وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالات خبرنگاران اصفهانی:
تابناک: وزیر ارتباطات در خصوص پدافند غیرعامل نیز اظهار داشت: در حال حاضر خیلی ها به اسم پدافند غیرعامل در رسانه‌ها سخن می گویند و این در حالی است که پدافند غیرعامل براساس آنچه مصوب شده تکالیف خاص و تعریف شده ای دارد.
کد خبر: ۲۸۲۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ 22 August 2016
تابناک اصفهان: محمود واعظی ظهر دوشنبه، در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار داشت: بنای ما در ارائه خدمات این است که همه گوشی های وارداتی است خدمات مخابراتی دریافت کنند.

وی ادامه داد: سیاست دولت سیاست توسعه است چراکه با توسعه می توان رونق اقتصادی و اشتغال ایجاد کرد که به دنبال آن مشکلات معیشتی مردم نیز حل خواهد شد.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: ترجیح ما این است که از سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم بعد از گذشت دو و نیم سال از آغاز برنامه پنجم توسعه روی کار آمد، اظهار داشت: زمانیکه ما سر کار آمدیم ۱۴.۵ درصد از برنامه پنجم اجرایی شده و بیش از ۸۵ درصد این برنامه در بازه زمانی دو و نیم سال بر عهده دولت یازدهم بود.

واعظی در ادامه با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه آی سی تی به عنوان بخش مستقل دیده شده است، افزود: برای این بخش هفت بند مستقل و ۲۷ بند غیرمستقل که در حوزه فعالیت وزارت خانه ها و دستگاه های دیگر است، تعریف شده است.

وی افزود: ما امروز ۳۹ هزار میلیارد تومان برای آی سی تی در نظر گرفتیم که تا پایان برنامه ششم این مبلغ به صد هزار میلیارد تومان افزایش می‌یاید.

استفاده از دو ماهواره ملی مستقل در وزارت ارتباطات

وزیر ارتباطات افزود: ما در برنامه چشم انداز خود در نظر داریم که سالانه صد هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات در نظر دارد دو ماهواره ملی مستقل را برای خود داشته باشد، گفت: یکی از این ماهواره ها ماهواره ملی مخابراتی و دیگری ماهواره ملی سنجش از راه دور خواهد بود.

واعظی در ادامه با بیان اینکه فاز اول شبکه ملی اطلاعات طی هفته آینده در کشور راه اندازی خواهد شد، افزود: براساس این طرح برآن هستیم تا تمام نقاط کشور را به سیستم پرسرعت تجهیز کنیم.

وی در خصوص تشکیل شورای عالی فضای مجازی با دستور رهبر معظم انقلاب، ابراز داشت: البته باید توجه داشته باشیم که همه نهادها از جمله حوزه علمیه، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، وزارت ارشاد و دیگر نهادهای مرتبط نیز باید در این زمینه فعال شوند اما به دلیل اینکه شبکه انتقال و پهنای باند اینترنت زیر نظر وزارت ارتباطات فعالیت دارد ما در این زمینه پیش قدم شده ایم.

وی با اشاره به اینکه از هرگونه شرکت تولید محتوا و خدمات و نرم افزار نویسی استقبال خواهیم کرد، افزود: در ابتدای دولت یازدهم مردم ایران تنها از ۱۰ درصد برنامه ها و نرم افزارهای داخلی و ۹۰ درصد نرم افزارهای خارجی استفاده می کردند در حالی که الان از ۴۲ درصد برنامه ها و نرم افزارهای داخلی و ۵۸ درصد خارجی استفاده می کنند.

وزیر ارتباطات در خصوص پدافند غیرعامل نیز اظهار داشت: در حال حاضر خیلی ها به اسم پدافند غیرعامل در رسانه‌ها سخن می گویند و این در حالی است که پدافند غیرعامل براساس آنچه مصوب شده تکالیف خاص و تعریف شده ای دارد.

دولت نباید شبکه مجازی راه اندازی کند

وی در خصوص انتقال سرور تلگرام به داخل کشور نیز اظهار داشت: بررسی های صورت گرفت و اولویت بندی هایی نیز در خصوص این شبکه ها انجام شده اما سیاست ما در راستای توسعه شبکه های مجازی داخلی است و از این رو از هرگونه ایده که بتواند یک تا دو میلیون کاربر را پوشش دهد حمایت های لازم را خواهیم داشت.

واعظی تصریح کرد: دولت نباید خودش شبکه های اجتماعی راه اندازی کند و در این راستا دانشگاه ها و پژوهشگران باید وارد میدان شوند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص مشکلات اپراتورهای بخش خصوصی و دولتی نیز ابراز داشت: کل خدمات اپراتورها به بخش خصوصی در استان اصفهان واگذار شده است.

وزیر ارتباطات راجب به بازی پوکمن‌گو و فیلترینگ آن در داخل نیز، اظهار داشت: ما مصادیق این بازی را بررسی کردیم این بازی مشکلاتی دارد که هم برای فرد بازی کننده و هم اطرافیان ایجاد می شود و پیگیر حل مشکل این بازی هستیم.

وی در خصوص سوال خبرنگار مهر در خصوص اختلاف قیمت هر گیگ اینترنت شرکت مخابرات در استان اصفهان که وزارت خانه آن را سه هزار تومان اعلام کرده ولی استان اصفهان تعرفه هر گیگ، ۳۲۱۵ تومان را اعمال می‌کند، گفت: اگر این تعرفه در استان اصفهان اعمال می‌شود به دلیل مالیات بر ارزش افزوده است و ما مسئول این امر نیستیم و از ابتدای دولت یازدهم طی دو مرحله شاهد کاهش تعرفه اینترنت پرسرعت بودیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار