حسین دهقان در اصفهان مطرح کرد:
تابناک: هواپیما مانند خودرو نیست که ساخته شده و تا پیدا شدن مشتری در پارکینگ نگهداری شود. ایران می‌تواند نیازهای خود در بخش هوا و فضا را به مقدار کافی پاسخ دهد اما برای تولید و ساخت هواپیما برای مصرف‌کننده خارجی باید سفارش‌های لازم را در این خصوص دریافت کند.
کد خبر: ۲۸۴۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲ 25 August 2016
تابناک اصفهان: حسین دهقان که امروز به اصفهان سفر کرده است در نشست خبری خود که در استانداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: هفته دولت فرصتی برای مسئولان است تا فعالیت‌هایشان را در معرض دید مردم قرار دهند و از عملکردشان ارزیابی داشته باشند و همچنین با بازبینی از نواقص و مشکلات و با تمرکز و تلاش و بسیج منابع در خدمت مردم و توسعه ملی و رفع مشکلات معیشتی مردم باشند.

وی افزود: خدمتگزاری به مردم توفیقی است که نصیب مسئولان و کارمندان دولت شده و دولت قدردان آن است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عنوان کرد: مشکل اصلی ما در حوزه اقتصاد، اشتغال، بیکاری و رکود است و تلاش دولت در سنوات مختلف کنترل تورم بوده است که این مورد فضای معیشتی مردم را دچار مشکل کرده بود.

وی ادامه داد: همچنین رکود فضای معیشت مردم را سخت کرده که دولت باید در این زمینه تلاش بیشتری کند و باید از رکود خارج شویم.

دهقان خاطرنشان کرد: باید هر سال 750 هزار فرصت شغلی جدید داشته باشیم تا بتوانیم جلوی رشد بیکاری را بگیریم.

وی عنوان کرد: اصفهان قطب صنعت، کشاورزی، صنایع و تولید است و واحدهای تولیدی صنعتی با ظرفیت ملی در این استان وجود دارد که باید از ظرفیت آنها استفاده شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: در اصفهان و کل کشور همه واحدهای تولیدی باید با ظرفیت اسمی و رسمی کار کنند اما مشکلات اقتصادی برای آنها وجود دارد؛ دولت باید به آنها کمک کند و به همین دلیل استان‌ها واحدهای مشخصی را برای حمایت معرفی کرده‌اند.

وی ادامه داد: برای حمایت از واحدهای تولیدی تسهیلات و نرخ آن مورد اهتمام قرار گرفته و امیدواریم بتوانیم با رفع مشکل تسهیلات در ماه‌های پیش رو مشکلات واحدهای تولیدی را رفع کنیم تا مشکلات کسب و کار حل شود و تولید افزایش یابد.

دهقان با بیان اینکه اصفهان در زمینه آب مشکل دارد، گفت: تاکنون دو بار جلسه شورای آب برای اصفهان تشکیل شده است و پیگیری‌هایی برای آن صورت گرفته تا نگرانی مردم استان را از تأمین منابع آبی رفع کنیم؛ اصفهان با زاینده‌رود شناخته می‌شود و همه زیبایی آن زنده بودن آن است که امیدواریم بتوانیم آن را احیا کنیم تا در کشاورزی و صنعت شاهد رشد باشیم.
 
وی با بیان این‌که «ساخت هواپیماهای بدون سرنشین نیز در دستور کار صنایع دفاعی و هوایی قرار دارد» درباره محدودیت منابع و بازار خرید این محصولات» خاطر نشان کرد: هواپیما مانند خودرو نیست که ساخته شده و تا پیدا شدن مشتری در پارکینگ نگهداری شود. ایران می‌تواند نیازهای خود در بخش هوا و فضا را به مقدار کافی پاسخ دهد اما برای تولید و ساخت هواپیما برای مصرف‌کننده خارجی باید سفارش‌های لازم را در این خصوص دریافت کند.

وزیر دفاع درباره اخراج کارکنان شرکت هسا که مورد سوال یکی از خبرنگاران بود توضیح داد: هسا کارمندان خود را بر اساس میزان کار و فعالیت به خدمت خواهد گرفت و بنابراین کاهش فعالیت نوعی تعدیل نیرو را به دنبال خواهد داشت. با این حال تاکید می‌کنم که ما کارکنان خود را اخراج نمی‌کنیم و حتی زمانی که آنها از فعالیت مستقیم خارج می‌شوند شرایطی را برایشان فراهم می‌کنیم تا این عدم حضور را به عنوان شکست در استمرار زندگی خود تلقی نکنند.

وی درباره شایعاتی پیرامون کاهش بودجه دفاعی کشور در سه سال گذشته تصریح کرد: اتفاقا این بودجه در سه سال گذشته افزایش نیز یافته است. آن‌چه امروز به عنوان بودجه جاری در اختیار ماست پاسخگوی نیازهای کشور در حوزه‌های مختلف دفاعی و هوا و فضا بوده است و اگر احساسی برای تقویت سرمایه‌گذاری‌های جاری ایجاد شده تنها از عدم سرمایه‌گذاری‌های کافی در سنوات گذشته ناشی می‌شود. در حوزه بودجه دفاعی اختلافی میان دولت و مجلس نبوده و نیست و تنها دولت پیشنهادی را در قالب اصلاحیه بودجه سال 95 به مجلس ارسال کرده که نتیجه آن برطرف شدن اختلاف‌نظرها و برداشت‌های نادرستی بود که در این حوزه شکل گرفته بوده است.

وی با تاکید بر این‌که «ایران در حال حاضر نیازی به ورود تکنولوژی‌های بیشتر نظامی ندارد» افزود: تصمیم‌سازان عرصه دفاعی و نظامی برای تامین پدافند و امنیت کشور جنگ‌افزارها را در سه سطح در اختیار می‌گیرند که ورود سامانه اف 300 به ایران تنها برای رفع کاستی‌های احتمالی موجود در بخش برد بلند دفاعی کشور بود. این در حالی است که در سایر حوزه‌های دفاعی ایران توانمند و خودکفاست و نیازی به ورود تکنولوژی و علوم دفاعی از سایر کشورها ندارد.

دهقان در تشریح اوضاع منطقه و بویژه سوریه با تاکید بر این‌که «پاره پاره شدن سوریه به نفع هیچ گروه، کشور یا جریان سیاسی نیست»، تصریح کرد: ایده‌ای که پیش از این وجود داشت آن بود که ساقط کردن نظام سوریه گامی در جهت بهبود فضای امنیتی منطقه است. نگاهی که از سوی صهیونیست‌ها و مرتجعین منطقه به افکار عمومی جهان القاء می‌شد. اما در پشت پرده این ایده دلیل اصلی تجزیه سوریه تنها حمایت این کشور از جریان مقاومت منطقه بود.

وی با بیان این‌که «آمریکا، اسرائیل و همپیمانان منطقه‌ای آنان شکست ایده‌ها و نظرات خود در خصوص تجزیه مناطق خاورمیانه را در جنگ 33 روزه، 22 روزه و 55 روزه دیده‌اند» اظهار کرد: آن‌ها به سوریه آمدند اما توطئه‌های‌شان تحقیقا به نتیجه نرسید؛ چراکه نظام سیاسی این کشور متکی به رای و خواست مردم بود و سیاستمداران آن‌ها از تمامیت ارضی این کشور به خوبی دفاع می‌کنند.

وی افزود: آن‌چه در سوریه رخ داد حضور افسارگسیخته عناصر افراطی و تندرو اعم از عربی و غیرعربی بود. آن‌ها تحت لوای اسلام اما با کمک کشورهای مستکبر جهانی وارد منطقه شدند تا سیطره خود را در کل جغرافیای سوریه و سرزمین‌های اطرافش افزایش دهند. تلاش آن‌ها آن بود که نسخه تکرار شده‌ای از نظام جعلی صهیونیستی را در عراق، سوریه و سایر نقاط خاورمیانه ایجاد کنند تا از این طریق منافع آمریکا را فراهم کرده و اجازه استقرار ثبات و امنیت منطقه‌ای را از منطقه سلب کنند.

وزیر دفاع با تاکید بر این‌که «ایران تنها کشور منطقه بود که برای نخستین بار اولین گام را در جهت مبارزه با نظام تروریستی و تکفیری منطقه برداشت»، گفت: پس از ایران، روسیه و سایر کشورها مانند چین و هند نیز به عرصه مقابله با جریان‌های تروریستی و تکفیری منطقه وارد شدند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار