رئیس حوزه هنری اصفهان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری نیاز تئاتر اصفهان است، گفت: تبدیل سینما ۲۲ بهمن به تئاتر شهر از جمله پیشنهادات مطرح شده برای بهبود جایگاه تئاتر در اصفهان است.
کد خبر: ۲۸۳۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴ 24 August 2016

سید مهدی سیدین‌نیا درباره اختصاص سینماهای ایران، خانواده و اندیشه به حوزه هنری اظهار داشت: سینما ساحل سال آینده بازسازی شده و به پردیس سینمایی تبدیل می‌شود.

وی افزود: اگر این اتفاق رخ دهد به جای 2 سینما 7 سینما به شهر اضافه می‌شود، در حال حاضر سینما ایران، اندیشه و 22 بهمن درگیر مسائل حقوقی هستند و اگر مشکلات در تهران حل شود اصفهان از نظر سینمایی بی نیاز خواهد شد.

رئیس حوزه هنری اصفهان با بیان اینکه اگر این 3 سینما آماده شود اصفهان تا 20 سال آینده نیاز به سینما نخواهد داشت، گفت: در پروژه‌ سینما 22 بهمن مسئله تئاتر نیز مطرح شده و اگر شهرداری همکاری کند این سینما آماده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سینما ایران در اولویت بازسازی قرار دارد، سینما 22 بهمن نیز به صورت مشارکتی با شهرداری بازسازی می‌شود، علاوه بر این سینما اندیشه نیاز به اقدامی اساسی دارد و با بازسازی این 3 سینما نیازهای اصفهان در تئاتر و موسیقی نیز رفع می‌شود.

سیدین نیا در پاسخ به سئوالی درباره بازسازی سینما خانواده تصریح کرد: در نقشه جدید، تصمیم بر احداث 5 سالن سینما بود که در نقشه‌های ما این سینما باید به 4 سالن تقسیم شود، اگر به کارها سرعت بخشیده شود تا پایان 95 شاهد بازسازی کامل سینما خانواده خواهیم بود.

وی در پاسخ به سئوالی درباره تغییر و تحولات در تئاتر اصفهان بیان کرد: اتفاقات بسیار خوبی در تئاتر رخ داده و هر کس بتواند برای رونق فضای فرهنگ قدم بردارد از او استقبال می‌کنیم، تنها سالن نسبتا استاندارد ما تالار هنر است و دیگر سالن‌ها نیاز اصفهان را برطرف نمی‌کند.

رئیس حوزه هنری اصفهان گفت: تئاتر ما باید به سمت مسیر اقتصادی برود تا با سرمایه‌گذاری خود را اداره کند، متاسفانه اکنون تئاتر اصفهان در شرایطی نیست که خود را اداره کند، اشکالاتی از نظر ساختاری و مسائلی از نظر نمایش نویسی و اجرا وجود دارد و فاصله مردم با تئاتر زیاد شده است.

وی اظهار داشت: در تئاتر نیز باید مانند سینما یک دهه در بهسازی زیرساخت‌ها تلاش کنیم تا از نظر اجرا و کار تولید به استاندارد مخاطب‌پسند برسیم، این در حالی است که بسیاری از اجراهای ما 15 روز است در صورتی که در تهران برخی اجراها یکسال روی صحنه می‌رود و بسیار درآمدزا هستند.

سیدین نیا افزود: این مسئله دو طرفه است، یک طرف هنرمندان و نویسندگان و طرف دیگر دستگاه‌ها قرار دارند که باید زیرساخت‌ها را فراهم کنند، این دو دسته باید از دو جهت به یکدیگر برسد، این اتفاق خوبی نیست که سالن خوب داشته باشیم و آن را رایگان و با کیک و ساندیس در اختیار مخاطب قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: این نوع کار کردن تنها از عهده یک دستگاه بر می‌آید، دستگاه ما نمی‌تواند به این شیوه کار کند و از نظر مالی نیز توان نداشته و البته به این روال کنونی نیز اعتقاد نداریم، هدف ما این است که تئاتر در یک سرمایه گذاری کوتاه مدت روی پای خود بایستد.

رئیس حوزه هنری اصفهان تصریح کرد: اینگونه حمایت‌های کلان مالی نه تنها تئاتر را در سطح کنونی متوقف می‌کند بلکه سبب می‌شود که نتوانیم با سایر نقاط کشور رقابت کنیم، امروز تئاتر اصفهان جایگاه گذشته خود را در کشور ندارد و معتقدیم در این بخش نیز باید سرمایه گذاری رخ دهد.

وی با بیان اینکه هزینه و سرمایه گذاری باید در همه رشته‌ها رخ دهد و در فرهنگ و هنر توازن داشته باشیم، گفت: مطالبه باید منطقی و دوطرفه باشد، هنرمندان باید به مخاطب توجه داشته باشند تا سالن‌ها هر شب پر شود، در این راستا نیز پیشنهاد دادیم که سینما 22 بهمن به تئاتر شهر تبدیل شود تا در مرکز شهر بخشی از نیاز ما پوشش داده شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار