تابناک: امسال 9 هزار راس آهو در مناطق حفاظت شده استان اصفهان با مشکل تامین غذا روبرو هستند که در حال حاضر بخشی از این معضل حیات وحش با خیراندیشی جمعی از کشاورزان استان اصفهان در حال رفع است.
کد خبر: ۲۸۳۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹ 23 August 2016
به گزارش تابناک اصفهان، خشکسالی طی سال های اخیر نه تنها حیات انسانی بلکه حیات وحش و محیط زیست را نیز به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است به گونه ای که امسال حیات وحش استان اصفهان به ویژه در مناطق حفاظت شده با مشکل تامین علوفه برای دام‌ها روبرو است.
امسال 9 هزار راس آهو در مناطق حفاظت شده استان اصفهان با مشکل تامین غذا روبرو هستند که در حال حاضر بخشی از این معضل حیات وحش با خیراندیشی جمعی از کشاورزان استان اصفهان در حال رفع است.
سنت نیکوی "نذر زیستی" که در واقع علوفه مورد نیاز دام‌ها به ویژه گونه‌هایی مانند آهو، قوچ و میش را تامین می کند از چندی پیش در استان اصفهان آغاز شده است و در این راستا برخی از کشاورزان اصفهانی، بخش عمده ای از علوفه خود را نذر محیط زیست و غذای حیوانات می‌کنند.
یکی از آثار مثبت این طرح، جلوگیری از فرار آهوها به سوی مزارع شخصی و احتمال استفاده سودجویان و شکارچیان غیرمجاز از آنهاست که در واقع این کار سبب خواهد شد تا پناهگاه حیات وحش نیز به خاطر ماندن گونه های حیوانی، حفظ شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار