور جایگاه اول را دارد و در بخش صنعت نیز 70درصد فولاد، 50 درصد مصالح ساختمانی، 60درصد مصنوعات طلا و صنایع بزرگ هواپیما سازی در اصفهان تولید می شود و در مجموع 15 درصد تولید ناخالص ملی در این استان حاصل می شود.
مدیرارشد استان با اشاره به اینکه اصفهان جزء 10 شهر زیبای دنیا است، گفت: گردشگران از 86کشور جهان به این استان سفر می کنند و  در سه  سال گذشته تعداد گردشگران  در اصفهان سه برابر شده است.
استانداراصفهان با اشاره به ارتباط خوب و دوستانه ی ایران و مالزی، گفت‌: این روابط هر روز در حال توسعه است و مردم ایران و مالزی خود را برادر هم می دانند و در حال حاضر بسیاری از ایرانی ها در مالزی مشغول تحصیل هستند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار