رئیس شورای شهر اصفهان از بهره‌برداری کامل خط یک مترو تا پایان خرداد ماه ۹۶ خبر داد و گفت: با وجود رکود مالی و مشکلات نقدینگی، خط یک متروی اصفهان به صورت کامل افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۲۸۵۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱ 27 August 2016

رضا امینی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه شرایط رقابتی برای انتخابات ریاست شورا در سال‌های اول و دوم سخت‌تر بود، اظهار داش: رقابت سیاسی در داخل شورا وجود دارد  اما تمامی اعضا با فهم و شعور کافی درکنار یکدیگر تعامل می‌کنند هرچند وجود تنش‌ها امری طبیعی است ولی محصول خروجی به نفع مردم بوده و امید داریم سال آخر دوره چهارم نیز به خوبی و با انسجام بیشتری سپری شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای دوره چهارم شورا مسائل مربوط به آب زاینده رود و قطار شهری از مهم‌ترین دغدغه‌های شورا بوده، تصریح کرد: اعتبارات قطار شهری در سال 93 چندین برابر شد و تمامی تلاش‌ها به سمتی بود که از همه ظرفیت‌ها برای بهره برداری بیشتر استفاده شود.

امینی با بیان اینکه سال گذشته خط یک مترو به میزان حدودا 10 کیلومتر افتتاح شود، خاطر نشان کرد: بخش 2 خط یک مترو که از میدان 25 آبان تا چهارراه تختی آماده بهره‌برداری بوده و بخش 3 این خط نیز از تختی تا سپاهان شهر دردست اقدام است.

وی اضافه کرد: خط 3 مترو حدود 20 کیلومتر بوده و میدان آزادی، میدان انقلاب و دروازه دولت 3 ایستگاه اصلی این خط است که شبانه روزی برای بهره برداری آن‌ها تلاش می‌شود و با تعاملات بین بخشی دستگاه‌ها مشکلات حل شده است.

خط یک مترو تا پایان خرداد سال آینده بهره‌برداری می‌شود

رئیس شورای شهر اصفهان از بهره‌برداری کامل خط یک مترو تا پایان خرداد ماه 96 خبر داد و خاطرنشان کرد:  در تلاش هستیم که با وجود رکود مالی و مشکلات نقدینگی، خط 1 مترو اصفهان را به صورت کامل افتتاح کنیم.

وی با اشاره به خطوط برون شهری مترو در اصفهان اضافه کرد: از شهرک قدس تا میدان استقلال و شاهین شهر، سپاهان شهر تا بهارستان هم تکمیل شده و برای بهره برداری  آماده است.

امینی با بیان اینکه خط 2 مترو برای احداث مسیر دچار مشکلات زیادی شده بود، بیان کرد: با وجود حساسیت‌های میراث فرهنگی و وجود مخالفت‌های ریاست جمهوری برای گذشتن خط 2 مترو از میدام امام(ره) احداث این خط تصویب شد اما به دلیل زمان بر بودن گرفتن تاییدیه از سازمان یونسکو به جای آن 1.5 کیلومتر از چهارراه شکرشکن به میدان امام حسین(ع) خط مترو احداث می‌شود.

وی گفت: بالغ بر 150 میلیارد تومان که 50 درصد آن منابع ملکی، 25 دردصد آن تسهیلاتی بانکی دولتی و 25 درصد آن به صورت نقدی از طرف شهرداری طی پنج سال برای احداث خوط مترو اعطا می‌شود.

رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به احداث خط 3 مترو در اصفهان اظهار داشت: این خط از میدان آزادی تا اسلام‌آباد بوده و منابع دولتی و TOD برای این مسیر پیش‌بینی شده اما باید بخش خصوصی نیز ورود پیدا کند تا بتوان در یک مدت 5 ساله قطار شهری راه‌اندازی شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار